Manglende EL!

Somuch

Elsker forumet
Jeg har alltid hatt EL hver mnd.. med regelmessige sykluser.. Denne mnd skulle jeg til danmark og testet å testet og ingen test ble positiv.. På dag 21 dro jeg til gynekologen og hun så at livmoren var litt tykk og at den hadde væry klar, men kunne ikke se noen store folikkler så vi tok en progesteronprøve på dag 24.. viste seg at jeg ikke hadde hatt EL..
Gynekologen trodde dette var pga stress, men jeg kjenner jeg er drit nervøs for at noe er galt..

Noen som har vært borti dette og evt grunnen for det ? Noen som har pco/pcos som kan fortelle hvordan de fant ut av det?

Takker for alle svar !

-Hilsen en bekymret prøver :-(

Jeg har PCOS og nokså ustabile sykluser. Hos meg ble det påvist ved innvendig UL. Da så de maaasse follikler på eggstokkene. Men du kan ha PCO uten å ha mange follikler på eggstokkene også. Antar de går ut ifra andre symptomer da, men jeg er ikke sikker.

Jeg har PCOS og nokså ustabile sykluser. Hos meg ble det påvist ved innvendig UL. Da så de maaasse follikler på eggstokkene. Men du kan ha PCO uten å ha mange follikler på eggstokkene også. Antar de går ut ifra andre symptomer da, men jeg er ikke sikker.

Vet du forskjellen på PCO og PCOS?
De sa ingenting etter jeg hadde fortalt alt.. Så da får jeg vel bare vente å se :/

Jeg fikk heller ikke EL da jeg skulle gjennom et fryseforsøk i naturlig syklus.. Legen og jeg konkluderte med at det kunne skyldes hormonene i forbindelse med ferskforsøk i November. Lykke til. :)

Jeg fikk heller ikke EL da jeg skulle gjennom et fryseforsøk i naturlig syklus.. Legen og jeg konkluderte med at det kunne skyldes hormonene i forbindelse med ferskforsøk i November. Lykke til. :)

Vet du om dette kan skje om man har fått Ovitrelle mnd før?
Jeg går igjennom inseminasjon og har ikke mått ta hormoner før jeg tok denne EL sprøyta.. Tusen takk og i lige måde :-)

Jeg har PCOS, og hadde ikke EL av meg selv.
Vi fant det ut etter jeg sluttet på p-piller, og mensen aldri kom tilbake, selv om jeg kunne stille klokken etter den mens jeg gikk på p-piller.
Da den endelig kom tilbake, gikk det fort 6 mnd mellom hver menstruasjon.
Jeg fikk diagnosen PCOS som 20-åring, men hadde veldig få cyster, og ingen andre symptomer.
Jeg la om kostholdet, selv om jeg alt var undervektig, og legen kunne ikke se noen betydelig mengde cyster da vi ble utredet for ufrivillig barnløshet 6 år senere.

Jeg fikk 7 kurer med Pergotime, hvorav to doble.
Siste runde fikk jeg EL, og ble gravid. ;)

PCOS er ingen dødsdom hva å bli gravid angår, vi er mange som har barn og PCOS. ;)

Prøv å stresse ned, og skriv gjerne en PM til meg om du vil skravle mer. :)

Vet du forskjellen på PCO og PCOS?
De sa ingenting etter jeg hadde fortalt alt.. Så da får jeg vel bare vente å se :/
Man kan ha PCOS uten å ha mange follikler på eggstokkene. PCO (polycystisk ovarie) er å ha mange follikler på eggstokkene, men det trenger ikke nødvendigvis bety at man har hormonforstyrrelser. PCOS er polycystisk ovariesyndrom hvor man har uregelmessige sykluser og diverse symptomer. Du finner en del grei info her: http://www.babyverden.no/Prover/Utredning/PCO-og-PCOS/ :)

Jeg har PCOS, og hadde ikke EL av meg selv.
Vi fant det ut etter jeg sluttet på p-piller, og mensen aldri kom tilbake, selv om jeg kunne stille klokken etter den mens jeg gikk på p-piller.
Da den endelig kom tilbake, gikk det fort 6 mnd mellom hver menstruasjon.
Jeg fikk diagnosen PCOS som 20-åring, men hadde veldig få cyster, og ingen andre symptomer.
Jeg la om kostholdet, selv om jeg alt var undervektig, og legen kunne ikke se noen betydelig mengde cyster da vi ble utredet for ufrivillig barnløshet 6 år senere.

Jeg fikk 7 kurer med Pergotime, hvorav to doble.
Siste runde fikk jeg EL, og ble gravid. ;)

PCOS er ingen dødsdom hva å bli gravid angår, vi er mange som har barn og PCOS. ;)

Prøv å stresse ned, og skriv gjerne en PM til meg om du vil skravle mer. :)

Jeg har ingen symptomer på PCOS foreløpig. Jeg har hatt EL alle mnd før denne og nå kom den bare plutselig ikke.. Noe som er forferdelig frustrerende.

Nei det er nok ikke verdens undergang. Det blir bare ekstra mye stress føler jeg.. Så jeg krysser fingrene alt jeg har for at dette bare kommer av stress... Jeg blir mer stressa av å prøve å ikke stresse! Haha.. så dette er bare en ond sirkel for meg akkurat nå :p

Jeg har ingen symptomer på PCOS foreløpig. Jeg har hatt EL alle mnd før denne og nå kom den bare plutselig ikke.. Noe som er forferdelig frustrerende.

Nei det er nok ikke verdens undergang. Det blir bare ekstra mye stress føler jeg.. Så jeg krysser fingrene alt jeg har for at dette bare kommer av stress... Jeg blir mer stressa av å prøve å ikke stresse! Haha.. så dette er bare en ond sirkel for meg akkurat nå :p
Jeg vet så godt hvordan du har det!
ALLE sa til oss; "Ikke stress, bare kos dere med prøvingen, kroppen kan dette..osv.."
Jeg stresset mer av det, og av å teste i alle retninger..

Jeg forstår at det er annerledes for dere, men vi måtte rett og slett bare slutte å teste, både for EL og graviditet, og heller vente på resultatene fra sykehuset, og mensen.
Ikke for at det gjør så mye til eller fra med stress (det skal MYE til) sånn rent fysisk, men man skal jo tross alt leve også, oppi alt dette, og man må gjøre det som funker for seg.
Jeg er ikke noen tilhenger av homøopati o.l, men jeg skjønner dem som er så desperate at de er villige til å tro på hva som helst for å føle at de gjør noe "aktivt."

Jeg vet så godt hvordan du har det!
ALLE sa til oss; "Ikke stress, bare kos dere med prøvingen, kroppen kan dette..osv.."
Jeg stresset mer av det, og av å teste i alle retninger..

Jeg forstår at det er annerledes for dere, men vi måtte rett og slett bare slutte å teste, både for EL og graviditet, og heller vente på resultatene fra sykehuset, og mensen.
Ikke for at det gjør så mye til eller fra med stress (det skal MYE til) sånn rent fysisk, men man skal jo tross alt leve også, oppi alt dette, og man må gjøre det som funker for seg.
Jeg er ikke noen tilhenger av homøopati o.l, men jeg skjønner dem som er så desperate at de er villige til å tro på hva som helst for å føle at de gjør noe "aktivt."

Jeg er helt enig. Det er mer stressende når folk ber meg slappe av! Vi er to damer så vi kan ikke akkurat bare prøvekjøre heller.. Jeg må liksom vite at ting er i orden for å slippe å bruke flere tusen kroner unødvendig.

Mensen kommer nok ikke denne mnd, men jeg vet sånn ca når den burde vært her og når neste EL evt burde komme, så bestemt meg for å da dra til GU for å se om det er noe som skjer.. Bruker heller en tusenlapp på det enn flere tusen på hotell for å vente på noe som aldri kommer!

Jeg skjønner godt at folk prøver alt de kan. Jeg har kjent litt på det desperate område der jeg også, men foreløpig klart å la være :p Jeg har ett barn fra før, en jente på 2år, hun ble til på 4 forsøket med inseminasjon, naturlig syklus.. Så da er det forferdelig frustrerende at dette skal være så mye vanskeligere!

Det er jo helt vanlig å hoppe over en EL. Dette kalles anovulatory cycle eller noe sånt. Hvis jeg ikke tar feil så har man ca. 1 periode åer år uten eggløsning. Blødningen kommer uansett. Helt normalt.

Det er jo helt vanlig å hoppe over en EL. Dette kalles anovulatory cycle eller noe sånt. Hvis jeg ikke tar feil så har man ca. 1 periode åer år uten eggløsning. Blødningen kommer uansett. Helt normalt.

Takk for betryggende svar! Jeg håper det er det dette er. Når jeg tenker etter hadde jeg faktisk 1 mnd i fjor hvor jeg ikke fikk mensen heller. Men de andre mnd var som normalt.. Aldri hørt om det før; så takk skal du ha :-)

Back
Topp