Mange som ønsker, venter eller har 3 barn?

Nå er det vanvittig slitsomt med 3 siden jeg er alene. Merker overgangen bedre på barna denne gangen. Har juli 13, januar 16 og august 19. Litt forskjellige aldersforskjell pga årstider da. Vi var veldig redde for vår nr 2 er syk og operert 2 ganger for brokk og en gang for polypp. Hatt en gastroskopi i narkose og alt dette på 2.5 år. Hadde noen undersøkelser rett før han fylte 3 år sist. Han er nå 4 og ppt er inne i bhg pga mulig adhd som gjør at bhg sliter med han. Var livredd når jeg ble gravid ved ett "uhell". Hadde planer om å kanskje begynne å prøve men jeg hadde egentligbegynt å helle mer mot at 2 holdt pga sykdommer. Når det viste seg at nr 3 var gutt som nr 2, nr 1 jente, så ble panikken enda større. Han er frisk og verdens blideste baby. Kunne aldri vært uten de 3. Det er veldig slitsomt når de går gjennom trass samtidig men det er jo det uansett hvor mange de er. Jeg trur jeg kunne fått veldig mange barn, men plass og økonomi stopper det på 3 barn. Mannen er veldig tidlig ferdig på jobb og skrur en del bil. Men har en avtale på at han må øegge minst 1 barn før han går ut. Pga korona så er jeg alene og jeg gleder meg til han skal ut i pappaperm snart.

Så her ble nr 3 på en måte valgt for oss, men vi tok det pent og elsker det. Litt mer slitsomt pga nr 2 enn for noen med 3 friske barn, men ville ikke vært dem foruten.
 
Ja, ikke sant. Så dere har nok snakket om det hvor begge hadde åpent sinn og ville høre på hverandre :) her er han helt lukket :(
Dersom han absolutt ville ha nummer 3, så var det er must :p
 
Har 3 gutter og er veldig glad for at vi gikk for 3 barn OG at vi var så heldige å få 3 :happy:
Jeg og min man var enige om at 3 barn var det vi ønsket oss . Har ei på snart 7 år, en på 5 år og en på 2 år - perfekt aldersforskjell for oss! :)
Dagene er travle men trives med det :)
Kunne godt hatt en ekstra arm i blandt; men det går greit :)
 
Jeg har veldig lyst på 3 barn :) Har bare 1 nå, men tanken er at vi ikke begynner på prevensjon før jeg er noen år eldre, så får vi se om vi er så heldige å få 3 innen da :) Blir mer en glad for 1 til også :)
 
Har 3 små tette barn. I disse dager med alle hjemme og samboer som er mer på jobb enn hjemme (jobber på sykehuset) kan jeg kjenne på at det er litt i overkant. Men til vanlig stor trives jeg med å være trebarns mamma. Synes overgangen fra 0-1 var størst. Nr 3 har liksom bare fulgt med inn i alle de daglige rutinene så synes overgangen fra 2-3 har sånn sett vært enklest, selv om jeg kan kjenne på å ha en arm for lite. Nå har vi valgt 3 tette barn (3 på 3 år). Det betyr en god del ekstra jobb i begynnelsen sammenliknet med større aldersforskjell og mer selvgående søsken, men mine barn har alltid en lekekamerat på omtrent samme nivå og leke interesser.
 
Jeg lurer på akkurat det samme, veier for og i mot hver eneste dag. Her er mannen den som er sikker på at han gjerne vil ha tre, men han sier at det er opp til meg da han reiser fast gjennom jobben. Jeg er derfor mye alene med barna når han er på jobb, men han er veldig aktiv med barna når han er hjemme.

Jeg tenker på helt enkle ting ihverdagen som hvordan det blir å sitte å amme en eventuell 3 man mens jeg har storebror på da 7 eller 8 (han klarer jo å vente) og minste frøkna på 2/3...
 
Jeg lurer på akkurat det samme, veier for og i mot hver eneste dag. Her er mannen den som er sikker på at han gjerne vil ha tre, men han sier at det er opp til meg da han reiser fast gjennom jobben. Jeg er derfor mye alene med barna når han er på jobb, men han er veldig aktiv med barna når han er hjemme.

Jeg tenker på helt enkle ting ihverdagen som hvordan det blir å sitte å amme en eventuell 3 man mens jeg har storebror på da 7 eller 8 (han klarer jo å vente) og minste frøkna på 2/3...
Det er utrolig hva man klarer. Har selv lagd middag mens ammet. Nå er det 3.5 mellom nr 2 og nr 3. Nr 1 er 6 år eldre enn nr 3. Blir mer oppgaver på nr 1 da. Men er nr 1 mini mamma. Såpass mini mamma at vi må minne Hu på at hu ikke kan oppdra sin 2.5 år yngre bror. Hu elsker å passe på begge brødrene sine og gjør det veldig lett for meg sånn sett. Hu går også med søpla, nr 1 og nr 2 dekker på og av bordet ved alle måltider. Nr 1 kan vaske bordet, selv om nr 2 helst skulle gjort det. De er veldig glad i sånne oppgaver og gjør det med glede så lenge de ikke er midt i en spennende lek.
 
Vi venter nr 3 nå, uplanlagt men han er veldig ønsket og velkommen etter at sjokket la seg ;) Vi mistet en del ganger før nr 1 kom og mellom nr 1 og 2 så det å velge bort nr 3 var aldri et tema. Fortsatt er det uvirkelig at det kommer en baby nå i mai, haha :love017
 
Både jeg og samboer har alltid sagt vi ønsker oss tre barn. Vi kommer begge fra store familier, jeg har 5 søsken, han har 3, og det er koselig med en hjem fullt av folk og liv.

Men så brukte vi 3.5 år på å bli gravide med førstemann, som til slutt kom oktober 2018. Og i 2019 opplevde vi en MA og en kjemisk. Jeg er gravid igjen nå, 18+2 og jeg tenker at jeg ikke tror jeg orker å gå igjennom prøving og venting og mas flere ganger etter denne graviditeten.
Så med mindre det er to stk inni her nå (finner vi ut på UL neste uke), så blir det nok bare med de to barna.

Vi er bare 30 år da, så kan jo hende jeg ombestemmer meg om noen år. Men det virker på meg som at det kommer til å føles nok til høsten, når vi har to barn under to år :hilarious:
 
Her kommer nr 2 og 3 om noen måneder. Jeg har alltid ønsket 3 og mannen har vært litt opp og ned, men stort sett endt på 2. Nå gikk det 6 år før første kom, etter det håpte jeg vi klarte å få 2. Hadde det ikke gått nå hadde han nok blitt enebarn
 
Nr 3 er en uke gammel. Kaotisk nå med alle hjemme. Mye bråk. Men det er unntakstilstand nå
 
Vi venter nr 3. De to andre er 7 og 11 år gammel. Det tok litt tid før mannen også ville ha en til. For oss blir det som å begynne på nytt igjen. Er jo vandt med å sove natten igjennom og får sove litt utpå i helgen så det blir en stor forandring for oss med en liten baby i hus. Veldig spent på hvordan et blir :happy:
 
Har 4 barn. Fikk de 3 yngste i løpet av 20 mnd.
Det var størst overgang fra 1 til 2, mye pga vi fikk en baby med temperament fra en annen verden, samt med store søvnvansker. Foreløpig merker vi ikke noe til de to yngste (straks 7 mnd).

Vil tro det blir mer travelt (og slitsomt) når de to yngste blir mer mobile og når de også kan mase og teste grenser.
Jeg elsker barn, så jeg liker denne tilværelsen veldig godt. Godt å ha en god flokk :Heartred

Kunne vel egentlig tenkt meg en til, men økonomien stopper oss, samt at jeg ikke ønsker å få barn etter at jeg er 30 år.
 
Jeg har 3!
13,9 og 1 år, så den siste er jo litt «attpåklatt».. det er utrolig hyggelig , og de eldste syns den minste er bare søt og morsom..
jeg er glad jeg spredte dem godt utover da, for jeg ville ikke hatt 3 tette:p
 
Har tre. De to første er 6 og 9 år eldre enn minstemann. Var en overgang å gå igang med småbarns perioden igjen, når man har to spm er stor og veldig selvstendig :p men Kunne aldri vært han foruten. Har kost meg max med han. Familiens øyensten <3
 
Jeg har to jenter på 5 og 3 år. 5 åringen er født i november og 3 åringen i januar. Nå venter vi på lillesøster med termin 8. April.

Jeg og samboer har alltid ønsket oss 3 barn med omentrent samme aldersforksjell på 2-3 år. Jentene på 3 og 5 er kjempeflinke til å hjelpe til og leker vekdig fint sammen når de er enige. Men i disse coronatider så har det naturligvis blitt litt krangling. :wideyed:

Vi er veldig spent på hvordan nr 3 blir og hvordan storesøstrene takler en ny hverdag med lillesøster på slep:Heartbigred
 
Vi har tre, på 11, 9 og 4
Det var så tett som vi klarte å få dem. Ikke akkurat super-fertile, men vi fikk da tre tilslutt.

Mannen var helt enig i at vi skulle ha nr 3 da. Og like enig i at det holder for oss. Pga tid og åøkonomi. Og alder.

Han får spille fotball (vel, nå er det stengt) når han vil, men han er en familiemann og prioriterer ungene/familien høyt.
Det kommer en tid da vi har mer egentid, ungene vokser opp. Men den tiden vi er i nå, prioriterer vi dem
 
Jeg har i utgangspunktet lyst på tre, mannen ønsker to. Motsatt av hva vi kommer fra: Jeg har ett søsken, mannen to ;)

Men det blir sannsynligvis ikke tre pga alder. Er 34 nå og gravid med vårt første, så får bare se hva dom skjer. Sånn er det når man ikke finner den man vil gifte seg med og få familie med før etter flere frosker som aldri ble prinser :D
 
Vi venter nummer tre, men er av de som ikke har ønsket oss tette barn:) eldste er 11, nummer to er 7. Så har vi vært litt uenige om vi skulle ha nummer tre eller ikke, men så skjedde det plutselig at jeg satt med en positiv graviditetstest i hånda før jul. Mannen synes først det var litt krise, men nå gleder han seg masse og sa dagen før OUL (jeg var så nervøs for om noe var galt) at dersom noe skulle skje så skulle vi selvfølgelig lage en ny❤️
Jeg har lenge sett for meg tre barn, og gleder meg sånn til familien blir komplett:love7
 
Back
Topp