Mange babyer som går?

pepperpus

Glad i forumet
Regner med det er en del babyer her inne som har begynt å gå nå.
Hvordan har det gått isåfall? Mye knall og fall, eller stålkontroll på de små bena?

Jeg tar meg selv i å bli helt fascinert mange ganger, det ser så utrolig unaturlig ut med en bitteliten baby som går helt selv, hihi... Han er liten for alderen da, så han ser ikke ut som han er "stor nok" liksom :p Men veldig god kontroll har han hatt hele veien, vært lite uhell heldigvis :)
 
Snuppa mi går ikke enda... :p Men hun elsker å gå om vi går bak henne og holder henne i hendene :) Det er dødskult, visstnok ;)
Hun fikk en gåbil av mormor og bestefar som en førbursdagsgave som hun har prøvd ut litt, men bilen ruller litt fortere enn hun klarer å følge etter. Er vel trening som må til :)

Hva har du gjort for å få han til å gå selv, pepperpus? Fant han det ut av seg selv eller gjorde du noe? :)
 
Jeg har vel egentlig ikke gjort noe aktivt for det selv nei. Flere i familien og helsesøster har venta på at han skal begynne å gå lenge, siden han har gått langs møbler siden han var 7 mnd om jeg ikke husker helt feil. Ved 8-mndkontrollen fleipa helsesøster om at "han der kommer vel gående selv til 10-mndskontrollen!". Like greit at han drøya til han var 11 mnd synes nå jeg da ;)

Men han var også veldig glad i å gå mens han ble holdt i hendene, sånn som jenta di. Plutselig finner hun ut at hun vil prøve helt selv skal du se, jeg tror ikke de gjør det før de er klare selv - uansett hvor mye man prøver å oppmuntre til det :D
 
Jeg har vel egentlig ikke gjort noe aktivt for det selv nei. Flere i familien og helsesøster har venta på at han skal begynne å gå lenge, siden han har gått langs møbler siden han var 7 mnd om jeg ikke husker helt feil. Ved 8-mndkontrollen fleipa helsesøster om at "han der kommer vel gående selv til 10-mndskontrollen!". Like greit at han drøya til han var 11 mnd synes nå jeg da ;)

Men han var også veldig glad i å gå mens han ble holdt i hendene, sånn som jenta di. Plutselig finner hun ut at hun vil prøve helt selv skal du se, jeg tror ikke de gjør det før de er klare selv - uansett hvor mye man prøver å oppmuntre til det :D

Nei, det tror ikke jeg heller ;) Svigerfamilien var jo nesten sikre på at hun kom til å gå tidlig fordi pappaen gikk ved 9 1/2 måned, og hun har alltid vært sterk i beina sine. Jeg gikk ikke før jeg var 13 måneder ca. Det er jo like greit at de begynner å lære seg å gå når de har opprettet en viss form for balanse :p
 
Jenta mi har gått rundt bord osv siden hun var 8 måneder, men når vi har prøvd å fått henne til å gått når vi har holdt henne har hun bare satt seg ned. Først nå den siste måneden har hun begynt å gått bår vi holder henne, av og til holder det og holde i bare ene hånda :)

Er spent på når hun begynner å gå selv, og håper jeg får med meg de første skrittene.

Slapp han seg og stod uten støtte lenge før han begynte å gå Pepperpus? Jenta mi står ikke uten støtte enda :)
 
Jenta mi har gått rundt bord osv siden hun var 8 måneder, men når vi har prøvd å fått henne til å gått når vi har holdt henne har hun bare satt seg ned. Først nå den siste måneden har hun begynt å gått bår vi holder henne, av og til holder det og holde i bare ene hånda :)

Er spent på når hun begynner å gå selv, og håper jeg får med meg de første skrittene.

Slapp han seg og stod uten støtte lenge før han begynte å gå Pepperpus? Jenta mi står ikke uten støtte enda :)
Han har stått uten støtte siden han var 9 mnd, altså 2 mnd før han tok sine første skritt. Men han stod sjelden lenge i gangen, gjerne når han ikke var klar over det selv hehe... Hvis han holdt noe i hendene og fikla med, slapp han seg gjerne å sto uten å vite det selv :)

Hvis hun går med støtte bare i ei hånd, er det sikkert ikke så langt unna at hun går helt selv kan jeg tenke meg :D
 
Han har stått uten støtte siden han var 9 mnd, altså 2 mnd før han tok sine første skritt. Men han stod sjelden lenge i gangen, gjerne når han ikke var klar over det selv hehe... Hvis han holdt noe i hendene og fikla med, slapp han seg gjerne å sto uten å vite det selv :)

Hvis hun går med støtte bare i ei hånd, er det sikkert ikke så langt unna at hun går helt selv kan jeg tenke meg :D
Slapp seg tidlig han da :)
Jeg tror heller ikke det er lenge til hun går selv, er nok bare at hun må tørre å prøve. Er ikke mye hun støtter seg til meg selv om jeg holder henne så :) men hun er egentlig ikke så interessert i å gå andre plasser enn rundt bordet :p men jeg vil tro at jeg først må vente på at hun skal stå uten støtte :)
 
Her løper han rundt forbi.. går litt for fort av og til så faller ned på kne, men da er det rett opp igjen :) han gikk rundt møbler da han var 6-7 mnd, tok sine første steg i jula, og gikk for fullt i slutten av januar.. nå vil han ikke bæres eller sitte i vogn.. han skal GÅ :p
 
Vesla går ikke alene enda. Søstrene gikk da de var 16 og 17mnd, så jeg tar det med stor ro at ho er litt bedagelig også :)
 
Her føk hun over stuegulvet da hun var 8,5 mndr. Her begynte det altså alt for tidlig. Så litt rart ut;) men vært tidlig ute hele veien så kom ikke som noe sjokk. Nå løper hun fra meg og klatring opp ig ned på møbler er det helt store nå..:) litt knall og fall ja, men ikke alvorlig heldigvis!
 
Her føk hun over stuegulvet da hun var 8,5 mndr. Her begynte det altså alt for tidlig. Så litt rart ut;) men vært tidlig ute hele veien så kom ikke som noe sjokk. Nå løper hun fra meg og klatring opp ig ned på møbler er det helt store nå..:) litt knall og fall ja, men ikke alvorlig heldigvis!
Oii! Det var tidlig nok ja, hehe :D
 
Her føk hun over stuegulvet da hun var 8,5 mndr. Her begynte det altså alt for tidlig. Så litt rart ut;) men vært tidlig ute hele veien så kom ikke som noe sjokk. Nå løper hun fra meg og klatring opp ig ned på møbler er det helt store nå..:) litt knall og fall ja, men ikke alvorlig heldigvis!

Oi! ja, det må ha sett rart ut! :p Men så flink hun er, da! :D
 
Hun begynte å gå da hun var rett over 11 mndr, men hun er fortsatt veldig forsiktig da og går ikke så langt av gangen.
Synes det er helt i orden at hun tar den tiden hun trenger, og det er mye mindre knall og fall nå enn når hun begynte å gå langs bordkanten 7 mndr gammel :p
 
Mio går kun om han holder seg fast i noe. Han har ligget bittelitt etter hele tide.
Mi eldste tok sine første skritt da hun var 11mnd :) så Pent på når mio slipper taket og går
 
Her går han fint no og har tatt det i sitt tempo heile veien. Begynte vel så smått når han var 11 mnd og no spring han omtrent :) Sjølv om han ikkje stod skikkeleg åleina før han begynte å gå har det ikkje vore lite knall og fall.
 
Melissa bynte å gå når ho va 1 år og 3 daga :) hadde da gått rundt bord/møbler sia ho va ca 8,5 mnd
 
Back
Topp