Mange forsøk med icsi?

Param20

Blir kjent med forumet
Hei gode damer❤️ Vi har nå hatt fem innsett som har resultert i en kjemisk og en spontanabort, resten negativt.. skal i teorien ikke være noe galt med meg, men begynner så klart å lure. Er det andre her som har fått det til etter mange mislykka icsi?❤️

Jeg har blitt grundig undersøkt, og ingenting galt med meg. Jeg er gravid på 7. innsett nå. Av de seks foregående er det tre spontanaborter og tre negative tester. Så ja, det kan fint gå an etter mange forsøk. Men jeg forstår veldig godt at det kan være vanskelig å tro på ❤️❤️

Det er vel egentlig ikke helt riktig å si at ingenting er galt, når en først er der at en må ha ivf/icsi, og i tillegg flere forsøk (snakker av egen erfaring). Det blir vel mer riktig å si at en ikke vet/ikke har funnet ut hva som er galt. Her ser det ut til å gå først etter et tosifret antall forsøk, fra å gå fra uforklarlig barnløs fant vi ut litt forskjellig på veien, men da først etter veldig mange forsøk. Samtidig er jo slik at flere trenger en del forsøk før alt som skal klaffe, klaffer. Hva sier klinikken? Har du prøvd ut noen form for støttemedisin f.eks.? Håper dere lykkes snart, stor styrkeklem!

Og, ellers. En teori vi fikk presentert var at dersom det var mannlig faktor (siden du sier icsi). kunne en anta litt ved å se et mønster ved utvikling av embryoene, at de stoppet i utvikling etter dag 3 og utover, og/eller også kort tid etter implantasjon. Er kvinnen ung, med god eggkvalitet kan egget «reparere» nedsatt kvalitet på sperm. Noen klinikker tilbyr tese ved dna-skade på sperm, men ikke offentlige klinikker. Noen mener også at antibiotika kan bedre skade på sperm, men det er vel heller kontroversielt. Alt kommer vel an på hva som er årsaken til nedsatt kvalitet på sperm.

Last edited:
Det er vel egentlig ikke helt riktig å si at ingenting er galt, når en først er der at en må ha ivf/icsi, og i tillegg flere forsøk (snakker av egen erfaring). Det blir vel mer riktig å si at en ikke vet/ikke har funnet ut hva som er galt. Her ser det ut til å gå først etter et tosifret antall forsøk, fra å gå fra uforklarlig barnløs fant vi ut litt forskjellig på veien, men da først etter veldig mange forsøk. Samtidig er jo slik at flere trenger en del forsøk før alt som skal klaffe, klaffer. Hva sier klinikken? Har du prøvd ut noen form for støttemedisin f.eks.? Håper dere lykkes snart, stor styrkeklem!
Takk for det! Mente bare at de ikke har funnet noe hos meg som tilsier at det ikke skal gå.. grunnen til at vi må ha icsi er dårlig sædkvalitet. Men helt åpen for at det kan være noe hos meg også, men det har legene altså ikke klart å identifisere. Embryoene blir fine, god gradering, men kommer altså ikke videre. Klinikken sier bare «prøv igjen», men har bedt dem se gjennom papirene våre på nytt før neste forsøk, i tilfelle noe kan/bør gjøres annerledes. Har du noen tips fra denne runden som har fungert for dere?❤️

Jeg har blitt grundig undersøkt, og ingenting galt med meg. Jeg er gravid på 7. innsett nå. Av de seks foregående er det tre spontanaborter og tre negative tester. Så ja, det kan fint gå an etter mange forsøk. Men jeg forstår veldig godt at det kan være vanskelig å tro på ❤️❤️
Åh takk, det gir håp❤️ Icsi hos dere også?

4 uttak og 3 innsett med storesøster, 2 innsett og 1 uttak med lillebror i magen :)

Takk for det! Mente bare at de ikke har funnet noe hos meg som tilsier at det ikke skal gå.. grunnen til at vi må ha icsi er dårlig sædkvalitet. Men helt åpen for at det kan være noe hos meg også, men det har legene altså ikke klart å identifisere. Embryoene blir fine, god gradering, men kommer altså ikke videre. Klinikken sier bare «prøv igjen», men har bedt dem se gjennom papirene våre på nytt før neste forsøk, i tilfelle noe kan/bør gjøres annerledes. Har du noen tips fra denne runden som har fungert for dere?❤️
Ja, siden du skrev icsi la jeg til noe i innlegget mitt samtidig som du postet ditt svar. Så bra de skal ta en gjennomgang før neste forsøk, snakk med dem så får du bedre svar enn fra meg. Jeg føler min situasjon er så sammensatt at det ikke kan videreføres helt. Du kan jo notere ned spørsmål du har før de til tilbakemelder, f.eks. spør om støttemedisin som blodfortynnende og prednisilon, og høre hva de tenker om det. Min erfaring er at klinikken blir litt optimistiske og tenker «bare prøv igjen» når en i det minste har blitt gravid, til tross for at en har endt opp med å miste.

Åh takk, det gir håp❤️ Icsi hos dere også?
Jepp, pga nedsatt sædkvalitet. Etter tre aborter må jeg innrømme at jeg hadde vanskelig for å tro på at det kunne gå. Når vi nå ble gravide kjente jeg at jeg var litt kjølig til hele greia. Jeg er i uke 10 nå, og i dag skal jeg til min fjerde tul, rett og slett fordi jeg trenger bekreftelse på at den fortsatt lever. Jeg er miljøskadd :hilarious: men sånn tror jeg fort man blir etter mange tap.

Lykke til videre ❤️ Min erfaring er at aborter og negative tester ikke er en fasit for om det faktisk kan gå eller ei ❤️

Jepp, pga nedsatt sædkvalitet. Etter tre aborter må jeg innrømme at jeg hadde vanskelig for å tro på at det kunne gå. Når vi nå ble gravide kjente jeg at jeg var litt kjølig til hele greia. Jeg er i uke 10 nå, og i dag skal jeg til min fjerde tul, rett og slett fordi jeg trenger bekreftelse på at den fortsatt lever. Jeg er miljøskadd :hilarious: men sånn tror jeg fort man blir etter mange tap.

Lykke til videre ❤️ Min erfaring er at aborter og negative tester ikke er en fasit for om det faktisk kan gå eller ei ❤️
Tusen takk for det og skjønner så godt❤️ Massse lykke til i dag❤️

Tusen takk for det og skjønner så godt❤️ Massse lykke til i dag❤️
Tusen takk ❤️ Og jeg håper du får gode svar og god hjelp fra klinikken, og at neste innsett sitter helt til termin ❤️

Vi har hatt 1 innsett ved ivf, og 2 med icsi, siste ved icsi ble jeg gravid og mistet, icsi denne gang og, vet ikke helt hvorfor vi har icsi da dam oeren har fin kvalitet, lurer på om det var pga eggene mine er litt harde

Back
Topp