Mange tanker...

Lykkefrøet

Betatt av forumet
Idag er jeg 10+4, og alt er bra Var på tidlig ul da jeg var 9 uker, og fikk se en sprellende liten klump med armer og bein Har vært i fin form hele tiden, men med symptomer som ømme og voksende bryster, oppblåst, trøtt om kvelden og må tisse ofte.. Likevel kommer alltid tankene, er det noe der inne? Tenk om det har dødd etter at jeg var på ultralyd?? Idag har jeg for eksempel ikke så ømme bryster og da kommer tankene med en gang.. Prøver å slappe av, og tror jo egentlig at alt er bare bra, har jo ingen grunn til å tro noe annet...
Noen andre som har det på samme måte?

Skjønner bekymringen, men alt er nok fint! Det et vanlig at symptomene slipper litt taket etterhvert som ukene går, uten at det er et dårlig tegn. Om du skulle få veldige bekymringer ang dette går det jo an å nevne det for legen el så du evnt kan se igjen, få snakket med noen., ikke godt å gå å bekymre seg..

Vi var på ultralyd for 1,5 uke siden. Hjerte dunket og mini beveget på seg, men nå kan jeg likevel sitte å tenke at det har skjedd noe. Er fremdeles dårlig og har symptomene, men likevel tenker jeg at når vi skal på oul, så får jeg en helt annen beskjed.

Har også kjent litt på småbekymringer.. Hvertfall da jeg ikke selv kunne kjenne noe til livmora som skal poppe opp av skambeinet rundt uke 11, da lurte jeg litt på om noe kunne ha skjedd. Det er jo helt normalt, men plagsomt og somregel helt unødvendig. Ikke går det over når nurket kommer ut heller vettu, tror det er en permanent endring av genene som skjer når man blir gravid første gang :P
Men nå fikk jo jeg høre hjertelyd hos legen i går så nå slapper jeg av litt noen uker :)
Ikke aaalt for lenge til vi begynner å kjenne bevegelser, rundt oul-tid, og fra da av blir det enklere å kjenne etter/slappe av :)

Takk for fine svar :) Var hos en veldig koselig gynekolog, som sa at det var bare å slappe av, ikke lurt (eller vits) i å gå rundt å bekymre meg. Tenkte å fortelle det til familien nå i påskeuken, da er jeg rundt 11 uker, og er litt "redd" for å si noe som ikke stemmer, men innerst inne tror jeg nok at alt er bra :) Skal på første svangerskapskontroll 8.april, så tror nok ikke jeg trenger å sjekke noe mer før det :) Vet jo at symptomer kommer og går, så prøver å roe meg med det :)

Jag har precis de samma funderingarna som dig. Så fort symtomen började avta lite blev jag super orolig! Men har fått bra svar här inne:) det är gott att kunna fråga varandra:) vi får försöka släppa oron, och njuta så gott de går:) kram:)

Ja, det er bra å bli beroliget :) Jeg hadde en MA i høst, er nok derfor jeg tenker ekstra mye og... Men skal prøve å slappe av og kose meg :)

Back
Topp