Mange som ikkje har fått time til ordinær ul?

• Trådstarter Trådstarter lykkeliten123
  • Opprettet Opprettet
L

lykkeliten123

Guest
Eg har ikkje fått time til ordinær ul enda. Eg veit at eg enten skal ha time i kalederveke 6 eller 8, for det er da det er folk her som kan utføre ul. No er me jo allerede i veke 4, og skal eg ha time i veke 6, burde eg vel ha fått ein innkallelse til no..

Ville dikka ha venta å sett det litt an, eller ville dikka nett ha ringt og høyrt? Skal eg ha time i veke 8, så er det jo nesten fire veke til

Men forrige gang fikk eg innkallelsen to-tre dager etter eg hadde vært av legen. No er det jo 3 veke sia eg var hos legen..

Fikk time først i går...

Jeg ville ringt og hørt om jeg var "glemt", jeg....

Jeg har enda ikke fått time.. Argh! 

Jeg har heller ikkje fått innkaldelse til ul:(

venter på brev i posten eg og ......

Har heller ikke hørt noe. Skal til legen i morgen, så skal prøve å huske å spørre henne om hun har sendt henvisningen. Regner med det er ca 4-5 uker til enda, så jeg stresser ikke med det. Men er greit å vite om henvisningen er sendt siden jeg ikke skal tilbake til henne før ca uke 24 dersom alt går greit.

jeg fikk timen i dag...og på et helt merkelig tidspunkt! 19.30!! Får jo ikke tatt den, så må bytte timen, har jo barn og han kan jo ikke være aleine hjemme akkurat hehehe

Jeg fikk brevet i går, og har fått UL den 27. februar, da er jeg 18+4. Fastlegen min hadde glemt å sende henvisningen, men fikk jo ikke time noe for sent av den grunn. :)

Ser det er ganske mange som ikkje har fått time enda, så trur eg ventar litt til. Den kjem heilt sikkert i posten om ikkje så lenge!

Men var berre så rart når innkallelsen kom så tidlig forrige gang!

Men trur ikkje eg får time før 20.-24feb, så det er jo ganske lenge til..

Berre eg som er så nysgjerrig på når eg kan få time, har så lyst å sjå lille knøttetemoticon

Håper virkelig jeg får time snart, er jo snart 15 uker nå så hadde vert greit å vite når jeg skal vertfall:) vi jobber jo og må få ordna fri for å få det til..

Jeg ville ringt å hørt, jeg! Ofte kan det gå litt fort i helsevesenet, og noe blir glemt eller feilkalkulert.

Legen min skulle sende henvisning til tidlig UL (var usikker på forrige mens, og skulle reise til utlandet i uke 12-13.. så ville gjerne vite hvordan ting sto til før den tid). Han sa han skulle gjøre det, men ringte gyn. pol. klinikk i begynnelsen av januar og de hadde ikke fått noen henvisning. Men de sa at jeg var satt opp til ordinær UL i midten av mars...

Måtte spørre om ikke det ble litt seint, da jeg allerede var 12 uker da jeg ringte. Hun på telefonen stusset litt og så jo fort at det ble heeeeelt feil. Så fikk ordnet timen da med det samme, og hun satt meg opp til Ordinær UL 16 februar. Da vil jeg være 18 uker.

Sist svangerskap fikk jeg tilkalling flere måneder i forveien :)

Jeg fikk brevet 3 dager etter jeg hadde vært hos legen. Gikk suuperraskt! Ble skikkelig overrasket jeg :) Fikk time 27. februar. Og i følge jordmor er jeg da 19+3.

Eg ringte legekontoret forrige veka for å høyra om dei hadde sendt henvisning til ul. Ho sa at henvisningen var sendt tidlig i januar så eg berre måtte venta litt.

Men eg er jo 17 veker på veg, og syns eg burde fått innkallelsen no??

Kan eg ringa rett opp på sjukehuse for å høyra om dei har motteke henvisningen, eller om eg kanskje har blitt gløymt?? Eg må jo ordna meg fri fra jobb osv..

lykkeliten123 skrev:
Eg ringte legekontoret forrige veka for å høyra om dei hadde sendt henvisning til ul. Ho sa at henvisningen var sendt tidlig i januar så eg berre måtte venta litt.

Men eg er jo 17 veker på veg, og syns eg burde fått innkallelsen no??

Kan eg ringa rett opp på sjukehuse for å høyra om dei har motteke henvisningen, eller om eg kanskje har blitt gløymt?? Eg må jo ordna meg fri fra jobb osv..

Ja det synes jeg du skal gjøre :) er det ikke mellom uke 17-19 man skal ha ordinær ultralyd? eller tar jeg feil? det skader uansett ikke å ringe for å høre :)

Da har eg ringt sjukehuset. Var egentlig satt opp til time 20.feb, men det var ikkje registrert. Så det var fullt denne dagen. Så fikk time 22. feb, er jo berre litt over ei veke til! Gleda meg kjempe masse

Så koselig :)Bra du ringte :D

Bare ring,, så slipper du å tenke mer over dette!! Skaper bare unødvendige bekymringer å gå å vente slik

Back
Topp