Mandager og grining på kveld

Sille92

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Hei!
Bare lurer på om flere merker til noe spesielt på mandagene - kveld eller etter legging? Har ei jente som fyller 2 år neste mnd, og er stort sett fornøyd og blid. Begynte i ny bhg 18.aug. Det har vært litt grining ved levering,men det går fort over. Det vi merker nå er at hun (spesielt mandagene) våkner opp i 22/23 tiden, rasende, lei seg og sint. Vanskelig å få roet henne,og hun har "lensmannssøvn"(legger merke til EN gang vi går ut, selv om det virker som hun sover). Blir kjempelei seg når hun da merker at vi går ut... Utrolig slitsomt, og særlig pm dette skal skje flere kvelder. Noen som har opplevd det samme? Har dere noen gode tips? <3 Hilsen sliten mamma som skal opp kl.06 i morgen...

Jeg har ei som er 18 mnd som begynte i bhg for første gang for 1,5 uke siden. Hun sover myye dårligere på nettene etter dette og bruker også lang tid på å sovne for kvelden sammenlignet med tidligere. Tror egentlig det er normalt og bare må gå over. Jeg har henne i senga mi eller samme rom om hun er urolig, da får vi mest søvn.
4åringen kan og være ekstra sliten på mandager, men likegjerne også på torsdag og fredag mot slutten av bhg uka :angelic:

Jeg har ei som er 18 mnd som begynte i bhg for første gang for 1,5 uke siden. Hun sover myye dårligere på nettene etter dette og bruker også lang tid på å sovne for kvelden sammenlignet med tidligere. Tror egentlig det er normalt og bare må gå over. Jeg har henne i senga mi eller samme rom om hun er urolig, da får vi mest søvn.
4åringen kan og være ekstra sliten på mandager, men likegjerne også på torsdag og fredag mot slutten av bhg uka :angelic:
Okei,takk for svar. Godt å høre at vi er flere. Går seg forhåpentligvis til snart. Slitsomt når det står på

Min 2,5 åring begynte i det som for han ble en ny barnehage (slått sammen flere barnehager til en) i høst, og selv om broren er på samme avdeling og han kjente litt til et par ansatte på den avdelinga, så ble det som å starte på nytt. Gråt ved levering første uka, og våkner ca hver natt og vil inn til oss. De første gangene var han litt lei seg da han våkna, men nå kommer han bare oppi senga og sovner. Kveldene var veldig urolige de første par ukene, men går bedre nå.

Min 2,5 åring begynte i det som for han ble en ny barnehage (slått sammen flere barnehager til en) i høst, og selv om broren er på samme avdeling og han kjente litt til et par ansatte på den avdelinga, så ble det som å starte på nytt. Gråt ved levering første uka, og våkner ca hver natt og vil inn til oss. De første gangene var han litt lei seg da han våkna, men nå kommer han bare oppi senga og sovner. Kveldene var veldig urolige de første par ukene, men går bedre nå.
Så godt å høre at det gikk seg til. Virker som det samme med jenten vår. :-)

Back
Topp