Manduca eller Ergo?

Lille*Tigergutt

Glad i forumet
Hvilken bæresele ville dere valgt, som skal brukes fra nyfødd? Skal også brukes til 2 åring. Manduca eller Ergo sin? eller noe helt annet?

Jeg har ikke erfaring med Manduca, men mener å ha hørt at den kan være litt for bred i panelet til nyfødte.
Kan en kan bære i froskostilling med beina inni?

Har selv Ergo, hatt den siden Lillegutt var rundt 6-8 mnd, og han blir snart 4 år!
Veldig fornøyd!![:D][:D][:D]
Brukte den ikke til nyfødt når lillesøsteren kom, for til hun brukte jeg elastisk sjal!

Hør inne på tettinntil, der er det mange som har prøvd begge deler! [;)]

Dytter litt[:)]

Jeg har ikke testet Ergo, men er veldig fornøyd med Manducaen. Den har spedbarnsinnlegg, men til nyfødtbæring foretrekker jeg elastisk sjal.

Jeg har Manducaen, men synes ikke han satt noe godt i den før han var ca 3 mnd..
Har elsket den etter det [:)]

jeg har prøvd både ergo og manduca, og liker manducaen aller best...
spedbarnsinnlegget i ergoen synes jeg er latterlig, og ubehagelig... og ikke noe for innendørs bæring siden jeg ser for meg at ungen vil renne vekk i svette...
manducaen elsker vi... og ja, det går meget godt an å bære i froskestilling... men i begynnelsen hadde vi elastisk sjal som vi brukte før vi fikk sela...
og det jeg synes er mest genialt med manduca fremfor ergo er at man kan krysse skulderstroppene for å fordele vekta best mulig ved magebæring, ergoem synes jeg føltes som en ryggsekk att-fram, selv om vekta ligger på hoftene fikk ergoen litt for snodig belastning på skuldrene i forhold til manducaen...

så jeg anbefaler manduca...

fant en oversikt en gang på tettinntil.no, skal se om jeg finner den igjen... [:)]

Får man kun kjøpt manduca på nettet, eller har de det i vanlige babyutstyrsbutikker?

Back
Topp