Mandagspraten

lenemor

Forumet er livet
Jeg får skynde meg å starte dagens skravletråd jeg, siden jeg ikke får svart på tråder her inne lenger ..

Sitter med en kopp kaffe og prøver å overtale lillebror til å være med opp på badet for et bleieskift - han lukter stygt! Vi har time hos lege for han klokka ti - oppdaget at han hadde fått en verkefinger i går, og etter en natt med grønnsåpeomslag (etter avtale med legevakten) er fingeren enda verre i dag, så jeg håper de får gjrot noe med det

I ettermiddag har jeg jobb, så jeg håper også at lillebror får gå i barnehagen i dag - det bør vel gå greit. Har planer om å bake litt på jobb i dag, om det er stille der... vi skal nemlig ha fagdag hele onsdag, og da er det godt med litt å bite i - cookies eller noe slikt tenkte jeg.

Jeg skal forresten prøve å unngå å spise slikt selv, jeg har satt igang med et lite prosjekt hvor jeg kun drikker nutrilett på formiddagen, og så spiser jeg normalt (men litt mindre enn vanlig) på ettermiddag og kveld - jeg vil så veldig gjerne ned noen kilo til bryllupet til svigerinnen og svogeren min om to uker, og jeg har hatt hele året på meg men ikke klart å gjøre noe med det - jeg har manglet både motivasjon og selvdisiplin.... det går hardt utover både humør og selvtillit, og jeg har jo kjøpt meg en fin kjole til selskapet som jeg kunne tenke meg å føle meg fin i.
 

Jeg synes dette nye systemet er litt rart jeg. Men det går seg vel til etterhvert;)

Hørtes ikke noe godt med en slik verkefinger. Mina har vært veldig plaget med det på storetåa. Som har resultert i at hun HATER at jeg klipper neglene på tærne :( Noen ganger må jeg bare ta den kampen, for neglene blir så lange og henger seg fast i sokken/strømpebuksa. Håper legen kan hjelpe til:)

Idag ble Mina levert tidelig iforhold til vanlig, for hun ville spise frokost i bhg. Gledet seg til å være tilbake:)

I helga fikk hun Zyrtec av legevakta, for hun hostet så veldig. Jeg har hatt mistanke i et par år, men legen har hele tiden sagt at hun har vært for liten til å testes. Men vi har time i morgen, så nå skal det testes. Jeg skal også teste meg, for nå har jeg tatt zyrtec fra apoteket og merker forskjell. Jaja i en alder av 30 år så er jeg nok blitt allergisk selv. Æsj :(

I ettermiddag er det dansing for tur igjen. Mina gleder seg til å danse med de STORE barna. Jeg har meldt henne på et annet kurs, hvor barna danser selv og vi foreldre ser på :)

 
jippi, jeg får svare igjen!!

Allergitest er nok lurt ja. Jeg hadde barneallergi som jeg vokste av meg, men jeg fikk det tilbake da jeg var 30.. eller, to-tre år før, jeg forsto det bare ikke, det var først da jeg traff G og han foreslo at jeg skulle prøve allergitabletter at det demret for meg hvorfor jeg var så syk hver vår emoticon . Jeg ble forresten kvitt allergien min igjen da jeg gikk gravid med Johanna, og har ikke merket noe siden (krysser fingrene!!)

Jeg er tilbake fra legevakten - August fikk stukket hull på verkebyllen, salve og plaster, og penicilin. Fikk gitt han første dose før vi gikkk inn i barnehagen, den gikk ned uten problemer, så jeg håper det fortsetter sånn.. to ganger daglig i en uke kan være tungvint når hver dose er en kamp

Nå skal jeg sette meg og se litt film, før jeg tar meg en dusj og gjør meg klar til jobb etter hvert... der er det visst litt å ta seg til i dag har jeg fått vite
 
Så bra August tok medisinen fint!! Det er sant slike kamper er ikke noe morsomme å ta, men man må jo. Mina tar zyrtec her ganske fint synes jeg. Jeg smakte på den og slet for å ikke grynte på nesa. Mina spurte: god, mamma.. Joda, svarte jeg hihi.. Smakte jo grusmt. Får litt eplejucie med en gang etterpå og det går fint.
 
God mandag jenter :-)
Godt å høre at August fikk hjelp med verkebyllen sinn, høres ikke godt ut.
Lenemor jeg heier på deg, dette klarer du.

Oslojente ikke godt å være allergisk er det selv og mistenker at chr har et snev av det.
Kan anbefalle å ta allergi sprøyte så slipper man å huske å ta tabletter hver dag.
Lykke til på allergitesten med Mina i morgen.

Her skjer det ikke stort jeg jobber, k har vært hos legen og er sykemeldt pga ryggen på 5 mnd nå. men hjelper jo litten når arbeidsgiver ikke tar hennsyn.
Chr er i barnehagen.

 
Et lite tips til dere allergikere: Avamys nesespray er den beste medisinen jeg noen gng har fått. Og jeg har prøvd mye. Vært ganske plaget i maaaange år, men har nu endelig funnet behandling som gjør meg symptomfri.

Har ordnet backup-barnevakt til de to store hvis jeg trenger mannen til å ta seg av Felix på sykehuset etter barnehagehentetid. Barnevakten jobber også på gyn og har tidligvakt imorgen og tar imot meg. Kjekt med sånne personer.

Har handlet litt lettere klær til gutte. Blire snart at de kan gå uten ull her og så har de jo vokst siden det var mildt i været sist.

Holder på å vaske klær og tørke ute fordi jeg kan. Så jeg ser snart bunnen i korga. Hurra. Fint å få gjort litt mens kjøkkenets innhold står overasllt og roter. Det nye kjøkken leveres onsdag....
 
Olive76 skrev:
Et lite tips til dere allergikere: Avamys nesespray er den beste medisinen jeg noen gng har fått. Og jeg har prøvd mye. Vært ganske plaget i maaaange år, men har nu endelig funnet behandling som gjør meg symptomfri.

Har ordnet backup-barnevakt til de to store hvis jeg trenger mannen til å ta seg av Felix på sykehuset etter barnehagehentetid. Barnevakten jobber også på gyn og har tidligvakt imorgen og tar imot meg. Kjekt med sånne personer.

Har handlet litt lettere klær til gutte. Blire snart at de kan gå uten ull her og så har de jo vokst siden det var mildt i været sist.

Holder på å vaske klær og tørke ute fordi jeg kan. Så jeg ser snart bunnen i korga. Hurra. Fint å få gjort litt mens kjøkkenets innhold står overasllt og roter. Det nye kjøkken leveres onsdag....

Er den på resept eller reseptfri? Takk for tips forresten:)

 
Er på resept den.
 
Bra at August fikk hjelp med verkebyllen sin.

I dag reiste jeg avgårde tildlig med minsteprinsessen til legevakten. Hun skulle ta røntgen av armen for å sjekke om bruddet grodde fint. Det gjorde det heldigvisemoticon
Etterpå kjørte jeg henne på skolen før jeg gikk på shopping med svigermor. Hun kjøpte noen nye klær til alle barna så de var strålende fornøyd da de kom hjem fra skolen/barnehagen.
Nå er det snart middag her og etter det har vi lite planer.
 
Godt at minsten fikk fikset på fingeren sin, lenemor :-)

Allergi ja, uff det er ikke noe kjekt. Håper dere får noe som hjelper, oslojente!

Jeg har hatt fri dag. herlig! Etter å ha jobbet to dager syns jeg det er herlig med fri, hehe! Men skal jobbe tirs, ons, tors. Godt å få litt penger inn også.

I formiddag var jeg, gubben og Lukas på lekebutikk og kjøpte traktor til han. Han får nesten ikke låne storesøster sin, så da måtte han få sin egen. Han er helt forelsket i traktoren, og har hatt den i hendene helt siden formiddag. Den har til og med fått blitt med i senga å sove!

Ellers lurer jeg på om dere har tips på hvordan få ut flis?

Lukas har nemlig en tjukk flis i kneet. Jeg har prøvd å få den ut, men han blir helt gal! Nå har vi badet han i grønnsåpevann to kvelder og har på plaster med pyriseptsalve på, i håp om å trekke den ut. men den er der ennå. Det er helt rødt rund, så det er sikkert noe betennelse på gang....
 
Nå har jeg akkurat kommet hjem fra MR. Mamma var barnevakt for småfolket.. og jammen meg så sovnet de ikke av seg selv på samme rom! WOW sier jeg.. luringene!

Fikk med meg bildene på en cd som kiropraktoren skal ha. Nå lurer jeg veldig på hva de hvite flekkene på bildene er. Kan ikke huske at vi hadde noe om dette i førskolelærerutdanningen! hehe
 
God kveld..

Trym har vært i bhg i dag, mens jeg har vært på shopping i dag, sammen med ei venninne. Handle inn siste rest til babyen, det aller viktigste i allfall. :-) Og 2 amme-bh`er til meg.

Så nå kan bare den lille huleboeren ankomme den vide verden, ååå som vi gleder oss til å få se han emoticon. Er noe annet å gå med nr 2, bruker god tid på alt hehe, har enda ikke pakket sykhusbagen emoticon , men skal ta det i morra emoticon.

Resten av kvelden blir det bare avslappning og tv titting.

Ha en god kveld damer
 
Oj, Flatula, bebisen din kan jo komme når som helst!!! Vannvittig så fort det svangerskapet gikk daemoticon   Masse lykke til.
 
lille*frø - om denne flisa. Om grønnsåpe ikke har hjulpet, og det begynner å bli rødt, så dra til legen med det... vi gjorde ikke det med søsteren min da hun fikk flis i hælen da hun var 2-3 år, og det var noen lange måneder med ukentlig besøk på legevakten for å åpne hælen og skrape vekk betennelse etter en alvorlig infeksjon...
 
Back
Topp