Manduca eller andre bæretøy.. Spm..

gutt09jente11

Forumet er livet
Jeg er egentlig ikke et bæremenneske, fikk arvet en babybjørn til minste når hun var liten, bærte henne to ganger på en times skogtur, eller har jeg ikke brukt den, da jeg ikke synes den var god.. :S I tillegg er den ikke bra for babyen.. Følte jeg måtte holde ungen.

Nå er jenta vår snart 11 mndr, og hun er ikke i nærheten av og gå, så tenker at hvis vi skal komme oss litt rundt i skogen i sommer, så kanskje det er kjekt med noe bæretøy likevell?

Har bæremeis, men den er jo litt tung og sånt.. 

Noen som har tips? Hvor lenge kan de bruke den, og ser det så flott ut som på de bildene fra google?

Jeg elsker sjal jeg. Deilig å bære i :-) Har manduca også, men liker ikke den så godt enda, mulig den blir bedre når han blir større :-)

Elsker vår manduca, fungerer godt å ha henne både foran og bak. Hadde største oppi der til hun var ca 1,5 også, hun trivdes veldig godt. 

Jeg hadde først Beco, så Ergo Sport - begge to tilsvarende type ergonomisk bæresele.
De fungerte helt ypperlig, bar Jr. daglig til han var i hvert fall 1 1/2 (og rundt 13-14-15 kg).

Det absolutt mest behagelige til langtidsbæring av store/tunge barn er vevd sjal, men det er ikke så idiotsikkert og nybegynnervennlig som en bæresele er.
Dersom du bor i nærheten av en by kan du helt sikkert få tak i noen som kan demonstrere og hjelpe deg, selv om jeg faktisk klarte det helt fint på første forsøk hjemme i stua også (når jeg knyttet omsluttet kryss på rygg, vel og merke - ryggsekk-knyting fikk jeg aldri til).
Men dersom du bare skal ha bæretøy til litt sporadisk ut-på-tur-bæring og ha noe som passer til avlastningsbæring når vesla begynner å gå men blir sliten AKKURAT når dere kommer til butikken osv., så er en ergonomisk bæresele midt i blinken for dere! :)

Ja, det kommer bare til å være sånn, gå til hytta, ved sjøen og sånne ting.. 

Er ikke noen bære person, og sjal er helt uaktuelt :P Hehe

Manduca er god og enkel.

Jeg bruker fortsatt den til jenta vår på 2år når det trengs.

Back
Topp