Mandlene

MorTilSnartTo

Flørter med forumet
Noen her som har barn som har fjernet mandlene?
Hva spiste de da og hvordan var matlysten og formen?

Jeg sniker fra september! Is, kalde supper og pureer er fin "mat". Når det er kaldt så lindrer det smertene og får sårene til å gro fortere. God bedring...

Jeg har to gutter som har fjernet mandlene - det blir så deilig etterpå!!

Eldste fjernet de når han var 4 år. Hadde mye vondt og spiste mye is...dette gikk relativt greit, og etter en uke var han veldig mye bedre...drakk saft, fikk rett og slett det han ville ha (fine brødskiver uten skorpe med leverpostei)

Minstemann var 3 bare, og det var litt tyngre, for han ble veldig kvalm av paralgin minoren og når han var smertedekka var han kvalm og så ville han ikke ha noe, så med han ble vi innlagt for intravenøs. Men da legene endelig var enige i at han ble kvalm og han fikk stikkpiller med ibux og paracet SÅ løsnet det og han begynte å drikke og spise...is, saft, yoghurt...bløt banan osv...det viktigste er vel mat uten harde skorper.

Lykke til med operasjonen, våres verden ble et myyyye bedre sted etterpå!!!

Han opererte på torsdag og natt til fredag ble vi hentet med sykebil fordi det bare rant blod ut av munnen hans... skummel opplevelse :(
Men på sykehuset så var han kjempe flink til å spise også kom vi hjm på lørdag å han begynte å spy på natten..
Så nå har vi kuttet ut paralgin.. Spiser ikke så veldig mye,men får jo i seg noe..
Han er ikke storspist fra før heller..

jeg fjerna mine da jeg var 6. husker jeg spiste brød uten skorpe, is, geleer , suppe og most mat.

han spiser meste av det der.. Han spiser veldig lite is.. trodde han kom til å spise mer is..Også er det skikkelig krig når det er medisin tid...
Noen som vet hvor lenge jeg må vekke han om natten for å gi medisin?

Han spiser brødskive uten skorpe.. Også har han veldig lyst på grøt,men jeg vet ikke om han kan spise det...Is spiser han veldig lite av.. trodde han kom til å spise mer is..Når det er medisin tid er det krig her i huset..
Noen som vet hvor lenge jeg må vekke han om natten for å gi han medisin?

Barna mine fjernet mandlene for litt over en mnd siden.

4 timer etter operasjonen spiste jenta mi på snart 4 år to loffskiver uten skorpe med nuggatti på. Så hun fortsatte med vanlig mat som ikke var skarpe kanter på eller som var varm. Formen var på topp allerede en time etter operasjonen. På oppvåkninga måtte vi gjøre alt for at hum låg rolig i senga. Etter ca 2-2,5 time vandret hun rundt på rommet og kjedet seg, mens vi gikk etter med dryppet!
Hadde hun fått valgt selv hade hun nok gått i bhg dagen etterpå.

Gutten min på 6 år hadde mer vondt så der var det is som var tingen de 2 første dagene og så gikk vi gradvis over til ostesmørbrød som var lunkne. Han hadde mer vondt og vi måtte følge stikkpille skjemaet(eller romperaketten som de på sykehuset sa) slavisk for at han ikke skulle ha smerter.
For å få i han næring laget eg f.eks lapskaus som eg kokte leenge og moset, pølse+potetmos, grøt.

Vi hadde begge hjemme i 2 uker. Jenta mi skulle egentlig i bhg etter 8 dager, men da løsnet skorpen og hun klaget over vondt i halsen i 2 dager.

Tok selv mandlene for 3 år siden og var da sengeliggende i 4 uker der eg knapt fikk i meg vann. Fin slankekur da ;P

MorTilSnartTo skrev:
Han spiser brødskive uten skorpe.. Også har han veldig lyst på grøt,men jeg vet ikke om han kan spise det...Is spiser han veldig lite av.. trodde han kom til å spise mer is..Når det er medisin tid er det krig her i huset..
Noen som vet hvor lenge jeg må vekke han om natten for å gi han medisin?

Du kan prøve med grøt så lenge den ikke er varm.
Han får stikkpiller sant?
Eg gav stikkpiller på natta i ca 6 dager. Da fikk de når de la seg og med en gang de sto opp om morgenen. Men det varierer jo etter hvor vondt han har når han våkner om morgenen.
Er det lenge siden han fjernet de?

han får stikkpiller ja..Han er i kjempe fin form på dagen..klager ikke i det hele tatt..Må snakke til han hele tiden så han tar det litt med ro..
Han fjernet de på torsdag.. så vi er på den 5 dagen nå..

Tusen takk for alle svar

Back
Topp