Mange spm ang den første tida etter babyen er født!

2 små troll

Forelsket i forumet
Har en fra før på 2 år men gud hvor fort man glemmer,så er jo heller ikke alle babyer like da.

1.Hvor lenge har dere blødd?

Er på 7 dagen i dag,blødde en stund sist,men etter 14 dager så mente Jm at om det ikke ga seg skulle jeg ta en utskrapning,(måtte ikke det,blødde lenger,men lite)trodde det var vanlig og blø en stund er det ikke? Er sååå lei av de klamme bindene særlig når det er så varmt,fysj!

2.Navlestrengen henger i en liten "tråd",skal jeg la den henge eller kan jeg klippe den av? Den henger seg fast i bleia og det ser så vondt ut,har lagt på en mesoft så den ikke blir "dratt i" av bleia.

3.Når begynte dere og pumpe dere? Dumt og gjøre det så tidlig som etter en uke?

4.Er alt tilbake i vekta jeg hadde før je ble gravid,så det gikk litt for fort er redd for at det skal forsvinne mer,noen som gikk ned alt fort etter fødsel,og at det stoppet der,hvis ikke kommer det igjen etter ammeslutt?

5.Gir dere begge puppene i et måltid?

Foreløpig er det nok med et her,men i går gav jeg litt fra det andre også.
Håper hun snart tar begge siden det er så vondt om natta spesielt når jeg ammer og de er fulle,og så strømmer det bare på mer i den andre,ikke godt og legge seg igjen med spreng.

6.Hvilke ammeinnlegg bruker dere?

Jeg har noen i ull og natusan sine som jeg liker best,men lekker jo rett gjennom,i går dusja jeg og 2 min etter strømmet det på med melk og da var alt toppen våt,har noen fra cicco eller hva det er,de er det plast på baksiden av,men det er så klamt og ekkelt,iallefall ute i sola,blir klam og ekkel.

Håper noen vil svare sikkert mange fler ting jeg lurer på som kommer etterhvert.

Jeg blør enda, men ikke mye. tror det gir seg snart. Fikk beskjed om at renselsen kan vare 6-8 uker, og at jeg ikke måtte bade ute i denne perioden. Er 18 dager siden jeg fødte nå.

2.Navlestrengen henger i en liten "tråd",skal jeg la den henge eller kan jeg klippe den av? Den henger seg fast i bleia og det ser så vondt ut,har lagt på en mesoft så den ikke blir "dratt i" av bleia.

Vet ikke, men ville satset på at det var best å la den være. Arvins navlestump hang også og slang, og ble revet i av bleia, men den falt av kort tid etterpå.

Jeg begynte allerede etter noen dager, men det kom ikke noe særlig før etter en liten uke, og da var det også lite som kom i forhold til nå.

4.Er alt tilbake i vekta jeg hadde før je ble gravid,så det gikk litt for fort er redd for at det skal forsvinne mer,noen som gikk ned alt fort etter fødsel,og at det stoppet der,hvis ikke kommer det igjen etter ammeslutt?

Aner ikke. Håper ikke den kommer tilbake [:o]

Ja, men han spiser mest fra det jeg gir først, så jeg bytter rekkefølgen på neste måltid.

Jeg har noen i ull, og engangsinnlegg fra coop. Jeg har ikke prøvd andre engangsinnlegg, men er fornøyd med disse. Jeg lekker ikke så mye så vet ikke hvor mye melk de holde før de blir gjennomvåte. De blir liksom litt stive etter en stund der det har lekt, men det er bare å bytte når det trengs. De var ikke dyre [:)]

[8|]Hei! Prøve å svare litt jeg..

Sist blødde jeg i litt over 5 uker, var akkurat slutta å blø på 6 ukers kontrollen husker jeg.. Men da var det bare litt spotting på slutten. Ser ut som det slutter tidligere nå, trenger bare ett lite inlegg nå og det er 15 dager siden fødsel. Varierer veldig hvor lenge man blør tror jeg. Bind er ikke noe særlig i denne varmen nei [:'(]

Jeg fikk beskjed fra helsesøstra om å begynne å "riggle" på navlestumpen når vi var på kontroll (10 dager gammel). Gjorde ikke vondt at jeg vreid litt på den med det vi kunne se. Lurer på om de gror fra "innsiden" og at det er derfor det ikke gjør vondt?  Ramla av ett par dager etterpå.. Husker ikke når storesøster mista sin [8|] 

Har ikke pumpa meg, brukte pumpa veeeldig lite sist også. Pumpa kun når noen skulle passe henne. Men du kan vel godt pumpe deg etter bare en uke ja? 

Her la jeg på meg 14 kg, og har til nå mista 9 av disse.

¨
Her klarer han bare 1 1/2 på ett måltid.. Begynner med denM puppen jeg slutta med sist.. Men den første uka klarte han bare 1 han også.

Bruker bare ull, lekker veldig lite.

Akkurat de samme spørsmålene jeg lurer på[:)]

Blør fortsatt, men ser ut til at det nærmer seg slutten nå.

Vi klippa den av til slutt. (Dvs. pappaen gjorde det. Jeg klarte det ikke, så han sa, "Jeg har gjort det før, kan vel gjøre det igjen!" [:D]) Den hang i en veldig lang tynn tråd og blødde å så ekkel ut, så vi fant ut det var like greit å få den av.

Måtte pumpe etter 4-5 dager, fordi jeg hadde sånn spreng. Så fikk jeg melkefeber, så da var det intens pumping noen dager. Kan ikke se at det skal være dumt å pumpe etter en uke, men du kjenner dine og barnets behov best selv.

Det er vel en viss fare for at det forsvinner enda flere kilo i ammingen fremover, men det må du nesten regulere selv med kostholdet ditt.

Det varierer etter tid på dagen. Får oftest en om gangen på dagen og begge på kvelden. Blir ganske sprengt i den jeg ikke gir fra på dagen, men det renner ut mens jeg ammer, så det værste trykket gir seg.

Bruker bare ull foreløpig. Har fått anbefalt Libero sine engangsinnlegg som jeg blir å prøve når jeg får has på de tette melkegangene og været blir litt mer levelig. [:'(]

Back
Topp