Mangel på kalium og natrium

babysykigjen

September 2013 <3
Jeg var på kontroll hos ernæringsfysiolog i går pga vektoperasjonen jeg hadde for snart 1 år siden. Jeg hadde fine prøver bortsett fra kalium og natrium, og hun lurte på om jeg kastet opp. Jeg gjør heldigvis ikke det, men jeg sliter veldig med kvalme, og tidvis fryktelig dårlig matlyst :( så nå må jeg begynne å tvangsfore meg selv, putte i meg grønnsaker og frukt...kjenner jeg blir dårlig bare av tanken.

Kjenner litt på frustrasjonen fra de ukene som jeg var som dårligst, og ikke fikk i meg hverken vått eller tørt, jeg skulle nok vært innlagt da pga operasjonen, og dårlig matopptak og væskeopptak.

Oppfordrer alle som er dårlig til å følge litt ekstra godt med, og forlange blodprøver om dere ikke føler dere i form.

Pussig du sier det der. Når jeg var til ul uke 9+4 sa jeg til jordmor at jeg hadde dårlig samvittighet for ikke å ha tatt kalsium og magnesium(som er en tabl) i den pakken jeg tar. Hun sa at det gjorde ingenting og at jeg skulle IKKE ta tilskudd av dette under graviditeten. Jeg ble litt overrasket men tenkte ok.
Kanskje trenger man det likevel da.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

jeg hadde d vitamin mangel.. og fikk beskjed av jm idag om å ta magnesium. fordi det forebygga kramper og styrka muskler. og det var bra for livmora :)

Jeg tar mye tilskudd pga operasjonen allerede, tar multivitamin, zink, c-vitamin, tran, b-total, tran, jern, og caligran-forte (kalktabletter). Får påfyll med B12 sprøyte hver 3. måned og :) Håper det hjelper å få i seg mer proteiner :) tar blodprøver jevnlig, får heldigvis tett oppfølging, er enten hos lege, jordmor eller sykehuset ca hver 3-4 uke :)

Back
Topp