Mange med hodepine?

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg fikk alltid migrene 2 dager før mensen som varte i noen dager. Jeg har egentlig vert en del plaget med hodepine. Men til nå i svangerskapet har jeg hatt lite, tror det kun har vert 2 ganger. Og da har det vert hodepine og ikke migrene :) Jeg håper dette varer :smiley-angelic001
Jeg ser det er en del som sliter med hodepine. Har dere alltid hatt det, eller har det kommet med graviditeten?
Jeg er livredd for at min skal komme tilbake med full kraft. Er 12+2 i dag :)
 
Jeg har migrene, men ikke hatt det nå i graviditeten. Kommer skikkelig kansje 2 ganger PR år. Men har hodepine innimellom og litt på kvelden, men har funnet ut at det kommer av at jeg rett og slett drikker for lite. Etter jeg begynte å drikke mere så har det blitt bedre.+at jeg trenger masse søvn.
 
Jeg har migrenen, har små pauser inni mellom. Får god hjelp denne gangen, i sist svangerskap ble jeg lagt inn på nevrologiske for å få avsluttet er 12 uker langt anfall.

Bruker forebyggende medisiner i svangerskapet og blir fulgt opp av spesial lege en gang i måneden ved svangerskapsambulatorium.

Foreløpig går det bedre i dette svangerskap, enn sist.
 
Sliter ikke med hodepine til vanlig, jeg har fått det i svangerskapet, det kommer og går. Har hatt noen dager uten, men inatt kom det tilbake og sitter i fortsatt. Slitsomt :/
Jeg trodde jeg hadde jernmangel, men hadde ikke det. Så da er det nok bare hormonene som tuller.
Har tatt Paracet noen ganger, men føler ikke det hjelper...
 
Jeg har migrenen, har små pauser inni mellom. Får god hjelp denne gangen, i sist svangerskap ble jeg lagt inn på nevrologiske for å få avsluttet er 12 uker langt anfall.

Bruker forebyggende medisiner i svangerskapet og blir fulgt opp av spesial lege en gang i måneden ved svangerskapsambulatorium.

Foreløpig går det bedre i dette svangerskap, enn sist.

Uff så grusomt! Godt du får god hjelp.
 
Har hatt lett hodepine til migreneanfall hver dag i et par uker nå. Slet med migrene for en del år siden, men begynte å trene og spise sunnere, da forsvant det 100 %. Det siste året har jeg trent mindre, og da hatt noen migreneanfall, men ikke mye. Da jeg ble gravid hadde jeg kraftige anfall en uke i strekk (noe jeg i ettertid har innsett at var i typ uke 1-2 av svangerskapet), og nå er jeg 15+5 og har hatt ettermiddag/kveldsplager hver dag en stund :-(
 
Har migrene. Pleie å vare i tre dager. No i svangerskapet har eg migrene og hodeverk. Masse. Veksler mellom migrene som varer i tre dager også til vanlig hodepine. Eg e såå lei. :arghh:
 
Jeg får også lett migrene noen dager før mensen. Har ikke hatt den typen vondt i hodet siden jeg ble gravid, men har hatt vondt i hodet frem og tilbake siden positiv test og i over en uke i strekk nå. Utrolig slitsomt.
 
Jeg har aldri vondt i hodet til vanlig, men har en del vondt i hodet nå når jeg er gravid. Har hatt dette ved de tidligere graviditeten også.. Heldigvis er det ikke alt for gale. Høres ikke godt ut for dere som virkelig sliter med dette..
 
Begynte å slite litt med det rundt juletider, og hadde det flere dager i strekk i romjula. Etter det har det vært litt av og på, men mest av, heldigvis. Jeg er skikkelig dårlig på å ha vondt i hodet. Blir helt paralysert av det og MÅ ta Paracet for å komme meg gjennom. Har veldig medfølelse for folk som sliter med migrene.
 
Har hatt hodepine i svangerskapet. Det hjelper med strekkøvelser for nakken og kjeven. Har det ikke til vanlig nå lenger, men var plaget av det for ca 10 år siden.
 
Har endel hodepine på morgen faktisk :(
 
Jeg slet med migrene i tenårene (er 28 nå) men sliter ellers mye med hodepine.

I dette svangerskapet har jeg virkelig kun hatt 4-5 dager uten hodepine. Ellers har det gått i hodepine og migrene om hverandre dessverre

På en måte er det greit å lese at det ikke bare er meg for jeg har vært bekymret en del pga dette. Har ett håp om at jeg kanskje mangler jern eller noe. (Tok blodprøver Igår)

Er det mange som er sykemeldt pga dette eller? Jeg er 50% fordi jeg jobber med pc og det gjør hodepinen min mye verre for lenge foran pc. Men føler meg virkelig som drit i dette svangerskapet pga hodepinen. Den bærer med seg kvalme og en dårlig energi :-(
 
Jeg har migrene. Det første svangerskapet var jeg skikkelig plaget, hadde anfall som varte i flere dager opptil flere ganger gjennom svangerskapet. Andre gang husker jeg egentlig ikke, men tror ikke jeg var så mye plaget da. Har vært lite plaget når ungene var små, men har kommet tilbake de siste par årene. I fjor vinter hadde jeg det daglig, men gikk seg til i sommer og høst. Etter jeg ble gravid har jeg kun hatt 1 anfall som jeg har trengt å ta migrene medisin for! :-D har hatt hodepine bare ett par ganger også. Håper det holder seg slik, da skal jeg absolutt ikke klage!
 
Har helt siden jeg var liten hatt mye hodepine/migrene. Blir trigget av bråk, lys og ikke minst stress. Var spesielt plagsomt da jeg studerte.. Hadde flere sterke anfall i mnd som gjerne varte i flere dager. Nå i det siste har anfallene komt sjeldnere og sjeldnere, helt til jeg ble gravid. Nå er de her igjen, og kommer helst på kvelden. Ofte hvis jeg er sliten eller er forstoppet. Paracet fungerer dårlig, og migrene-medisinen bør jeg ikke ta. Veldig irriterende.
 
Back
Topp