Mange tanker og spørsmål dukker opp;)

Nurk25

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Hei girlsa

Dere er så kloke og vet så mye, jeg spør kanskje dumt men jeg er ei som plutselig får undrende tanker

Først: Gravidtester !

Tidligtester reagerer jo som regel på 10 IU/L
Og de vanlige testene 25 IU/L

Men når man har da , la oss si ett hcg nivå på 30 , og 20 så blir jo ikke testene KNALL positive , heller svake ?
Hvor mye HCG skal til for å få supersterke tester ? Har noen undersøkt dette , dere som har målt HCG . Men så er det jo ulikt ang HCG i blod og urin
Kan noen forklare ?

Og ett siste spørsmål til dere som hører til Porsgrunn , men også andre såklart
Da jeg var i Porsgrunn på innsett og spurte om gradering på Blastocysten , så brukte de en annen betegnelse enn det jeg har lest om. De brukte kun tall , har noen fra Porsgrunn fått vite gradering , og er for eks
5:11 det samme som 5AA?

Forvirret

Min test var først like sterk som kontrollstreken 2 dager etter jeg bekreftet HCG på 500 ved blodprøve. Ved riktig økning vil det si at HCG skal ha vært rundt 1000 da. 3 dager etter dette var den sterkere enn kontrollstreken, da skal HCG ha vært rundt 3000. Men det er veldig ulikt fra merke til merke hvor mye fargestoff de har, og nå har det også blitt mye forskjeller fra test til test av samme merke også. Så det er ganske vanskelig å si noe konkret!

Min test var først like sterk som kontrollstreken 2 dager etter jeg bekreftet HCG på 500 ved blodprøve. Ved riktig økning vil det si at HCG skal ha vært rundt 1000 da. 3 dager etter dette var den sterkere enn kontrollstreken, da skal HCG ha vært rundt 3000. Men det er veldig ulikt fra merke til merke hvor mye fargestoff de har, og nå har det også blitt mye forskjeller fra test til test av samme merke også. Så det er ganske vanskelig å si noe konkret!

Jepp :).men hvilken dpo var du på ? Første test sier ingenting ift hvor du er i syklus ;)

Ja de er ulike alle testene , men har jo opplevd før at såvidt fått noen dråper urin på testen og den blir knall positiv på 2 sek . , men også erfart at streken tar litt tid og et svakere ( dog innenfor tidsintervallet.. man vil jo helst se sterke tester og at de også øker i styrke , :) takk for svar <3

IMG_3378.jpeg

Disse to er tatt på samme urin, bare så du er veldig oppmerksom på at samme test kan ha vidt forskjellig fargestoff. @Nurk25

Jeg har bare målt hcg 5+2 og da var den 9700. Da hadde jeg slutta å teste :happy:

Jepp :).men hvilken dpo var du på ? Første test sier ingenting ift hvor du er i syklus ;)

Ja de er ulike alle testene , men har jo opplevd før at såvidt fått noen dråper urin på testen og den blir knall positiv på 2 sek . , men også erfart at streken tar litt tid og et svakere ( dog innenfor tidsintervallet.. man vil jo helst se sterke tester og at de også øker i styrke , :) takk for svar <3
Min første positive test var 8 DPO, men den var kjempesvak. Trodde du lurte på mengde HCG og hvordan det slo ut på en test, derfor jeg svarte som jeg gjorde. Det er ekstremt individuelt hvor mye HCG man har per DPO, tallene i termingruppene her spriker enormt selv blant vellykkede graviditeter. Så mine tall vil nok ikke si deg noe sånn sett. Men 500 ble tatt når jeg var 4+3!

Vis vedlegget 447014
Disse to er tatt på samme urin, bare så du er veldig oppmerksom på at samme test kan ha vidt forskjellig fargestoff. [

Jeg har bare målt hcg 5+2 og da var den 9700. Da hadde jeg slutta å teste :happy:
Shiiit ,så forskjell !! Jeg var virkelig ikke klar over at det kan være så forskjell på 2 tester fra samme batch . Men tusen takk !! <3

Hvor langt var du på vei da du tok de testene ?:)

Min første positive test var 8 DPO, men den var kjempesvak. Trodde du lurte på mengde HCG og hvordan det slo ut på en test, derfor jeg svarte som jeg gjorde. Det er ekstremt individuelt hvor mye HCG man har per DPO, tallene i termingruppene her spriker enormt selv blant vellykkede graviditeter. Så mine tall vil nok ikke si deg noe sånn sett. Men 500 ble tatt når jeg var 4+3!
Ja, min var også svak 8 dpo men helt synlig. Jeg mener vel med spørsmålet mitt , at hva skal til ift hcg nivå få sterke streker , like sterk eller sterkere enn kontrollstreken .

Jeg spør fordi man skulle nesten tro ( men jeg tenker nok litt feil )
En test som slår ut på 25 IU/L trenger minst 25 for vise antydning til strek .., men etter tenkt meg om . det er jo seff ikke sånn at en test viser knallpositiv fordi den har en sensitivitet på 25 , så tenkte jeg fort at da vil vel med minst 25iu i urinen få knall positiv test ..
Vanskelig forklare hva jeg mener men håper du skjønner no , hehe <3

Shiiit ,så forskjell !! Jeg var virkelig ikke klar over at det kan være så forskjell på 2 tester fra samme batch . Men tusen takk !! <3

Hvor langt var du på vei da du tok de testene ?:)
17 dpo. Ble skikkelig bekymra for at testene ikke ble sterkere, men det var jo tydelig bare lite fargestoff i de testene mine. Så evig glad for at jeg dro ut og kjøpte en ny batch!

Ja, min var også svak 8 dpo men helt synlig. Jeg mener vel med spørsmålet mitt , at hva skal til ift hcg nivå få sterke streker , like sterk eller sterkere enn kontrollstreken .

Jeg spør fordi man skulle nesten tro ( men jeg tenker nok litt feil )
En test som slår ut på 25 IU/L trenger minst 25 for vise antydning til strek .., men etter tenkt meg om . det er jo seff ikke sånn at en test viser knallpositiv fordi den har en sensitivitet på 25 , så tenkte jeg fort at da vil vel med minst 25iu i urinen få knall positiv test ..
Vanskelig forklare hva jeg mener men håper du skjønner no , hehe <3
Min erfaring er at jeg har fått strek på tester men sensitivitet på 25 IU/L før jeg egentlig har hatt 25 i HCG. Etter SA hadde jeg på et tidspunkt 13 i HCG på blodprøve. Da fikk jeg fremdeles en strek på makesure sine tester som jeg så helt fint uten å måtte nistirre. Men «knallpositiv» (med det regner jeg med at du mener at kontrollstreken er like sterk eller sterkere enn testlinjen?) har jeg personlig aldri opplevd å få før HCG har vært minst 200+. Min var som sagt like sterk som kontrollstreken ved 500, og sterkere enn kontrollstreken først ved 1000+.

17 dpo. Ble skikkelig bekymra for at testene ikke ble sterkere, men det var jo tydelig bare lite fargestoff i de testene mine. Så evig glad for at jeg dro ut og kjøpte en ny batch!
Ja jeg så det nå , at det var ulikt nr på testene så da var det fra 2 ulike pakker. Herlighet ja , man blir jo små stressa pga fargen ❤️ kjenner den følelsen . Men 17DPO og de strekene må være veldig bra. Den er jo like sterk som KStreken :)

Ja jeg så det nå , at det var ulikt nr på testene så da var det fra 2 ulike pakker. Herlighet ja , man blir jo små stressa pga fargen ❤️ kjenner den følelsen . Men 17DPO og de strekene må være veldig bra. Den er jo like sterk som KStreken :)
Ja enn så lenge ser det ut til at det går veien :happy: klinikken var også fornøyd med hcg på ca 9700 tatt 5+1. Er 11+0 idag:love017

Veldig lite fargestoff i dem, så de er nesten håpløse! Så dette ville jeg tolket som en kjempesterk strek på "vanlig" test :love017
Dine var også veldig sterke da , men ser jo at akkurat den aktuelle testen vi har av samme parti har mindre fargestoff enn din andre , så da får.jeg tolke testen min som sterk selv med " dårlig " fargestoff kanskje

Dine var også veldig sterke da , men ser jo at akkurat den aktuelle testen vi har av samme parti har mindre fargestoff enn din andre , så da får.jeg tolke testen min som sterk selv med " dårlig " fargestoff kanskje
Ja, jeg tror jeg ville det altså :happy: den 032-batchen ville jeg bare brukt til å konstatere at du er gravid, ikke "hvor mye" gravid du er!

Ja haha, sant som du sier , kan liksom ikke måle.hvor sterkt graviditet jeg har haha <3
Nysgjerrig på denne - fikk du sterkere tester?
Jeg har samme batchnr og vrir og vender på testene, noen helt hvite og noen med svaaaak rosa

Nysgjerrig på denne - fikk du sterkere tester?
Jeg har samme batchnr og vrir og vender på testene, noen helt hvite og noen med svaaaak rosa
Jeg vil vel si ja , testene ble jo sterkere innad samme batch men kunne jo variere ift andre batch.

Men d virker ut som det " toppet seg et sted " teststreken blir liksom ikke svart eller illrosa jo lengre ut i svangerskapet man kommer ... Så det er nok et metningspubkt ift fargestoffet ;)

Back
Topp