mandagspraten

lenemor

Forumet er livet
Deilig dag - våknet til sol fra blå himmel. Johanna kom tuslende inn i senga til August og meg - han var ferdig spist, og vekkerklokka til pappa hadde ikke ringt ennå så vi hadde tid til å leke litt før vi gikk på badet. Nå er J og G dratt, jeg har vært og trillet August så han sover, jeg har trent en rundt med 30 days, og nå er det dusjen og så frokost

I dag skal jeg ned og ordne med pass til ungene - var og tok passbilder fredag, så nå må jeg finne igjen dem [8D] og lete frem dåpsattestene dems, så kan vi dra når August våkner

Hva gjør dere i dag da?

Våknet også til blå himmel og SOL[:D] Bedre start på uka går vel ikke[;)]
Mina var sååå glad da fant frem solbrillene fra ifor og de skulle hun ha på seg i bhg. Men ikke på øynene, men OPPÅ lua. Hun har tydeligvis sett fler som har det[8D]

Nå er Mina levert i bhg og jeg skal rydde litt. Så må jeg jobbe med oppgaven.

Ved 15 tiden så må jeg innom skolen, for å få vite om vi bestod et prosjekt. For å si det på mail, nei det går ikke[8|]. Utrolig sært ja ja..

Så skal jeg hente Mina i bhg, så på et møte i det Kristne senter her i Halden. For det er obligatorisk i RLE. Men det er kun for å få litt info om hvordan de jobber osv.. Hun ene i gruppa mi er med der, så hun sa de hadde et kjempe fint lekerom. Så tenker Mina koser seg der[:D]

Vi tar nok middagen på senteret i dag vi, for det blir nok sent. Mina trenger ny vårlue også med knyting. De andre sitter ikke ordentlig. Liker sååå godt Reima luene[;)]

Har jo fri om mandagene jeg. Trodde en stund igår at det skulle bli en dag med syk Malte hjemme igjen, men det var visst bare tenner han sutret over.
Så nå er jeg alene i huset. Har ryddet litt. Vi springe en liten tur og så vaske hele huset (får se om jeg rekker det[8D]) for det er tiltrengt. Inne har ikke vært prioritert i finværet!

God morgen[:)]

Jeg sitter å venter på de to jeg skal skrive bacheloroppgave ilag med for vi skal sitte her å bli enig om arbeidsfordeling osv. Jeg er nødt til å få gjort mest mulig denne uka siden jeg fortsatt er i praksis og dermed har lite tid ellers. Satser på at det skal gå greit uansett da.

Litt fasinert over at Lenemor fortsatt bruker det gamle nicket mitt i kakeoppskrift tråden, jeg glemmer nesten selv at jeg har hatt et annet nick, men så kommer Lenemor med det innimellom slik at jeg får en liten påminnelse, haha[:D]

Det er grått ute i dag og, har vært det hele helga, men vi har kosa oss ute masse allikevel. Har innsett at jeg må ut å kjøpe ny vårdress til snuppa, finner ikke den fra i fjor, og om det er den som ligger i skapet er den str 92[8|] (hun bruker 104/110 nå så jeg kan ikke helt skjønne det, men men)

Kos dere i finværet dere som kan, jeg har perfekt jobbevær her så får vel komme igang![:D]

ORIGINAL: Mibah

God morgen[:)]

Jeg sitter å venter på de to jeg skal skrive bacheloroppgave ilag med for vi skal sitte her å bli enig om arbeidsfordeling osv. Jeg er nødt til å få gjort mest mulig denne uka siden jeg fortsatt er i praksis og dermed har lite tid ellers. Satser på at det skal gå greit uansett da.

Litt fasinert over at Lenemor fortsatt bruker det gamle nicket mitt i kakeoppskrift tråden, jeg glemmer nesten selv at jeg har hatt et annet nick, men så kommer Lenemor med det innimellom slik at jeg får en liten påminnelse, haha[:D]

Det er grått ute i dag og, har vært det hele helga, men vi har kosa oss ute masse allikevel. Har innsett at jeg må ut å kjøpe ny vårdress til snuppa, finner ikke den fra i fjor, og om det er den som ligger i skapet er den str 92[8|] (hun bruker 104/110 nå så jeg kan ikke helt skjønne det, men men)

Kos dere i finværet dere som kan, jeg har perfekt jobbevær her så får vel komme igang![:D]

Det er det som står i oppskriftsboka mi skjønner du [:D]

sol og blå himmel her og[:)]!

Jeg hadde mange planer om alt jeg skulle få gjort i dag, MEN... gubben har ikke gidda å skifte dekk på bilen, så jeg kommer meg ingen steder[:@]!!! Tenkte å kjøre til et bilverksted å få det gjort, men dekkene ligger på garasjeloftet og jeg våger ikke bære de ned den stupbratte trappen[&o]... Så da sitter jeg her.. Lukas sover, så får vi se hva vi finner på her hjemme...

God formiddag!

Her skinner sola, og det er deilig vårvær ute[:)] Fikk en god start på dagen - og allerede før det ringte inn på skolen var jeg hjemme[:)] Før måtte jeg stå og vente i skolegården til det ringte inn - da skulle skolejenta mi si hadet før jeg kunne gå. Nå har vi begynt å "trene" på at hun skal gå et stykke alene - og det er hun som har bestemt hvor vi skal si hadet. Med tanke på at vi begynte veldig forsiktig for ei uke siden har hun gjordt store framskritt - så med tiden håper vi på at hun kan gå fra barnehagen til Amalie. Da er det en grei gangvei rett til skolen[:)] Flinke jenta mi[:)]

Jeg skal først en times tid på jobb, før jeg skal i møte på skolen med PPT/skole. De har veiledning til skolen en gang i måneden - og jeg vil jo følge med på hva de gjør slik at vi gjør det samme hjemme. I tillegg lærer jeg jo masse som kan brukes i jobben også. Og så regner jeg med å få svar på en test hun har tatt. Regner ikke med at hun scorer så bra - ligger vel som vanlig et par år etter sine jevnaldrende.....Men hun satt jo helt i ro i en hel time da testen ble tatt - så bare det i seg selv hvor bra hun kan jobbe[:)]
Må dra tilbake til jobb etterpå - men det går helt greit.

I kveld skal jeg trene -gleder meg![:D]

Ha en flotters dag, alle sammen![:)]

Nok en herlig vårdag å våkne til her også [:D] Og for første gang siden fredag har jeg hatt den store gleden av å kunne spise frokost [:D] Det var rett og slett herlig, hadde utrolig vondt i hals og øre igjen på fredag, og på natten ble det så ille at jeg kunne ikke åpne munnen så mye at jeg fikk inn en lillefinger en gang, så da var det rett på legevakta, og det var som jeg trodde og har hatt før, en "pose" på ene mandelen som fyller seg opp med "puss" som de kalte det så fint. Så da var det inn å stikke hull på den, noe som er såååå sykt vondt, det samme var i går, da den hadde fylt seg opp igjen (altså en stor "byll" fra nederst i halsen opp til begynnelsen av ganen, like ved drøvvelen .. så gjorde det samme igjen i går da, men i dag har jeg ikke hovnet opp igjen slik som i går, og jeg får pratet litt så jeg håper sterkt at jeg slipper å gjøre noe med den [:D] Har blitt satt opp til venteliste for å fjerne mandlene da, og nå fikk jeg ikke spørsmålet lenger, nå satt han meg bare opp.. Har hatt det samme to ganger før.

Ha en FLOTT dag alle sammen [:D]

God morgen.

Marcus sov hele natten i egen seng, i går kveld spurte han pappan sin om kusinen sover i egen seng, og da sa pappan, ja det gjør ho, helt alene. Og da skulle han også sove alene om natten.

Gutta sto opp rett før 7 og jeg fikk sove noen timer lenger, det var godt og jeg trengte det.

Planen i dag er å slappe av mest mulig, komme meg igjen etter helga, vaske tøy, henge opp tøy, brette tøy.

Sol og pent vær her og.

God dag i sola! Her er det knallvær, akkurat som det har vært i helgen. Jeg digger det!!! Vi grillet og spiste ute for første gang i går. Helt herlig!

Men i dag er jeg på jobb, så jeg får ikke nyte sola så mye. men tipper vi griller og spiser ute i dag også. Blir fort sånn når været er fint. Og begge ungene er så fornøyde når de kan være ute. mari har fått krabbe ute for første gang denne helgen, og det var visst helt topp. Så da blir det mer utetid framover.

Ellers er planen å trene vanngym i kveld. Trneger å løse op såre muskler etter håndballkampen i går. Fytti, som jeg løp og løp...ikke det at det hjalp, for vi tapte så det sang. Men, men, god trim da.

Ønsker dere alle en fin dag. Masse god bedring, Råsa....hørtes vondt ut med den halsen.

klem

Good morning sunshine [:D]

Her kunne vi igjen våkne til strålende vær, selv om det var frost på plenen så tidlig.
Linnea ville spise frokost hjemme idag, så ho ble ikke levert før klokka var
passert 9 [:)] Og det var kjempedeilig!
Jeg gikk gjennom ukesmenyen og fikk skrevet handleliste før vi dro avgårde.
Så nå er vi igang endelig! Håper vi ser bedring i økonomien raskt [;)]
Handlet alt til denne uka, bortsett fra digg til helga og noen småting de ikke hadde.
Men det kjøper jeg på jobb i kveld. Og digg kan jeg ikke kjøpe før fredag/lørdag [8D]
Ellers blir det en kjedelig dag inne i dette fine været i dag [8|]
Jeg skal støvsuge og rydde før jeg skal på jobb i kveld. Men da har jeg jo gjort det,
og kan nyte resten av uka [:D]
Imårra tenker jeg Linnea blir hjemme med meg, for ho må ha vårdress og joggesko.
Og med de variasjonene ho har i skostr. så må jeg ha ho med meg [;)]
Etterpå slår vi oss ned hos mamma frem til ho skal på jobb på kvelden.

Ha en superduper dag mine venner [:D]

Heisann!!
I dag våknet vi av at Aslak faktisk har sovet rundt for første gang siden han ble født! Ble ganske så overrasket, hadde ventet en urolig natt siden han spydde to ganger før han sovnet i går. Mannen hadde vert innom et par ganger i natt. Aslak våknet da mannen stod opp 5.30. Men sovnet igjen da han kom inn til meg! Jeg vekket Solveig kl 7 og sammen vekket vi Aslak.

Jeg og Aslak fikk handlet etter vi leverte Solveig i bhg. Og før Aslak sovnet så skrelte vi grønnsaker og kuttet dem opp. Eller Aslak var mer opptatt av å rydde i skapene [8D]

Nå er oppkast-vasken vasket og brettet, middagen er klar (bare til å slå på platen), Aslak er ferdig sovet og jeg har hatt koselig formiddagsbesøk av tanten til mannen!

Ungene er invitert til traktorkjøring i dag så vi må få spist tidlig mat slik at vi kan hente Solveig tidlig i bhg.

Back
Topp