Manduca bæresele - erfaring

Jepp, men eg syns og det såg veldig ubehagelig ut når han var veldig liten, så eg brukte den lite før han vart eit par mnd.
MEN, eg har jo fått med meg i ettertid at det er absolutt best for små at beina er i froskestilling, slik at det ikkje blir belasting på hoftene. Altså ikkje slik som i babybjørn for eksempel.

Kjempe fornøyd med vår! :) 

brukte den til nyfødt, men han ble fort veldig lang, og da ble nyfødt feil, men også den vanlige delen ble feil fordi han var så ung enda. Så vi bruker mobyrap nå, også blir vel manducaen tatt i bruk når han er en 3-4 mnd. Digger den selen ellers, og han satt godt i nyfødt delen til han ble for lang. Kan brukes leeenge :)

Molly80 skrev:
brukte den til nyfødt, men han ble fort veldig lang, og da ble nyfødt feil, men også den vanlige delen ble feil fordi han var så ung enda. Så vi bruker mobyrap nå, også blir vel manducaen tatt i bruk når han er en 3-4 mnd. Digger den selen ellers, og han satt godt i nyfødt delen til han ble for lang. Kan brukes leeenge :)

gikk det greit at bena stakk ut til sidene?

Har den jeg og, men synes ikke den er god til nyfødt. Prøvde den på frøkna rundt 5 ukers alder, og da var hum for lang for nyfødtinnlegget. Eller, hun satt ikke godt iallefall og bare hylte. Sjalet (sleepywrap, nå heter det bobawrap) fungerer mye bedre. Men manducaen blir super senere! :)

Manduca er en super bæresele som holder lenge, men til de aller minste er det ofte bedre med f.eks. elastisk sjal, Caboo, meitai med sjalstropper eller ring- eller lommeslynge. :)
At de sitter med beina rett ut er ikke noe problem - tenk på hvordan barn med hoftedysplasi-pute sitter, de sitter jo bokstavelig talt i spagaten.
Dette er en veldig gunstig sittestilling for uferdige hofteledd. :)

Her er ellers en god illustrasjon av froskestilling/korrekt bærestilling, med rumpa lavere enn knærne og en myk, naturlig kurve på ryggen. :)

Kjempefin den. Men ikke til nyfødt. Innlegget til nyfødt er skikkelig dårlig.
Da ville jeg brukt mei tai med sjalstropper eller Ergobaby. Ettersom min var bitteliten da jeg kjøpte min sele kjøpte jeg heller Ergo. Men fra 4mnd syns jeg Ergo er bra også.

Jeg er heller ikke så glad i manduca til nyfødt. Brukte den litt til lillesøster fra hun var 1 mnd. Den var grei nok, men ikke mer enn det. Jeg foretrekker elastisk sjal det første halvåret, ingenting annet kan måle seg med det. 

Et annet problem jeg har med manduca er at jeg selv nok er litt for liten for den. Selv når jeg strammer alle selene helt, så er den ikke helt god for meg å bære før ungen nærmer seg 2 år. Mannen min, som er mye større enn meg, synes den er behagelig fra nyfødt. Jeg foretrekker bæretøy som jeg kan knyte på perfekt hver gang, men ergobaby er også god for slanke bærere. 

Det jeg liker med manduca er at jeg fremdeles kan bære gutten på 3,5 år på en komfortabel måte. Ikke det at han vil bæres mer nå, men den er i alle fall flott for store barn.

Takk for svar alle.
Har bestemt meg for å bruke bæresjal nå mens hun enda er liten, har en babybjørn jeg bruker når jeg svipper innom på butikken.
Så får jeg gå over på en annen type sele når hun blir større.

Back
Topp