Mange som trener?

gullkorn

Elsker forumet
Trener dere like hardt som før?
Jeg trener styrke, løper og spiller håndball. Håndballen tenker jeg å holde på med til 3 mnd ca. Men kjenner allerede nå at jeg ikke kan få så høy puls før jeg begynner å svimle:/

Akkurat nå har jeg ikke energi. Hadde siste skikkelige treningsøkt søndag. Skal prøvd meg på en til neste uke. En rolig sykkeltur på et par mil. Men prøver å gå endel og sykler til og fra bhg hver dag.

Begynte opp nå etter ferien, og det var veldig tungt. Bare lytter til kroppen og tar pauser og gjør det i mitt tempo

Jeg trener regelmessig og har ikke merket så stor forskjell på formen ennå. Jeg skal prøve å trene så lenge jeg klarer.

Trener ikke, men går veldig mye da med vogn, og bærer mye på gutten min, så blir litt aktivitet i alle fall :) tenker å begynne på svømming igjen. Gjorde det forrige graviditet, og det var deilig, særlig på slutten. Gikk på gravidyoga sist, men det var ikke noe særlig syntes jeg. Hadde en mannlig trener som ikke virket som om han hadde peiling på gravid kvinnekropp. Vi gjorde øvelser som var helt umulig og smertefulle å gjøre med mage, han presset meg en gang hardt i korsryggen for å "komme lengre ned i stillingen", og jeg hadde vondt i en uke etterpå... :/ sluttet å jogge i uke 18 sist, da jeg fikk sterke kynnere av det og ble veldig svimmel.

Har bare karret meg på trening en gang siden jeg ble gravid - SÅ trøtt ;-) Men det gikk fint, tok det rolig, holdt pulsen på maks 165 og løftet styrke som vanlig. Går litt hver dag og blir god og svett og gjør en del yoga. Var så dårlig sist svangerskap og fikk virkelig kjenne på hvor leit det er for kroppen å ikke bevege seg, så det SKAL prioriteres denne gangen. Fikk så mye vondt... I verste fall må jeg ha delvis sykmelding for å få trent tidlig på dagen, men det må bare gjøres. Lett trening gjør underverker!

Jeg kommer til å trene innimellom. Blir spinning, jogging og styrke. men stopper når kroppen sier nok, skal ikke presse meg til det ytterste.

Jeg var på step i dag, og de la inn en kondisjonsøkt av en annen verden! Klarte knapt gå ut av bilen da jeg kom hjem :p så skulle vi jogge i 10 min og telle hvor mange runder vi fikk, slik at vi kunne se forbedring neste gang vi gjorde det mot jul. Jaja, tviler på at jeg klarer mer da :p men håper jo jeg får fortsette å trene! Bor langt unna senter, så det er noen damer som arrangerer trim på et ungdomshus. Bra trim er det, blir kjørt hardt, men gravidtrim blir det nok ikke :p så jeg vil henge med der så lenge som mulig. Er så greit å ha en dag og et klokkeslett å forholde seg til, og andre som pusher så man ikke sluntrer unna ;)

Har nå vært på første trening siden jeg fikk positiv test. Det er bare 5 dager siden jeg fant ut at jeg er gravid, men jeg må innrømme at jeg har vært i et vakuum i disse dagene. Det var godt å kjenne på at det fortsatt går fint å trene❤️. Dobbeltime med mage/rygg og Zumba step gikk strålende

Trener som før, har hund så det blir jogge/gåtur så og si hver dag + styrke noen ganger i uken. Er veldig trøtt etter jobb og jeg sliter virkelig før jeg kommer meg opp fra godstolen etter middag. MEN frisk luft gjør susen altså :)

Back
Topp