Mange med syke bebiser? #hjemme#

Thomas toget

Glad i forumet
Da er vi kommet hjem. Det er påvist RS-virus, men han er blitt mye bedre siden i går. Han er så flink, atte!!!! Vi har fått med oss et sånt pusteaparat hjem, så nå blir det saker! Deilig å være hjemme, men må jammen få skryte av helsenorge!! Tenk så bra vi har det. Litt problemer med barna våre også er det 10 stykker som jobber på spreng for å fikse det. Gratis. Glad jeg bor i Norge!

------------------------------------------------------------------------------
Da dro vi til legen i dag tidlig, og etter en stund så begynte Edward å hoste... da forsto legen alvoret, og vi ligger nå på Drammen sykehus. Kan være RS virus, men ikke helt sikker enda. Vi blir hvertfall til i morgen, og nå får Edward morsmelk gjennom sonde. Trodde jeg hadde nesten mistet melka, men etter å ha prøvd lenge nok fikk jeg ut 140 ml. hurra!
-------------------------------------------------------------------------------

Er det tiden for syke bebiser, eller er det bare jeg som syntes mange er syke (tenker på hoste, snørr etc). Har har Edward vært småsyk siden nyttår, og har til tider hostet så mye at han ikke får puste. Nå de siste dagene hoster han til han kaster opp. I går begynte feberen, og i dag bare sover han... Han spiste heldigvis nå i 10-tiden, og spiste ganske bra i forhold til i går og i natt, men sovnet rett etterpå.

Jeg gidder ikke reise til legen enda siden han bare har 38,7 i feber, og han tross alt spiste i sta... men hvor går grensa deres før dere reiser å får bebisen sjekket? Jeg tror rett og slett det bare er en kraftig forkjølelse, men det er så jævlig creepy når de hoster så fælt... de klarer jo ikke få opp alt slimet... off. Det beste er vel at de sover, og går det for lang tid mellom spisingen så får jeg bare vekke han.

Her hoster snuppa og har siste dagene blitt snørrete. Hun har heldigvis ikke feber (*bank i bordet*).

Her tar jeg barna til lege om de har feber over flere dager, eller hoster kjempe stygt (altså har veldig vondt).

Somregel er jo slike ting virus og man får ikke noe medisin for det, men jeg synest det er vedlig greit å bare få legen til å lytte, titte i ørene og i halsen bare for å være sikker på at det ikke er en ille infeksjon av noe slag.
Jeg blir iallefall litt roligere etter at en lege har tittet litt, så da slipper jeg å gå å bekymre meg så veldig når sykdommen herjer over lang tid.

Er nok tiden for det ja,har hatt en kule her hjemme også.

Ang feber,så sier de vel om den vedvarer i 3 dager,så burde man ta en tur til legen.
Men,om han spiser og er happy og har fulle bleier,så går det nok bra.
Ang den hosten,så kan du jo prøve å koke opp vann,og sette på rommet der han sover,sånn at dampen åpner litt,og heve hodeenden i senga hans feks,så lettner det litt på hosten [:)]

Vil vurdere å kontakte lege hvis:

visst hoste varer over lengre tid, ville jeg gå til legen. Kan hende er det en astmamedisin som kan være god å ta til hosten går over. Småbarn kan utvikle astmasymtomer av langvarig hoste.

hoste eller surkling fra brystkassen, og ikke fra halsen.

hvis surkling gjør at han har vanskelig for å puste. (falsk krupp)

Feber som ikke går over.

hvis han ikke får i seg væske  og ikke har våte bleier, eller får veldig dårlig almenntilstand over flere dager.

her har hun vært syk lenge. skikkelig fæl hoste. heldigvis ingen feber. hun er heldigvis bedre nå. men nå har jeg fått det [8D]

her hadde markus 40,4 i feber forrige uke, og jeg hadde to dager med over 39 i feber. da den steg til 39,8 ringte jeg legen for jeg fikk ikke i mat og han hylskrek bare. han hadde strepokoker. 

Lillebror han enda ikke vært syk. Bank i bordet på det[:)] Reagerte ikke på vaksina heller[:)]

Jeg fikk beskjed at så små ikke skulle ha feber (vet ikke hvor grensa går,),
hadde 3 netter på sykehus pga feber (1uke gammel) og nå er det litt snørr og hoste.
Hun hadde ikke høy feber, 39 var høyeste målt.

Kjedelig årstid å ha så små bebiser.

Masse god bedring til de som ikke er helt i form

vi begynte på torsdag.. lille sjarmtrollet mitt ble plutselig surklete og snørrete... og på lørdag så kastet han opp og hadde de værste bleiene. Han var også veldig slapp å sov masse hele lørdagen.

han kastet opp over hele pappaen sin, samt senga vår...! (skulle jo bare vekke pappaen, så fikk han seg en ufrivillig dusj) [:D] å jeg satt å LO...

her har mannen blitt tissa på opptil flere ganger, bæsjet på.. og ikke minst nå spydd ned... Jeg har sluppet unna alt det *bank i bordet*

lille trollet mitt har ikke hatt feber *bank i bordet* men snørr produserer han nok av, og han hoster litt...!

men han er påbedringens vei...

Masse god bedring til alle deres små søte som er syke/forkjøla...

Da har tempen hans gått ned til 38, så dette går jo veien! Har hatt et lite besøk av Blåmann og dulla litt med Emil, og da våknet jammen meg Edward opp også. Så nå har jeg til og med fått et lite smil, noe som ikke har skjedd på to dager. Også så jeg øyene hans igjen også. HURRA! Dette går vegen! Nå bare venter jeg på at han skal få en tissebleie, så skal jeg bli litt rolig igjen.

Vil ikke gjøre noen stresset, men babyer under tre mnd skal ikke ha feber. Jenta mi på to mnd hadde 38 og da ville legen på legevakta at vi kom bort (jeg ringte å spurte om vi kunne bruke paracet). Vi endte på barneavdelingen på full sjekk før vi fikk dra hjem. Så ta dere heller en telefon til legen dersom de små får feber. Så får heller legen bestemme hva man skal gjøre.

va heldigvis bare influensa, men godt å få en orntlig sjekk =)

Emmygirl83
Samme her, 38 i feber i går kveld.
Ville helst ha oss inn i går men fikk lov å vente til morgenen vist jeg holdt godt øye med henne i natt (vekkerklokke hver time).

De skulle ikke ha feber når de er under 3mnd fikk jeg å beskjed om.

er de veldig tette så bør man dra til lege, kan være de trenger oksygen! [;)]

ellers drar jeg til legen hvis de blir slappe og evt veldig høy feber som IKKE går ned av paracet...eller feber vedvarende over 3 døgn! [;)]

Er nok tiden for det nå ja.
Lillebror har en forferdelig stygg hoste og litt surkling i lungene på utpust, men ingen feber og han er i supergod form. Trenger bare ekstra kos [:)]
Storebror har litt feber og er skikkelig kosegutt han også nå.

Så dagen i dag går nok til å ligge i lenestolen med et barn i hver armkrok og kooooose kose kose [:)]

*bank i bordet* men ingen sykdom her i huset! Kun en ørliten stigning på temp etter vaksine i går.

hoste+snørrete..
vi har fått hostesaft fra fastlegen(efedrin). æsj...! hu var kjempe urolig og våken i 13 timer.. ringte HS+en annen lege og fikk beskjed om å slutte med den. de sa at en 5-6uker gammel baby ikke skal ha efedrin.

ORIGINAL: øssi

hoste+snørrete..
vi har fått hostesaft fra fastlegen(efedrin). æsj...! hu var kjempe urolig og våken i 13 timer.. ringte HS+en annen lege og fikk beskjed om å slutte med den. de sa at en 5-6uker gammel baby ikke skal ha efedrin.

ja efedrin er fy-fy! da er de bedre å få ventoline! [;)]

Kom tilbake fra legen nå, apocillin kur [:@]
Øreverk men fin crp.
Følte kjøkkenbenken så ut som et apotek når jeg kom hjem og fikk lagt frem alt hun skulle ha,
1 sprøyte apocillin, 1 sprøyte sukkervann, 1 paracet og nesedråper.

DYTT

Usj da! Får håpe det bare er en skikkelig forkjølelse, og ikke RS..

God bedring, og lykke til! [:)]

Back
Topp