mange som

Phu/Famy

Glad i forumet
søker jobber???
sitter og leser på jobb anonnser men e ikje så mye så friste...
har liksom ikje lust på ein jobb der eg må jobba te 2000 om kvelden vil vera hjemma me frøknå på 18 mnd å maen då....
vil ha ein sånn 8-16 jobb d hadde past meg bra.... hehehe[:D][:D][:D][:D]

Søke jobb? nå? hmm..... er vel ikke så mange som ansetter gravide damer trodde jeg?!

Har fast 100% stilling.... og har ikke tenkt meg noen plass før ev itte permisjonstiden...

nei, kansje ikje men hadde jo vert greit me ein jobb e litt lei av å gå hjemma nå har gått hjemma i 2 år ca å d e nok..... så hadde vert kjekt å komt meg litt ut før neste permisjon starte.....

Du kan jo prøve... men tviler på at du får napp skal jeg være ærlig....
Hvis de vet at du er gravid - noe du nesten ikke kan lyge om... så skal de lære deg opp osv.... så tar det gjerne et par mnder før du er inni ting, så skal du ut i permisjon?! Seie gjerna seg sjøl ...
Du får finne ud ka du vil og søke når permisjonen er over [:D] Uansett lykke til...

Eg har lyst på ny jobb, men biter tennene sammen til etter permisjonen. For husker fra forrige gang at jeg overhodet ikke hadde sjangs til å få noe når eg var gravid. Men eg må jobbe til 2130, 2-3 ganger i uken, jobber på kafe...men vil man ha penger så kan man jo ikke alltid velge fra øverste hylle. Så hvis du står uten jobb og får tilbud om noe som innebærer noen kveldsvakter, så hadde jeg takket ja om du ikke allerede har opptjent deg rett til foreldrepenger.

ORIGINAL: Modic

Nå har de ikke lov til å spørre om graviditet, da, så såfremt det ikke er synlig, er det ikke noe du MÅ oppgi foreløpig. De har heller ikke lov til å diskriminere deg pga graviditet, så dersom du er den best egnede til jobben, så har du rett på jobben uansett om du er gravid eller ikke.

Selv begynner jeg i ny jobb på mandag om en uke.

dette er helt sant men i privat sektor så forekommer dette likevel og det er ikke så lette å finne ut om du egentlig er den personen som er mest egnet til jobben
uheldigvis
men er selv i et jobbskifte akuratt nå

stemmer det at en ikke har lov å diskriminere gravide kvinner.... tenker bare at når en da har begynnt i jobben så har enten magen begynnt å vokse eller vil gjøre et om kort tid ergo at en er gravid kommer kjapt frem, og for min del hadde dette vært flaut....

Du visste kanskje ikke at du var gravid når du søkte eller hadde nettopp funnet det ut?!

Lykke til begge to uansett [:D]

jeg er på jobb søking..
men har så masse på tapeten akkurat nå.
så det blir vel med å søke i første omgang..
[:D]
men lykke til med jobb søking..[:D]

ORIGINAL: Modic

Nå har de ikke lov til å spørre om graviditet, da, så såfremt det ikke er synlig, er det ikke noe du MÅ oppgi foreløpig. De har heller ikke lov til å diskriminere deg pga graviditet, så dersom du er den best egnede til jobben, så har du rett på jobben uansett om du er gravid eller ikke.

Selv begynner jeg i ny jobb på mandag om en uke.

stemmer det. vi ansatte nettopp ei ny som begynte sist uke. på fredag som var kom hun å fortalte at hun har termin i desember.

stemme det, og DEN må ver flaue... [&:]

Back
Topp