Mange STORE babyer...

£ille£en

Forelsket i forumet
Synes d er mange store babyer som blir født. Over 4 kg! Eller er d bare meg som synes d? Vekt på dine barn? Mine var 3750 og 3940

3040 her (født på termin) og neste baby i magen ligger også litt under gjennomsnittet vet jeg..

Ane ikkje om det e det, men syns ikkje sjøl å ha latt merke til at det e så mange:)
Syns den fokuseringa på barn og vekt nå te dags e gått over stokk og stein, både fødselsvekt og i vekst.
Ei eg jobba med, syns dattera si var "shempe svær" med sine 3.6 kg ved fødsel!!
E vel strengt tatt ein normal og flott størrelse det vel...? :)
Kan liksom aldri huska som barn at dei voksne snakka om vekt på barn som negativt lada, va alltid herligt med ein lubben og gode knall elle pia.
Syns det eg o :) Sjøl om at eg fikk litt hetto når eg drømte at eg fekk ein pode på over 5 kg ;) hehe. Han va 3114 g, liten og tynn syns eg, og med vannvittig lange fingra og tær, hehe. Men verdens finaste å sjå på såklart :)
Blir spennande å sjå om nestemann ligne på broremann, men garantert større :)
Årh, nå glede eg meg ihjel!! lengte sånn ette å få babyen i armane :)

Her var førstemann 3495 g, kom 9 dagar over termin:) Heilt gjennomsnittlig!:) Denne gangen.tror eg no at eg får ein større liten tass:p Håper ikkje han er alt for stor..

Har fått en på 4080g, og en på 4824g. 
Da det er helt vanlig at de andre du får ofte er litt større etterhvert, så blir det spennende å se hva 3.mann blir.. Så ja, JEG fokuserer endel på vekta til mine barn, men kunn fødselsvekta. Jeg er selv liten og smal, og vil ha en hel kropp som jeg kan fungere med i ettertid. Har slitt en del etter forrige fødsel!!!

Det har jeg i grunn ikke tenkt over:p 

Min var 3500, 5 dager over term..
JM trodde i går at denne lå ca på samme sted.. time will show:D

Første var 3600 :)
Jeg tror denne lille karen er akkurat det samme eller litt under :)

Ja registrert det samme,mange store bebisser.

Storesøster var 3600g en uke før termin,og UL legen mente lillesøster i magen var bittelitt under,eller samme.
Ikke interesert i en stooor baby siden jeg har henne i seteleie.

mine var 3300 og 3438..ikke så alvorlig stort.. Tror denne babyen er mindre i og med at magen er mye mindre enn da jeg gikk med guttene mine.. blir spennende å se

er ikke gjennomsnitte på jentebabyer ca 3600 gram og på guttebabyer ca 3800 gram?
Er ikke det viktigste at de kommer ut frisk? :-)

Min første var 3780 gram, 52 cm og HELT perfekt. Og det er bedre at det er litt vekt på dem om de skulle bli syke, så er de litt bedre rustet :)

jenta mi veide 3280. født 7 dager over termin. venter gutt nå. regner med han blir større, men blir spennede å se:)

Sønnen min lå rett under 3700 gram. Jordmor mener at h*n som ligger i magen ikke blir noe stor baby, så ligger sikkert rimelig likt vil jeg anta. Har lagt på meg noenlunde samme som sist. Ikke redd for at jeg får en stor en, gikk helt fint sist :)

Nr 1: 3430 gram
Nr 2: 3320 gram
Nr 3: 2585 gram (5 uker for tidlig..)

Jeg har født en på 2865g
og en på 3910g
Denne gangen (om jeg går til termin) er babyen estimert til ca 4200g,
legen mente at det ville ikke være vanskeligere enn den fødselen jeg hadde på 3910g.
(som igjen var lettere enn den første fødselen, han på 2865g)

Min fyrste vog 4200g 13 dager over termin, han eg venter no regnar dei er ca samme vekt. Blir spennende å sjå om det stemmer!:)

Back
Topp