Mandagsbarn, tirsdagsbarn osv

IrenePirene

Forumet er livet
Kanskje litt tidlig ennå, men noen som merker noe til om diktet stemmer?

Mandagsbarn får vakre øyne.
Tirsdagsbarn blir lett på tå.
Onsdagsbarn får perletårer.
Torsdagsbarn får langt å gå.
Fredagsbarn gjør alle glade.
Lørdagsbarn blir sjeldent trett.
Søndagsbarn får største gaven;
Alle dyder under ett.

Jeg er søndagsbarn, og har blitt fortalt at det stemmer veldig godt på meg hvertfall.. Leon er også søndagsbarn, og det er faktisk voksne folk som har spurt om han er søndagsbarn siden han er så rolig, glad og fornøyd.. [:)]

Hmm, snuppa mi er lørdags barn og hu er ekstremt våken til tider hvertfall ;) Så kanskje det stemmer ;)

jeg er mandagsbarn...
min eldste er torsdagsbarn
min 2 er tirsdagsbarn
min 3 er lørdagsbarn og siste mann er født på en tirsdag...

og ja, det stemmer godt så langt med mine 3 første...[;)]

Stemmer ikke på Oliver ihvertfall. Han er lørdagsbarn og han gjør ikke annet enn å sove. Han er våken kanskje 3 timer iløpet av et døgn. Ser han nesten ikke. [8D]

Passer på begge barna, men ikke så mye på meg.

Jeg er tirsdagsbarn og lett på tå ... eh.. tja, det er nå lenge siden jeg kunne kalle meg det.

Leon er også tirsdagsbarn og der stemmer det ganske så bra ja. Han gjør ikke annet enn å hoppe og danse om dagene. Han har blitt veldig flink til å danse også[;)] Lærte seg Drømmehage-dansene ganske fort.

Matheo er mandagsbarn og det stemmer at han har vakre øyne. Noe jeg hører fra flere som ser han at han har slike mørke dype øyne

Oliver er et fredagsbarn og gjør alle glade, men så gjør alle bebiser folk glade da så vet ikke om det stemmer[8D]

Tollef er  et torsdagsbarn og eldstemann så det kan vel stemme med at han får langt å gå...[:)]

Kathe er et søndags barn så den taler for seg selv[:)]

Torry er  et onsdags barn og har absolutt perletårer[:)]

Selv er jeg et mandagsbarn men om jeg har vakre øyne...det er opp til andre å avgjøre[8D]

Hva er perletårer?Michelle er født på en onsdag.

ORIGINAL: kiara07

Lurer jeg også på. Adele er også onsdagsbarn...

Og må legge til at jeg selv er mandagsbarn fant jeg ut, og jeg har fått høre at jeg fine øyne, det er det som utstråler hos meg[8|] Vet ikke om jeg kan si meg enig, men folk sier det hvertfall [8D]

Det stemmer veldig bra med barna her [:D]

Hun eldste er lørdagsbarn. Hun sov jo masse da hun var baby,men nå vil hun helst sove minst mulig..
Hun mellomste er fredagsbarn og hun er alltid blidog det smitter jo på alle rundt..
Han nest yngste er torsdagsbarn og han er under utredning via BUPA, så han harjo en lang vei å gå...
Yngstemann og nykommeren er lørdagsbarn han og, sover mye nå, men blir spennende åse om han blir som eldste søstera si da [:D]

Jeg og sambo er tirsdagsbarn og det stemmer på meg, ikke helt på sambo, men litt [:)]

ORIGINAL: idahelene

ORIGINAL: kiara07

Lurer jeg også på. Adele er også onsdagsbarn... (Jeg er tirsdagsbarn, og det stemmer på meg[:D])

Etter litt googling:
- At de er vakre når de gråter, sa min gamle mormor:)
- Jeg trodde de gråt for å oppnå ting jeg.

Snuppa her er søndagsbarn![:)]

Hun har jo alle kriterier spør du meg[;)]

ORIGINAL: IreneL

Etter litt googling:
- At de er vakre når de gråter, sa min gamle mormor:)
- Jeg trodde de gråt for å oppnå ting jeg.

det sa min mormor også da jeg spurte om hva perletårer betydde da jeg var liten. Babyer som ikke hyler når det er noe, men som er rolige og bare gråter noen få skjønne perletårer.

Selv er jeg fredagsbarn og får ofte høre at jeg sprer glede så det stemmer vel med meg[8D]
Dennis er søndagsbarn og han er kjempe snill,rolig og sover mye så ligger vel kanskje noe i det der også[:)] hittil ihvertfall[8D]

Både jeg og Ida er søndagsbarn.

Jeg aner ikke om det stemmer da.. Alle dyder under ett, hva vil det si liksom? [8D]

Jeg er født på en søndag og får høre at det stemmer.. Får høre jeg er rolig og snill, typisk søndagsbarn...
Lille er født på en onsdag og gråter store krokodilletårer, det har han gjort lenge nå selv om han bare er åtte uker...
Ja, kanksje det stemmer...

Min ble født på en torsdag. Uff, får langt å gå...?  Blir jo nesten bekymra jeg nå.....[&:][8D]

Tror jeg er torsdagsbarn.. Hva betyr det at man "får langt å gå"?

Nora er tirsdagsbarn og UTEN TVIL lett på tå. Er SIKKER på at hun komemr til å springe før hun er 10 mnd. Hehe. Jenta er spinnevill [:D] hehe

malene o e tirsdagsbarn..ka eg sjøl e er eg usikker på..får ta meg ein telefon te mamma å hørra tror eg..litt kjekt å se om d stemme[:)]

Back
Topp