Mange egg igjen??

Etter statsministeren sin nyttårstale har det vært litt i nyhetene om infertilitet og der ble det ytret ønske om at den kunnskapen må inn i undervisningen på skolen. Vi må ikke bare lære om hvordan unngå å få barn, men også om at det kan være vanskelig for noen å bli gravide, og hvorfor.
Ja det er jo et paradoks.. blir spennende å se om det blir noe av det da. kanskje mine barn får nyte godt av dette på skolen, om jeg får noen da :wacky::rolleyes:
 
Helt enig! utrolig merkelig og faktisk ganske frustrerende. Jeg ønsker også å være hjemme med barna i halvannet år før de begynner i barnehage, men det lar seg jo sjelden gjennomføre med dagens ordninger. og som du sier, det vil straffe meg senere.. Teori/politikk og praksis henger rett og slett ikke sammen.
Preach sister! Politikerne vil ha oss ut i fulle stillinger så fort som mulig, dermed glemmer de å investere i barna, som også en gang skal bære landet vårt opp og fram.
 
Jeg har personlig ikke trengt skolen til å fortelle meg at jeg bør forte meg å få barn før det blir for sent, det har stort sett alle middelaldrende kvinner rundt meg preket om i alle år: kolleger, slektninger, you name it. :wacky: Ble likevel nesten 32 år før førstemann ble født. Vi begynte å prøve mens vi bodde i liten leilighet, hadde engasjement på jobben osv., så det var ikke slik at vi skulle ha alt på stell, heller. Men det tok sin tid, gitt!
 
Jeg har personlig ikke trengt skolen til å fortelle meg at jeg bør forte meg å få barn før det blir for sent, det har stort sett alle middelaldrende kvinner rundt meg preket om i alle år: kolleger, slektninger, you name it. :wacky: Ble likevel nesten 32 år før førstemann ble født. Vi begynte å prøve mens vi bodde i liten leilighet, hadde engasjement på jobben osv., så det var ikke slik at vi skulle ha alt på stell, heller. Men det tok sin tid, gitt!
Hos oss sa alle vi måtte vente til vi var minst 30 og oppleve livet, reise, drikke, oppleve ting :p
 
Back
Topp