Mandag

lenemor

Forumet er livet
Og nok en gang våknet jeg på gjesterommet... han lurer meg til å sovne han lillebror, ved å holde ut litt lenger enn meg ved natt-ammingene [:D]

Nå er de andre ute av huset - jeg sitter med frokost, og August ligger på gulvet. I går snudde han seg fra rygg til mage for første gang, og en stolt far var vitne til det hele... jeg som har løpt rundt med kamera de siste dagene fordi han har vært så nær [8D] Nåja, får vel fanget det på video en gang tenker jeg.

I dag håper jeg spent på at jeg får pakken min fra bittebror - jeg har så lyst å få prøvd meitaiene mine!! Kanskje vi kunne gått tur i mt? Venter også på pakke fra abecita - har kjøpt ny amme-bh, og der hadde de stoort utvalg og med gode rabatter. Jeg liker rabatter [;)]

Ja, bla, bla, bla. Hva skal dere i dag da?

For meg er mandag veiedag, og jeg har gått ned 5,9 kg på seks uker!! Jeg er så glad.

Farmora til mannen døde i går, så jeg har sagt at jeg kan passe Maja slik at han får gjøre det han vil og være sammen med familien sin. Han sover enda, mens Maja ligger her og kjefter så hun må nok få legge seg igjen, for det er neppe rangler hun vil ha, men det er det hun får.[;)] Jeg er vel nødt til å forbarme meg over lille frøkena.

Namba:
Leit med farmora.. Kondolerer.
Og gratulerer med vekttapet! [:D]

Jeg skal bare fortsette å tørke støv, støvsuge, fly opp og ned trappa osv.. [:-][:-][:-] Utålmodig?????!! Neeeeida.. [:-]

Vanvittig kjett at det har gått fra at jeg fikk beskjed om å være forsiktig på do, fordi det kunne strate fødselen, til at det ikke skjer NOE uansett hva jeg gjør!!! [:-][:-]

Takk, og takk ariada88.

Jeg kan ikke tro at du fortstatt er her med baby i magen din. Jeg trodde jo du skulle ha baby på nesten en måned jeg nå.

Nei, jeg skjønner ingenting jeg.. Hehe. Skikkelig jojo-tur det svangerskapet her syns jeg.. [:-] Og når du har vært klar for at det skal komme en baby så lenge, da blir det sjuuukt lenge å vente!!

Veldig glad han venta til nå, men nå trenger han ikke vente mer.. Hehe

En liten luring denne gutten din, Lenemor [;)]
Så utrolig flink du er med vekta, Namba
Og kondolerer med farmora til mannen [:(]

Nå har jeg akkurat fortært frokosten min, og skal ta fatt på dagens gjøremål.
Holder fakrtisk på å tine av fryseskapet nå. Det sto åpent over natta her for ei
stund siden, og det var fullt av is! Så nå har jeg fått sortert ut og kastet endel
mat, og skal få litt orden inni der igjen [;)]
Skulle egentlig hatt en ny ordentlig frys, men får se etterhvert.

Ellers tenkte jeg å få rydda endel her og støvsugd. Så kan jeg vaske gulvene og
tørke tøv imårra. Skulle gjerne hatt i gang symaskinen og, for jeg har noen gardiner
som gjerne vil opp i stua.... Får nok ta den med til symaskindoktoren en dag [;)]

Nei, jeg får vel ta turen å kikke inni frysen og se om det kommer seg der ute.

Ha en strålende dag alle sammen [:D]

God formiddag.

Marcus våknet halv åtte i dag, 2 timer senere enn han vanligvis har våknet i det siste. Marcus er i bhg, jeg har handlet på veien hjem, middag i dag og i morgen.

Da jeg kom hjem fra butikken sto "mamma" og "pappa" utenfor, dem skulle fikse sluket på badet. Nå er jeg så lykkelig. Dem er verden beste, dem hjelper meg mye mer enn foreldrene mine gjør.

Nå er det sen frokost, og avslapping resten av dagen.

Lenemor: Du har nok en lur liten krabat.
Namba: Gratulerer med vekt nedgang, og kondolerer te mannen.
Ariada: Er nok ikke så lenge igjen te han kommer, men skjønner deg godt.
Nøste: Det skulle jeg også ha gjort men det får bare vente te jeg finner arbeidslysten.
*SuperBerta*: Høres ut som dere har kost dere masse.

Nøste; høres greit ut å få ryddet i fryseren, men kanskje litt dyr variant. Min lilel toppmatede fryser er helt overfylt, og jeg har virkelig ikke oversikt over hva som finnes der. I dag reiv jeg ut mengder og satt det på menyen for denne uka - nå skal det ryddes. Det finnes sikkert ting som kan kastes (som pitabrødene jeg varmet i forrige uke, for å oppdage at de smakte litt rart.... og så var de gått ut på dato i 2007! [8D] - jeg har ryddet i fryseren siden da altså, men jeg har sett på datostempling for kjøtt og fisk, ikkke bakevarer)

Superberta - deilig med kos ja! Lurer på hvorfor noen må ha gu under svangerskapet og andre ikke jeg... eller enda rarere, hvorfor noen sier det kan være farlig mens andre påstår det er nødvendig. Jeg har ikke hatt gu under mine, men jeg har heller ikke diskutert det med lege eller jordmor og hørt hvorfor

hei hei folkens!

her var vi oppe rundt åtte i dag.. deilig! så da hadde vi en lang og koselig morgen før den eldste ble levert i bhg. VI har hatt det så koselig i det siste, og det er så deilig å kjenne at ens egne barn bare gir energi og ikke tar..[:)]

Nå har jeg spist en joghurt til lunsj og lagt en veldig trøtt Julie.. vi driver og eksperimenterer på dette med å gå ned til en lur på dagen.. for hun er fortsatt et evig kaos når det kommer til søvn på dagtid.. men det har roet seg på natten *bankibordet*

I dag har vi minimale planer.. mannen skal trene etterpå, så da blir vel jeg alene med jentene etter middag, så kanskje jeg skal prøve å få trent litt selv.. [:)] får se... burde egentlig rydde i klesskapet mitt.. det er et evig kaos inni der.. og hver morgen finner jeg aldri noen klær å ha på meg....................... men.. det er såå deilig å bare sette seg ned å lese en bok også..[:)] ialfall nå når jeg endelig klarer å sette pris på slike ting[:)][:)]

kondolerer med farmoren til mannen Namba.. ikke noe koselig med dødsfall.. men det er jo godt at hun endelig fikk slippe..[:)]

flinke August som snur seg.. [:)] morsomt å se utviklingen på de små altså!![:)][:)]

ORIGINAL: *SuperBerta*

ORIGINAL: lenemor

Superberta - deilig med kos ja! Lurer på hvorfor noen må ha gu under svangerskapet og andre ikke jeg... eller enda rarere, hvorfor noen sier det kan være farlig mens andre påstår det er nødvendig. Jeg har ikke hatt gu under mine, men jeg har heller ikke diskutert det med lege eller jordmor og hørt hvorfor

Jeg tror ikke man MÅ ha det, bare hvis det er på tide å ta nye celleprøver.[;)] 

var det hos fastlegen du gjorde det?? for jeg skulle absolut ha gjort det.. men som sagt.. men den legen kjeg ha \r vil jeg gjerne være hos noen andre...........[8D]

Kondolerer med svigerfarmoren namba..

I dag har jeg gått lang tur. Gikk til legen å hentet henvisning, gikk og leverte den til fysio, gikk på butikken og kjøpte meg vann og en pære, å så gikk jeg hjem igjen. Fy søren så dårlig kondis og lite muskler jeg har etter svangerskapet[:'(]! Pleide å gå tur med hundene hver dag, men så fikk jeg bekkenløsing i uke 8 i sv.skapet, og klarte nesten ikke gå. Så nå er det full sjerpings[:D]. Har spist ekstremt med sjokolade og snop i det siste, men nå må det bli slutt. skal spise litt sunnere og bevege meg mer. Skal prøve å bli kvitt litt sideflesk tenkte jeg[:D]!

Nå skal vi snart på helsestasjonen å veie. Lukas veide 3,1 kg når vi reiste fra sykehuset, så er litt spennende å se hvor mye han veier nå. Jeg syns hvertfall det ser ut som han vokser, så nå skal vi sjekke[;)].

Ha en fin start på uken folkens[:)]!!

ORIGINAL: Ariada88

Nei, jeg skjønner ingenting jeg.. Hehe. Skikkelig jojo-tur det svangerskapet her syns jeg.. [:-] Og når du har vært klar for at det skal komme en baby så lenge, da blir det sjuuukt lenge å vente!!

Veldig glad han venta til nå, men nå trenger han ikke vente mer.. Hehe

Nei, nå kan han bare komme.[:)]

Takk for kondolansene dere andre. Det er veldig godt at hun endelig fikk slippe, også for familien for dette har vært en tøff tid for alle. Nå kan de endelig starte sorgprosessen på ordentlig og gradvis få det bedre. Mannen har dratt hjem til foreldrene sine nå for å være sammen med familien mens Maja og jeg er hjemme. Det er så herlig for hun smiler til meg når jeg ser på henne. Hun er så god. I dag tror jeg jammen jeg skal driste meg ut på trilletur. Bekkenet har vært vondt de siste dagene, men er endelig tilbake på ubehag.

Jeg skulle si det tidligere, men jeg lider av ammetåke, namba; kondolerer. Det er egentlig fint at hun fikk slippe - de siste to ukene kan ikke ha vært gode for henne eller dere pårørende, og nå får dere snart fungere som en familie igjen også.

ORIGINAL: Trillemor82

ORIGINAL: lenemor

Jeg tror ikke man MÅ ha det, bare hvis det er på tide å ta nye celleprøver.[;)] 

var det hos fastlegen du gjorde det?? for jeg skulle absolut ha gjort det.. men som sagt.. men den legen kjeg ha \r vil jeg gjerne være hos noen andre...........[8D]

Var hos hun turnuslegen ja..[;)] Bytt lege!!! Du kan jo dra til G.N...............[8D][:D]

haha.. ja......[:D][:D] det skal jeg jammen meg gjøre.. G.N in my heart..[8D]

I dag hadde jeg akkupunkturtime hos legen! Syns den har vert god til nå men i dag så ble jeg skikkelig dårlig mens jeg lå med nålene. Ble kvalm og svimmel! Måtte gå hjem i senga i stede til for å jobbe videre! Nå har jeg sovet i to timer og føler at det hjalp! Spørs om ikke hodepinen må forsvinne på samme måte som den kom.

Vi har skrudd opp en expedithylle på Aslak sitt rom i dag. Så nå kommer vi i orden her.

Nå har Aslak sovnet og Solveig ser på superquiz!! Solveig digger superquiz. OG så holder de nye naboene på å flytte inn! De har ikke lange veien å flytte. bare 6 husnr inn i rekken. Kjekt!

Back
Topp