mandarin/klementin

Misafiona

Elsker forumet
Hva er forskjellen egentlig???[8|]

Har dere gitt det til barna??? evt. hvor mye får de pr gang da???[8|]

Har hørt snakk om at en av dem er med steiner, og en uten, men er ikke sikker.. Lukas får begge deler. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg tar bort den "hinna" som gjør at det blir båter, om du skjønner? så får han biter av bare di små "posene" som ligger inni. Har hørt så mye skummelt med barn som har fått hele båter og fått i halsen...

Ja det var nok lurt å ta vekk den hinna, tror ikke Nathaniel er i stand til å tygge den hinna ennå...

Men han har fått et par båter i baby feederen det synes han er veldig godt og ler når han får det og går å suger og suger på den...

har også hørt at en av de e med steiner og den andre uten..Thea elsker det,vi pleier å dele en båt i 2..

Ok[:D]

Hvet der om de kan spise mye av det? gjør det noe om de spiser en halv eller en hel om dagen liksom???
Siden jeg har vært usikker så har han fått bare 2 båter...

ORIGINAL: Fionella

Ok[:D]

Hvet der om de kan spise mye av det? gjør det noe om de spiser en halv eller en hel om dagen liksom???
Siden jeg har vært usikker så har han fått bare 2 båter...

Thea spiser 1-2 stk om dagen..hun sluker de hehe..

Sander får båtene som de er han, går greit det siden han har så mange tenner. Han spiser en mandarin om gangen, og kan gjerne spise to på en dag[:)]

William liker det ikke han

Ja nå fikk han to båter i går og to båter i dag, ikke sett noen raksjon... Han skulle vel ha regaert da om det var noe???

Nathaniel blir helt vill[:D]

Sander får det av og til, han er mest glad i banan... Banan smaker best av all mat og frukt syns han[:D]
Gir de hele jeg også, han er veldig flink å tygge, selv med 8 tenner.

Har hørt at det kun er klementiner i Norge. har visst ikke vært mandariner på mange år..
Eller var det omvendt.. Hehe[&:][:)][8D]

Samme dagen Sofie fikk smake klementin så fikk hun også melk i barnehagen (noe hun ikke tåler) så hun var kjempe dårlig i et døgn etterpå (det var en glipp). Jeg vet jo at det var pga melken hun var "syk", men jeg tørr ikke å gi klemtiner heller.. Sånn i tilfelle..[&:]

ORIGINAL: Grimera

Sander får båtene som de er han, går greit det siden han har så mange tenner. Han spiser en mandarin om gangen, og kan gjerne spise to på en dag[:)]

Samme her, Noah elsker manderine [:)]

ORIGINAL: zzzara

Har hørt at det kun er klementiner i Norge. har visst ikke vært mandariner på mange år..

Samme dagen Sofie fikk smake klementin så fikk hun også melk i barnehagen (noe hun ikke tåler) så hun var kjempe dårlig i et døgn etterpå (det var en glipp). Jeg vet jo at det var pga melken hun var "syk", men jeg tørr ikke å gi klemtiner heller.. Sånn i tilfelle..[&:]

Ja jeg leste på wikipedia etter å ha postet innlegget her, og der sto det også at det nesten er bare klementiner i Norge - at de sluttet å importere mandariner på 90 tallet...
Men det sto også at klementiner ofte blir feilaktig forvekslet med mandarin...
Jeg hvet ikke altså, men det sto det der...

Skjønner du blir litt skeptsik i forhold til allergien, men får man ikke utslett hvis man er allergisk mot sitursfrukter??? eller er det individuelt???

Ane spiser gjerne 2-3 om dagen og hun får hele båter. Hun elsker de.

ORIGINAL: Fionella

Ja jeg leste på wikipedia etter å ha postet innlegget her, og der sto det også at det nesten er bare klementiner i Norge - at de sluttet å importere mandariner på 90 tallet...
Men det sto også at klementiner ofte blir feilaktig forvekslet med mandarin...
Jeg hvet ikke altså, men det sto det der...

Skjønner du blir litt skeptsik i forhold til allergien, men får man ikke utslett hvis man er allergisk mot sitursfrukter??? eller er det individuelt???

Ja, det er det jeg også har hørt.. Ang klementinene[:)]

Vet faktisk ikke hvordan man reagerer på sitrus, men det er med utslett og EKSTREME mengder luft i magen hun reagerer på melk.. Så ble bare litt skektisk. Ga henne kaviar en gang, og da hadde hun nesten ikke fått i seg biten før hun var full i rød prikker rundt munnen, syke greier!

Nei, holder oss til eple/banan/gulrot en stund til[:)]

Vet faktisk ikke hvordan man reagerer på sitrus, men det er med utslett og EKSTREME mengder luft i magen hun reagerer på melk.. Så ble bare litt skektisk. Ga henne kaviar en gang, og da hadde hun nesten ikke fått i seg biten før hun var full i rød prikker rundt munnen, syke greier!

Nei, holder oss til eple/banan/gulrot en stund til[:)]

Åja, ja da er det ikke lett å vite nei[:)]

Ja jeg har også hørt at det ikke er mandariner i Norge....

Iben vil ikke ha noe hun som vanlig...

Back
Topp