Mange spørsmål

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hjelp! Jeg er kjempenervøs for alt nå. Jeg er 20 år og er samboer med kjæresten min. Planen var å slutte på p-pilla for å 'bli kjent med egen syklus' og la 'kroppen bli seg selv igjen', noe jeg hadde lest at kunne ta flere måneder og år. Vel vel.. Første eggeløsning, altså 14 dager etter p-pille slutt så er jeg gravid. Enda i sjokk. Var jo ikke planen. Så nå sitter jeg og leser meg opp på alt som er. Er temmelig sikker at jeg ønsker å beholde, til tross for at dette forsinker studier osv. Men mitt hovedproblem er at jeg er livredd for å føle meg aleina :( Ingen av venninnene mine er i nærheten av å være såpass etablert.. Og hva vil venner og familie si og tenke? Er det flere unge upcomimg moms i Tromsøområdet?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Først: pust med magen! Dette går så bra! :) har du et godt forhold til foreldrene dine? Prat med dem ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dette går så fint, så! Er yngre jenter enn deg som har fått barn, og som garantert har vært verre stilt. :) Det tar litt tid å venne seg til tanken, selv når det er planlagt. Vi var i sjokk i flere dager, og jeg har fortsatt stunder hvor jeg er livredd. :p Det er godt man har ni måneder på å forberede seg, sier jeg bare!
 
Dette kommer til å gå helt fint!! :)
Det er helt normalt å være redd for dette, men heldigvis har vi 9 mnd på å forberede oss på.
Mtp på venner, så er det litt hva du gjør det til selv også. Ja, noen kommer nok til å forsvinne helt eller delvis, og mange kommer til å støtte deg, hvis du selv er flink til å ta initiativ også. I tillegg kommer du til å møte mange nye venner gjennom barselgrupper på helsestasjonen, kanskje via treff her på BV, babysang og ofte blir det laget termingrupper for der du bor på facebook osv.
 
Dette klarer dere 2 sammen :) Det er det som er så kjekt med å være 2 ^^, Jeg er også veldig etablert i forhold til mine venninner, men vi har kjempe god kontakt etter første pia vår kom. Ta en dag av gangen å før du vet orde av det synes du det er leenge til babyen kommer. Da kan du bruke resten av tiden til å glede deg.
 
Tusen takk for positive svar alle:) Vet at det praktiske ordner seg, og at familien kommer til å være veldig støttende. Jeg føler iaf et stort behov for å fortelle foreldrene mine så kjapt som mulig. Mens kjæresten gjerne vil holde det litt hemmelig inntil videre. Tror jeg er mest redd for det 'ukjente'... :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp