Mange år med mobbing har ødelagt meg helt

Radina

Første møte med forumet
Jeg har vært sterk vil mange si, men det er vel mer for å skjule hvor vondt jeg har hatt det, det er mange ganger jeg har lurt på om livet mitt har en mening (da før jeg fikk mine to trollunger [:)] )

Jeg har alltid vært skoleflink, leste før jeg var 5, kunne engelsk før jeg begynnte på skolen, og gledet meg til å begynne i 1 klasse, men den gleden var kortvarig, pga at jeg hadde atopisk eksem ville ingen leke med meg, de som var endel eldre enn oss (3-6 klasse) mobbet meg, Alt gikk først på det psykiske, men da jeg gikk i 4-5 klasse begynnte den fysiske mobbingen, daglig ble jeg sparket, rett foran vinduene til læreværelset, lærerne sto å så på, men gjorde INGENTIING, ble aldri bedt på noe, så hver helg satt jeg som regel på rommet mitt og skrev, noveller, stiler, leste bøker eller hørte musikk. Det lille livet utenfor utenom skolen (som var ett rent hel***) var koret jeg sang i. Mamma og pappa visste ingenting, før jeg en dag ikke orket mer og skrev brev og hang det på døra inn til Rommet mitt til mamma, om at jeg var syk og ikke orket å gå på skolen, de ringte ei venninne jeg hadde i klassen, av 29 elever, ble jeg godtatt av 1. da fikk de vite hva livet mitt gikk ut på. Dette var rett før jeg begynte på ungdomsskolen.

Ungdomsskolen ble ett nytt hel*** for det første skilte de meg og min venninne, deretter kom jeg i den verste klassen, masse uro osv, men jeg kom meg da gjennom 2 1/2 år der også, jeg fikk nesten anorexia, kunne fint gå dager uten mat, bare drakk vann og ingen så noe hjemme, fordi jeg som regel gikk i store hettegensere og vide bukser akkurat i denne perioden,mamma fant det ut en kveld jeg sto i dusjen og hun plutselig kom inn med håndklær og så hvor syltynn jeg var, så endag utpå vårparten fikk jeg røde prikker oppover armene, feber, og disse prikkene ble verre og verre og så snart ut som spedalsk på hender og føtter, mamma fikk meg til lege, og det første legen sa var: blir du mobbet? dette var altså en Psykisk reaksjon på mobbingen. Så jeg fikk beskjed av legen om å være hjemme 1 mnd i første omgang, mamma fikk ordnet det på skolen at jeg fikk alt av hva klassen gikk gjennom uke for uke, pluss lekser osv. kom meg gjennom ungdomsskolen, med høyeste karakter.

1 år på vgs var bedre enn noensinne, fikk meg kjæreste (den aller første) og plutselig var jeg gravid, som 17 åring, fikk barnet, og etter ett år i permisjon fra vgs, kom jeg meg gjennom de 2 åtene jeg hadde igjen også på ett vis, men med dårlige karakterer, ble slutt mellom meg og bf da vi hadde vært sammen i 4 år, men etter 2 år alene, og hadde gått skole litt mer skole fikk jeg meg samboer, og barn 2 kom til verden ettrer nesten 1 1/2 år som samboer, nå er barnet 3 år og jeg går fortsatt hjemme, skulle vel kommet meg i jobb, men jeg klarer ikke, har ingen selvtillitt idet heke tatt, hater å snakke med ukjente mennesker, noen dager tenker jeg på at alle har det bedre uten meg, og vil bare dra fra alt, ingen ville savnet meg likevell. Itillegg har jeg en eks som elsker å klage på alt jeg gjør for den eldste, har jeg glemt å sende med belte f.eks, klikker han nesten, og det elsker han tror jeg, å dra meg lenger ned i søla, fordi han vet hvor dårlig selvtillit jeg har

Sitter hjemme alene nesten hver helg, for samboeren min drar til kamerater, har absolutt ingen venner å prate med, snakker med mamma på tlf innimellom da, pluss en tante og en onkel som er 10 år eldre enn meg men de bor lang unna oss, så de ser jeg max 1 gang i året.

Nå har jeg faktisk mannet meg opp til å bestille time hos lege, og få prata med han.

Vel mobbing er jæ*** og det kan ødlegge mennesker, forteller eldste at h*n ikke må være slem mot andre på skolen, og heller snakke med andre som h*n ser alene i skolegården.

Er gammel bruker, men hadde ikke lyst til å utlevere meg helt med det vanlige nicket mitt.

å lille venn, får vondt av å lese om hva du har gått igjennom og hva du går igjennom.
barn kan være så utrolig fæle, og ja det kan ødelegge mye, men ikke alt.. du er fortsatt her og du har nydelige barn.

jeg vil anbefale deg å snakke med legen din, etterhvert vil ting se mye lysere ut. snakk med samboeren din også. Han trenger å høre det alt på en gang. og det er godt for deg og.

[&o]
Det gjør meg vondt å lese historia di.. Kan ikke engang forestille meg hvordan det er og har vært!
Vil bare si at du er sterk, knallsterk!!

Håper legen kan hjelpe deg, slik at du kan leve det livet du vil leve, og ha det godt med deg selv.

*sender mange gode klemmer*

Uffamei, stakars - får helt vondt av deg jeg [&o]
Håper det hjelper mye å gå til legen - og at de får opp selvtillitten nok til å finne en jobb etterhvert!
og JO du er sterk - selvom du har det vondt så er du sterk!!! Mange klemmer til deg!

Kjenner meg sånn igjen i mye av det du skrev...

Mobbing ødelegger mer enn man egentlig tror...livet mitt ble fullstendig ødelagt av dette, og takket være ett opphold på psykatrisk klinikk så ble jeg bedre. Jeg kommer ALDRI til å bli helt perfekt, sånn som jeg innimellom ønsker at jeg kan være. Men jeg har vokst på de vonde følelsene. Jeg kjenner meg selv bedre enn andre. Jeg er også den som reagerer på mobbing. Jeg ser tegnene lenge før andre. Holdt foredrag om min egen bakgrunn med mobbing på barne-og ungdomsskolen min i en alder av 17 år. Mildt sagt ett helvete, i ettertid spesielt. Men jeg kom styrket ut av det. Jeg klarte å få verden til å forstå sånn noenlunde hva slags konsekvenser som kan komme ut av mobbing.

Kjempeflott at du har innsett problemet ditt nå, og at du har tatt steget med å kontakte lege. DEt krever mye selvinnsikt noe jeg også tror du har selvom jeg ikke kjenner deg på noen måte. Stå på sier jeg bare. Kom deg opp av dritten og vis at du er mye bedre enn alle andre. Sårene kan leges men de fjernes aldri fra underflaten...

*klem*

Du har flotte barn, du er skoleflink.. du har samboer! du har livet foran deg :)))
Tenk positivt og la alt det vonde være fortid. Rett deg i ryggen og vær stolt av deg selv! La ingen få deg til å tro noe annet. Snakk med Nav om situasjonen din, og få de til å hjelpe deg med en jobb så du får en start..

mobbing er trist! men det er alltid mobberne som har et problem i utgangspungtet!!!

å lille venn, får vondt av å lese om hva du har gått igjennom og hva du går igjennom.
barn kan være så utrolig fæle, og ja det kan ødelegge mye, men ikke alt.. du er fortsatt her og du har nydelige barn.

jeg vil anbefale deg å snakke med legen din, etterhvert vil ting se mye lysere ut. snakk med samboeren din også. Han trenger å høre det alt på en gang. og det er godt for deg og.

sign

ORIGINAL: *MammaSilje*

[&o]
Det gjør meg vondt å lese historia di.. Kan ikke engang forestille meg hvordan det er og har vært!
Vil bare si at du er sterk, knallsterk!!

Håper legen kan hjelpe deg, slik at du kan leve det livet du vil leve, og ha det godt med deg selv.

*sender mange gode klemmer*

får helt vondt av deg her jeg sitter!
ingen fortjener det du har gått i gjennom! syntes det er flott du har to barn som gir deg glede og kjærlighet. livet får en helt annen mening med barn.
du kan ikke tenke tanken en gang på å avslutte noe liv så lenge du har valgt å sette barn til verden! du er den VIKTIGSTE personen i dine barns liv og de TRENGER deg mer enn noen annen!

jeg ville kanskje pratet litt med samboeren min om jeg var deg. istede for å farte i helgene børr han sitte hjemme og ha det koselig sammen med deg.
jeg er sikker på du er ei super jente som kunne fått mange venner, men du har mistet troen på deg selv og tørr ikke prøve. ikke så lett å få venner om man nesten ikke tørr prate med ukjente.
du var ikke med på noe barseltreff med de små og ble kjent med andre damer der?

syntes synd på deg og ville gjerne vært der for deg. har to små selv.
hvor i landet bor du?

ikke la noen tråkke på deg og ødelegge den du er. vær stolt over deg selv av alt du har klart.
gled deg over dine barm. det er den største lykken å kjenne her i livet.
beveg deg ut i jobb og ikke vær redd ukjente. ingen kan dømme noen man ikke kjenner. åpne deg opp og du skal se mange liker deg! det er jeg sikker på!

god klem til søte deg

Back
Topp