mange somhar sluttet med bleie her?

totteline

Gift med forumet
Hei hei.

vi trener nå med Mina på at hun skal slutte med bleie[:)] Det går egentlig over all forventing. noen uhell med ikke mange[:D]. Hun bruker fortsatt bleie om natta, men den er stortsett tørr om morgene. Mina vil ikke bruke potte kun do[8D]. hvordan går det med deres små og bleier?

Her har vi slutta[:D] Gikk mye lettere enn forventet! Hun bæsja bare på do siden hun var 2, så slutta vi med bleie 3 mnd etterpå tror jeg. Har kun hatt 3 uhell. Etter en liten stund var bleie tørr på morgenen og da tok vi den av på natten også. Kun 1 uhell i senga[:D]
Men litt stress når vi er ute og må løpe til do ett eller annet sted[8D] For når hun må så må hun[;)]

Lykke til bleieslutt! Går nok mye lettere enn forventet[:D]

Vært bleiefri i straks 1 år, både dag og natt!
Og glad er jeg for det[8D]

Så flinke de små er[:D]. Men merker at det er utrolig stor forskjell på unger. Andrea var 3.5 år før hun ble tørr. ungen til en venninde var nesten 4. Så ingen er like. Men det er utrolig deilig da de ikke har bleia mere.
sitter og lurer litt på hva jeg skal gjøre da vi skal reise til østlandet senere i sommer. Skal kjøre bortover, så da tror jeg vi tar på en bleie. For hvis Mina sier hun må tisse så MÅ hun der og da[8D]. Og det er jo måte på hvor fort man rekker å stoppe og[8|][8D]

Ja han har slutta men har den på natta fremdeles da men den er stort sett tørr [:D] Han er knallflink

Her er han ikke intressert i det hele tatt. Tok av ham bleien på hytten, men det endte med at han tisset på seg hver gang. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Han blir vel en av de som bruker bleie leeeeenge:(

Vi holder på med bleieslutt nå vi også. Prøvde litt i fjor sommer også men så gikk det plutselig i glemmeboken. Han er egentlig ganske flink selv om det blir noen uhell innimellom også. [:)]

Småen sier ifra når han må bæsje, så da løper vi på do[:)]

Var veldig stolt når han sa ifra på en kafe at han måtte bæsje, og han holdt igjen helt til vi kom på doen + vi sto i kø[:D]

Men han tisser på seg hver gang han ikke har bleie[8|] Sier av og til ifra når han tisser i bleia. Men er ikke interessert i å tisse på do[8D]

Hannah slutta uka før ho va 2 år... Hadde på bleien om natta i et par uke, men den va alltid tørr, men ho blei utrygg me en gang når ho ikkje hadde bleien.. Men etter et par uke så så ba ho sjøl om å ikkje ha den på natta!!
E såå flink...

uten bleie her også[:D] kjempeflink gutt[:)] har fortsatt på natten men den har vært tørr lenge nå så burde vel bare slutte ha de[;)]

her har vi slutta p ådagen, men bleie er fortsatt våt på natten, så hun bruker den på natten enda:)
Men på dagen har det gårr overaskende bra[:D]

Hei [:)]

Håkon bruker nå kun bleie på natta, men den er tørr hver morgen og han løper rett på do.
Han har svært få uhell, har kun fått noen dråper på buksa (de siste to-tre ukene) når han
skal tisse i grasset, og det vil jeg påstå er meget bra iom at ting har tatt seg sånn opp i det siste [:)]

Hvis han har bleie på på morgenen og doen er opptatt spør han om han har bleie på, og
om han kan tisse i den. Da får han et meget ubehagelig ansiktsuttrykk, og trives absolutt
ikke med å måtte tisse i den istedetfor i do!

Så, dette har gått veldig fort, er bare noen meget få uker siden han plutselig ville begynne
å "tisse sånn som pappa gjør", -for han nekter å sitte, han skal stå, og det går veldig fint [:)]
Bomelom i do er superstas, da ringer han halve slekta etterpå og fortelle hvor flink han har vært [:D][:D]

Synes vi har flinke småtroll jeg

en vardag i mai. på med truse! beskjed om at ho må gå på do. ellers blir det vått i trusa. 1 uhell siden den gang. dag+natt. [:)] utrulig

ORIGINAL: Bymusa

Her er han ikke intressert i det hele tatt. Tok av ham bleien på hytten, men det endte med at han tisset på seg hver gang. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Han blir vel en av de som bruker bleie leeeeenge:(

sånn er det her også. Han får panikk når jeg spør om han vil ha på truse. "pappa tisse på do, mamma tisse på do, Jeg tisse bleia" er omkvedet her. Hadde en plan om å få han bleiefri i løpet av sommeren, men det har jeg for lengst gitt opp. Ingen vits i å tvinge han heller, da ender han vel opp med do-skrekk og tisser i bleia til han begynner på skolen....

Nathalie tisser på do, har gjort det en måned tid[:)]   tørr både dag og natt[:D]

Bæsjingen   arg arg  den sliter vi med, nekter og bæsje på do, hyler og skriker og vil ha bleie!!  ??

hjelper ikke med belønning, eller klistremerker som vi brukte på tissingen...

håper det går fort over[8|][:)]

Back
Topp