mange med tildlig ul her..

Lambi

Betatt av forumet
Virker som det er mange som får tidlig ul her. Hva er grunnen? Jeg får ikke min første legetime før 29 mai, dvs da er jeg 11 uker. Siden jeg mistet sist er jeg veldig bekymra og sku gjerne sett et slående hjerte før uke 11, men neida... prøvde jordmor og sykehuset nå, men de kunne ikke hjelpe meg. Da må jeg vel bestille privat gynekolog time da, men er vel lang ventetid der og.. Hmm.. må jeg gå 6 uker til før jeg får vite om alt er bra?? 
 
skulle få tidlig jeg å,legen anbefalte mellom uke 6-7. men har ikke fått før uke 8. så syns det er lenge å vente. men er vel ikke så mye de får gjort. har mistet ett par ganger før så skulle jo gjerne vært der så fort som mulig og sett at alt var som det skulle.men,men er jo ikke noe tegn til at det er noe galt så får vel bare ta 1 dag av gangen.
 
Jeg fikk henvisning av fastlegen min til en spesialist, og fikk time der når jeg er 8+2, men da er vi på ferie, og når jeg ringte viste det seg de var full booket, derfor så "sen" time, så nå har jeg bestilt selv på privat  klinikk og har time i kveld. jeg  bestilte den bare for noen dager siden :)
Først sendte jeg klinikken en mail, og fikk svar tilbake at de anbefalte ikke før uke 10, men da jeg ringte de og sa jeg ønsket å sjekke at alt var bra, var de veldig forståelsesfulle og hyggelige :)

Så jeg ville ha sjekket litt rundt, det koster jo litt ekstra men jeg synes det er verd det :)
 


Chris33 skrev:
Jeg fikk henvisning av fastlegen min til en spesialist, og fikk time der når jeg er 8+2, men da er vi på ferie, og når jeg ringte viste det seg de var full booket, derfor så "sen" time, så nå har jeg bestilt selv på privat  klinikk og har time i kveld. jeg  bestilte den bare for noen dager siden :)
Først sendte jeg klinikken en mail, og fikk svar tilbake at de anbefalte ikke før uke 10, men da jeg ringte de og sa jeg ønsket å sjekke at alt var bra, var de veldig forståelsesfulle og hyggelige :)

Så jeg ville ha sjekket litt rundt, det koster jo litt ekstra men jeg synes det er verd det :)

Det er faktisk verdt det ja... er det i oslo du skal? 
 
Jeg har mistet to ganger nå, så derfor jeg får tidlig UL.
Skulle egentlig ikke før i uke 8. Men da jeg ringte å bestilte time fikk jeg i uke 6+5 :) så er veldig fornøyd med at jeg fikk tidligere :)
Ellers har jeg bestilt time selv hos privat i uke 12+1. Regner ikke med at jeg får flere ul av sykehuset, og vil ha ul på den tiden.
Ellers er første lege time nå til torsdag. Så da blir jeg vel tappet for blod å alt det der som sist..
Skal jo egentlig pga. tror jeg har fått senebetennelse i skuldra, men han ville ta graviditeten i samme slengen :)
 
Mistet 3 ganger og er utredet for habituell abort, derfor får jeg tidlig ul :) skal når jeg er 6+6 :)
 
Nei jeg skal nok i Bergen :)

Men jeg ville ringt de ihvertfall, ikke send mail, det er så lett for de å gi det enkleste svaret tilbake.

Jeg skal på alphahelse klinikken, den tror jeg kanskje de har i oslo også, den er litt rimeligere enn andre steder :)

Lykke til.
 
 
Jeg får fordi det er sånn på legekotoret jeg tilhører. De har gynekolog der som utfører UL på alle som vil før uke 12 :)
 
Jeg får pga 1 MA og 3 SA + en gutt som sitter i rullestol som ble født i uke 28.
 
Jeg skal på tidlig ul fordi det er rutine i forbindelse med prøverør. Jeg skal den dagen jeg er 7 uker :)
 
Jeg får ikke tidlig UL, men har bestillt privat i uke 9+2:-)

Vil se det lille hjertet slå :-)
 
Jeg har fått en henvisning til tidlig ul som jeg må sende til gynekologen...må få sendt den i dag slik at de kan kontakte meg...
Jeg får tidli gul pga en MA i januar som jeg virkelig ble skremt over, og som fastlegen min sa så fint i går, er den gravide engstelig så skal de henvise til tidlig ul...
Men etter å ha snakket med gynekologen så er jeg ikke så overbevist om at jeg får så veldig tidlig ul, så jeg har bestilt privat også, så skal 3.mai, da er jeg vel 7 uker på vei...
 
Jeg fikk fordi dette er et prøverørsbarn. Da får vi det som en oppfølging av forsøket. så nå ville gynekologen min ha meg inn igjen om 2 uker, så det var jo veldig kjekt! Han hadde lyst å følge opp :D
 
Jeg var på UL på fredag, men det var ikke "planlagt"!
Begynte plutselig å blø..veldig mye :( Jeg ringte først fastlegen, men de hadde stengt for dagen. Og da visste jeg ikke helt hvor jeg skulle henvende meg, legevakten eller sykehuset (har ikke søkt fødeplass ennå). Siden jeg var i byen, endte det med at jeg bare gikk bort på Oslo City, der visste jeg de hadde et privat tilbud. Ville bare få bekreftet det jeg fryktet, samme hva det kostet.
De hadde heldigvis ledig time til meg med en gang! 
Og ultralyden viste et lite hjerte som banket! Hurra! 
Var antakeligvis en tviling som ikke hadde klart seg, siden jeg blødde såpass mye. Så nå må jeg ta det med ro til såret har grodd. Håper den som er igjen greier seg bra :)
 
Hvis du bor i Osloområdet er det flere steder som tilbyr tidlig ul. Majorstuaklinikken, Vo lvat og Oslo city legesenter bl.a. Jeg var på tre ul iløpet av de første 12 ukene i mitt forrige svangerskap (pga blødninger) og var på Oslo city legesenter. Var der i forgårs også og fikk se et bittelite bankende hjerte. Du får time på dagen, bare ring og si du ønsker time til tidlig ultralyd. Det er en veldig real og direkte dame som gjennomfører undersøkelsen, jeg liker henne veldig godt. Opplever at hun er dyktig. Koster litt da, 1180 kr eller noe sånt, men jeg synes det er verdt det for å slippe å engste seg :)
 
Jeg skal ha en privat ul neste fredag og er veldig spent på den. Det er fordi mange av mine venner anbefalte det. Koster litt 1350,- men tror det er vel verdt det :)
 
Syntes det var dyrt det dere sier det koster :S Jeg har bestilt privat ul time til uke 12, for vil ha en sjekk igjen da og det koster rundt 100 kroner. Så må man jo sikkert betale en 50 lapp for bilde om man vil ha det.
 
Back
Topp