Mange som har vært hos

Ajja

Gift med forumet
Mange som har vært hos lege/jordmor?

Eg har ikkje vært enda hos noen, men "tenker" på at eg må komme meg te legen snart....

Føles som et århundre siden sist eg va gravid så huske rett og slett ikke når man "bruker" å fare på kontroller....

Første legebesøk er mellom uke 10 og 12 :)

Jeg skal egentlig i uke 9...
Men mitt legekontor har ufattelig lang ventetid, siden det ligger i tilknytning til eldresenter, dagsenter og omsorgsboliger i kommunen, og det snart er påske. Så jeg måtte "mase" for å få timen i uke 9. Egentlig sa de at de helst ville ha meg inn i uke 15...

Jeg fikk time i går.. Det ble neste torsdag, da er jeg akkurat 11(+0) uker :)

Skulle gjerne ventet litt til, jeg :P Venninna mi var i uke 13 og da fikk hun høre hjertelyden.. Tviler på de kan det utenpå i uke 11..(?), har hørt den før i uke 15(1.mann) og 16(2.mann), men fikk beskjed begge gangene om at vi kanskje ikke kunne finne den, så jeg måtte ikke bli redd (det hadde jeg vel blitt likevel da:P Men fikk heldigvis høre den uten problem)..

Men skulle så gjerne hørt den nå også, ul i uke 17-19 virker så leeeeeenge til!!!

Jeg har vært hos lege og jordmor. De fleste legene vil vente til man er rundt 10 uker før man har første time. Er jo bare å ringe likevel, så får du en time de mener passer :D

Jeg skal til legen neste uke når jeg er ca 9 uker. Men jeg må følges opp tidlig med blodprøver pga lavt stoffskifte og sånt.

Jeg har vært hos legen. Skal til gyn på ul om en uke, om alt er bra da ringer jeg jm...

Jeg har også vært hos lege og på tidlig ul. Var da nesten 8 uker på vei. Har ny time hos fastlegen min om noen uker, da er jeg 12 uker :)

Jeg har vært hos legen. Skal til gyn på ul om en uke, om alt er bra da ringer jeg jm...

Er det slik at man må ringe jordmor selv, eller blir man henvist fra fastlege? Jeg er førstegangsfødende og vet ikke helt hvordan systemet fungerer ennå ;)

Jeg har vært en kort tur hos legen for å bli henvist til tidlig ul.
Fikk da ny time ute i mars en gang.

Også har jeg ringt jordmor og fått en time der ;)

Legekontoret mitt har sånn 'time på dagen' opplegg, noe som igunn er veldig kjekt :)

Er det slik at man må ringe jordmor selv, eller blir man henvist fra fastlege? Jeg er førstegangsfødende og vet ikke helt hvordan systemet fungerer ennå ;)

Jeg har hvertfall måtte kontaktet jordmor selv begge gangene ;)

Skal på første time oss lege neste tirsdag. Da er jeg 8+3 :)

Jeg ringte legekontoret tidlig, men de ville ikke ha meg inn før i slutten av første trimester. Fikk legetime 20. mars, og da er jeg faktisk 12+3. Men da får jeg kanskje høre hjertelyden? :-)

Jeg har ringt selv, legen har bare fortalt om mulighetetn til å velge å gå til jordmor istede for lege, eller å ta annenhver time hos jm/lege. Legen gav meg også telefon nr til en jordmor. MEn jeg vil ha henne jeg hadde sist;)

Jeg fikk høre hjertet lyden på første kontroll time sist...
Jeg bare husker ikke hvor langt jeg var på vei.
Men mener jeg var på kontroll før jeg var på privat ul og det var jeg 11-4.

Jeg har tidlig UL i uke 12+1. Skal se om jeg får meg legetime rett etter dette :) Drar til jordmor i uke 24.

jeg har vært hos legen, men det var mest en sånn bekymringstime etter jeg mistet i høst. egentlig har de første time uke 12 der.
skal på ny legetime på mandag da er jeg etter mine beregninger 9+5 også har jeg fått tidlig ul etter påske da er jeg nesten 13 uker.
tenkte å ringe denne uken å bestille jordmortime, men vil ikke ha den før etter tidlig UL. skal bare bestlle nå for fikk høre at det var litt fullt der jeg vil til jordmor (hun jeg gikk hos sist) så det var lurt å bestille tidlig :-)

Jeg fikk time i går.. Det ble neste torsdag, da er jeg akkurat 11(+0) uker :)

Skulle gjerne ventet litt til, jeg :p Venninna mi var i uke 13 og da fikk hun høre hjertelyden.. Tviler på de kan det utenpå i uke 11..(?), har hørt den før i uke 15(1.mann) og 16(2.mann), men fikk beskjed begge gangene om at vi kanskje ikke kunne finne den, så jeg måtte ikke bli redd (det hadde jeg vel blitt likevel da:p Men fikk heldigvis høre den uten problem)..

Men skulle så gjerne hørt den nå også, ul i uke 17-19 virker så leeeeeenge til!!!

jeg var på tidlig ul forrige uke og var 8+3 på vei, fikk høre hjertelyden utenfra. Slapp innvendig siden hun fant ganske med en gang:)

Back
Topp