Mange UL - farlig?

FruE

Betatt av forumet
Jeg mener å ha lest et sted at man ikke kan være 100% sikker på at UL ikke er farlig for barnet. Ser at det er mange som bestiller privat UL ofte bare for å få bekreftet at det er et foster der, eller at det skal gå opp for dem at de er gravide. Er dette egentlig så lurt da? Skjønner jo hvis man blør eller det er noe som er galt, men da bestiller jo som oftest legen UL for å få sjekket dette. Men tidlig UL bare for å få bekreftet at man er gravid når det faktisk KAN ha innvirkning på ungen? Synes det høres litt skummelt ut jeg.....[:-]

Derom strides de lærde, har jeg hørt... Men jeg har selv vært inne til UL 4 ganger og skal ennå en gang til i slutten av januar (ekstra oppfølging grunnet prøverør). Både min lege, min jordmor og jordmoren på sykehuset som utfører UL'en har sagt at dette er helt ufarlig for barnet og meg.

hvorfor skulle ul være farlig? Det er vel ikke fordi de stikker inn noe vel, siden de sier sex ikke er farlig... er sikkert lit dum her men, er det frekvensen på lyden????? De sier jo at tarmlydene vår er ekstremt høye inne i magen vår. Ikke vet jeg. Jeg syns det er så mange andre ting å bekymre seg for, om jeg nå måtte bekymre meg for ul også.

har ikke hørt at Ul skal være farlig for barnet.det eneste er at de kan bli venstrehendte ved mange Ul undersøkelser.men det er vel langt ifra noen krise!! kan hende dette bare er en myte...[8|]

Nei skjønner jo at mange må følges nøye opp, og at det derfor er bra med UL. Bare leste at de har gjort forsøk med litt sterkere Ul enn den de bruker på gravide, og det viste seg at den førte til celleforandringer på hjerneceller. Men som dere sier; de burde jo vite hva de gjør på sykehusene og hadde vel neppe gjort det om det var farlig.....

Godt å høre! Da bekymrer ikke jeg meg, i alle fall[:)]

Back
Topp