manglende blødning etter overgang fra p-sprøyte til p-pille

Knøttemammaen

Glad i forumet
Hei. vet at dette ikke nødvendigvis er riktig forum for spørsmålet mitt, men prøver likevel... jeg er 24 år gammel, og sluttet med p-sprøyten for en måneds tid siden for å begynne på p-piller. har nå tatt ett brett med Yasmin p-piller, og ikke fått noen blødning. det gikk ca 8 dager fra jeg skulle tatt neste sprøyte til jeg begynte på pillen. har noen opplevd noe lignende? samboeren min mener at sprøyta kan "henge igjen" slik at ikke pillene fungerer på riktig måte ennå, kan dette være en gangbar teori?

lilleninni

Hei du!

jeg fikk ikke mensen før lenge etter at jeg hadde sluttet med p-sprøyta så det kan jo hende at den henger såpass igjen at ikke du får mensen enda på en stund selv om du går på p-pille...

Ellers aner jeg ikke!!!

Når du snakker om p-sprøyta.. Jeg gikk på den i 9 mnd. Man slipper jo vanligvis mensen i det hele tatt når man bruker den!
Hadde mens-blødninger hele tiden. Tenkte det kanskje bare var til kroppen ble vant med den,når jeg startet på den første gangen.
Men neida.. Hadde blødninger hver eneste dag i de 9 mnd!! Så da fikk jeg nok og gikk tilbake på p-piller igjen!
Hvorfor det skjedde,er uvitende,men kanskje det ikke var noen virkning/prevensjon for meg..?!

Det er visst flere som har langvarige blødninger på sprøyta, men det skal hjelpe å ta den neste sprøyta en uke eller to tidligere... lillesøsteren min blødde i et år hun, fordi den dumme militærlegen hun gikk til i garden ikke visste noe særlig om unge jenter...
jeg har bare hatt to bittesmå blødninger siden 2000... ca en dag hver gang... ellers ingenting...

lilleninni

takk takk!
egentlig har jeg vært inne her og kikket en del de siste månedene... er nemlig en såkalt skap-prøver. eller kanskje heller en wannabe-prøver... har nemlig hatt lyst på barn i over 10 år, men det passer jo aldri... men nå har jeg nettopp blitt samboer med en helt fantastisk mann, så vi har tenkt til å begynne å prøve når han er ferdig å studere sommeren 2007. derfor sluttet jeg med sprøyta... men nå ser det visst kanskje ut til at det blir litt tidligere... vet ikke om jeg skal juble eller sukke:o)
men med vår vanlige galgenhumor har vi konstatert at hvis vi skulle være gravid nå, så har vi hvertfall julegaven klar til besteforeldre og oldeforeldre og sånt... ;o)

skal teste onsdag, siden jeg egentlig skal begynne på nytt pillebrett torsdag...
lilleninni

onsdag i forrige uke... og i pakningsvedlegget står det at man skal få en blødning "vanligvis den andre eller tredje pillefrie dagen".

og nå er det den femte... og det kjennes ikke som det kommer noe heller... i gamle dager da jeg hadde mensen, hadde jeg så sterke smerter at jeg gikk på paracet i tre døgn, og så blødde en uke til...

nå er det ingenting... men har vært kvalm nesten hver dag siden jeg begynte på pillene...

Kanskje du er gravid???

Spennende!!!

hm merkelig.. Det med smertene pleier jo å gi seg når man begynner på pilla. Hadde og mye vondere før jeg begynte på prevensjon.. kvalme kan være bivirkning av pilla eller at du er gravid.... Vanskelig å si.. jeg vet at hormoner kan surre det godt til for kroppen.. Men lykke til..

Ta en test da vel [:D]

hmmm... Clearblue digital igår kveld mente at jeg ikke er gravid. men jeg bestilte masse sånne strimler fra billige tester igår, så jeg får prøve igjen før jeg begynner på neste pillebrett... evt ringe legen... hva tror dere?

lilleninni

to ting til som er merkelig... buksene mine er blitt for trange over magen, alle sammen, og helt plutselig nå i helga. også har jeg hatt skikkelig vondt i hofta/lysken på venstre side... nå skal det nevnes at jeg har slik fasong på magen at mamma spør stadig vekk om jeg er gravid... og at mamma sier hun fikk bekkenløsning tredje dagen etter unnfangelsen i sitt tredje svangerskap... *undrer*

og enda en ting: mener å ha lest et sted at teststrimlene de selger på billige tester er mer følsomme (dvs reagerer på et lavere HCG-nivå) enn Clearblue og de andre som selges på apoteket. Stemmer dette?

lilleninni
som har vondt i magen idag også, men ingen tanter har dukket opp hittil...

buksene mine er blitt for trange over magen, alle sammen, og helt plutselig nå i helga. også har jeg hatt skikkelig vondt i hofta/lysken på venstre side...

Hadde det akkurat sånn forrig emnd og alle trudde jeg var gravid og var sikker på det selv å... Men nei da mensen kom 5 dager for seint....

Håper den sitter hos deg da... Jeg har funnet ut at alt ved meg er unormalt. Så håper jo at det er noe nå da siden jeg ikke kjenner noe!!!

Lykke til!!!

Har hørt rykter om det andre, men jeg vet ikke.

nå har jeg tatt to tester, en igår ettermiddag og en imorges, og begge sier at jeg ikke er gravid. det blir totalt 4 tester de siste to ukene, så nå bør jeg vel begynne å tro på dem. får begynne på nytt pillebrett idag... og heller prøve å overtale typen....
som forøvrig fortalte meg på tirsdag at et par av de medisinene han går på mot leddgikten sin, er så fosterskadelige at det anbefales at han slutter med dem 4 mnd før vi begynner å prøve på å bli gravid. så det var kanskje like greit at det ikke er noe her likevel... må nok diskutere de medisinene med ham snart, men ikke før han er ferdig med eksamen for i høst...

lilleninni
både skuffet og litt lettet på en gang...

Back
Topp