Mandagstråden...

Bruker763eli

Forumet er livet
God morgen!

For en gangs skyld starter jeg en tråd her inne. Er hjemme med ei syk jente idag, så jeg får vel gjordt litt her hjemme nå før jul. Snuppa er i barnehagen og koser seg.

Lite planer for dagen. Mannen jobber ekstra for å få litt fri i romjula, så jeg kommer meg nok ikke ut for å shoppe julegaver idag. Har egentlig hele roen på det. Hvordan ligger det an hos dere?

Ha en fin dag, alle sammen!emoticon

Idag slipper jeg mannen og han bror fri i byen, mens jeg holder skansen her og baker litt med svigermor. Mannen og jeg har vært sammen i 10 år idag. Så vi unner oss litt barnefri i ettermiddag og lar de små bli passet av svigermor og onkel. Så får Felix bare skrike. Han er litt skeptisk. Men vil kommer hjem innen leggetid.

Gratulerer med tiårsdag, Olive - vi skal feire tiårsjubileum til sommeren vi - da har vi også fem års bryllupsdag, så det må vel gå an å få til en liten markering

Her er det også sykdom i hus - August er i grunn frisk som en fisk, men hadde diare/veldig løs mage i går, så vi holder han hjemme for sikkerhets skyld. Om formen hans holder seg fin tar jeg han med ut en tur og handler litt, ellers har jeg ingen planer - jeg har bakt fra meg før jul tror jeg, jeg har pyntet, jeg gidder ikke å vaske noe gulv eller noe før i slutten av uka, jeg er i grunn i rute - bortsett fra at det mangler noen julegaver da

Gratulerer med 10 år Olive!!! Håper dere får en fantastisk tid for dere selv!

Jeg er hjemme, sykemeldt! Nakken har begynt igjen, men som kiropraktoren sier så har i ordnet det før. Må få sendt julekortene i dag også... jaja får se hva man får til. hehe

Solveig er full av nisse-magi! hun ønsker seg gitar til jul (hun får ikke det) og jeg sier at nissen sikkert har hørt et annet ønske også! Nå ser hun for seg at nissen får med seg alt! Magi!!

magi er fantastisk!

Vi er litt opptatt av månen her om dagen - Johanna mener bestemt at månen følger etter oss når vi kjører til barnehagen,  og vi er enige om at han gjør det for å passe på oss. Månen er snill! Her om dagen kikket vi etter månen, men så bare en enslig stjerne, og da kan man som kjent ønske seg noe. Johanna fortalte at hun ønsket seg en gyngehest. Jeg forklarte at gyngehester gjerne er for to-treåringer, ikke for store jenter som henne. Ok, svarte snuppa, da ønska ej mej en sløyfe! Ikke bare uoppnåelige ønsker her altså!

Argh! Ble litt sint tidligere. Hadde kjøpt en pakke smør og bakt av 400g og skulle spare resten til smørøyet på julegrøten. Spesifiserte torsdag kveld at det ikke var lov å bruke smørret i maten fredag, da jeg var ute og andre laget mat. Men hvor er smørret? Borte vekk. En liten klump er igjen og resten ble...... Brukt i maten fredag. Men nå er jeg ikke sur lenger. Blir margarin i grøten da. Er vel straff nok i seg selv til smørtyvene!

Ble formidlet. Har nå både irsk smør, dansk smør og en amaryllis. Og barnevaktene var helt formidable. Var ikke et knyst fra Felix og de to store er jo store.

det koster å være smørtyv hos dere forstår jeg.... selv har jeg vokst opp med margarin som smørøye, så jeg hadde ikke kjent meg straffa.... har faktisk prøvd meg på kakebakst med meierismør nå, og merker at jeg ikke er helt fortrolig med den smørlukta i huset... nåja, kakene ble gode da!

Ja, jeg har da brukt de siste dagene på å irritere meg på at terminforumene av og til forsvinner..! Men så kom jeg på at de er jo hemmelige nå, då de poppa plutselig opp da jeg logga meg på.. :-P Så da har jeg knekt den koden.. Haha.. 
Her er det lite nytt.. Hodepine dominerer store deler av dagene, og det er utrolig slitsomt.. Men det går på et vis..! 
I morgen er det nissefest i barnehagen, så det var to stk som la seg med forventning i dag..! Sindre, som er "skulekamerat" var med å hogga juletre på fredag, og i dag har de pynta det og gjort det klart til nissefesten i morgen.. :-)

Back
Topp