Mandag :)

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hei :) Hva gjør dere på i dag da?

Felix leker med vinterferiebesøket, og lillesøster sover søtt. Jeg skulle liksom skrive en jobbsøknad, men greide ikke formulere meg. Skal søke på en jobb som jeg ikke kan starte i før tidligst januar neste år, og synes det ser like tåpelig ut hver gang jeg prøver å skrive det. Jeg kan gjøre 1/3 av jobben med en gang, og så må de i såfall få noen andre til å gjøre 2/3 fram til lillesøster begynne i barnehage. (Ble bedt om å søke likevel, men det hjelper ikke på søknadskrivingen min.) )Tror jeg heller prøver å skravle med dere. :P 

Da er det bare og skrive når du får ånden over deg =) 
Jeg har vært på trening i morges, det ble rolig, men var utrolig godt når jeg først kom meg av gårde. Morgenen er ganske kvalm i grunn, men når jeg først kommer meg opp og ut går det som regel fint!
Så kjørte jeg langt inn i skogen for å hente en gammel tripp trapp stol jeg har kjøpt og skal pusse opp!
Handlet har jeg gjort og, og nå er jeg rett og slett sliten.. Skal slappe av litt før jeg henter mannen på jobb og så T i bhg. 
Torskegryte på menyen i dag, har ikke lagt den før så dette blir spennende

Nå skal jeg ha mine to første nattevakter på en eeevighet. Gleder meg egentlig litt, men det blir tungt å kjøre hjem i morgen tidlig tror jeg (har fortsatt hvilende stilling, og får nok sovet i natt, men likevel..).

Sukkertopp: De vil tydeligvis ha deg i jobben siden du er bedt om å søke? Hva slags jobb er det? Ikke en vanlig jordmorstilling høres det ut til, i og med at du kan gjøre noe av jobben ferdig før januar neste år? ;)

Fru H: Synes du har fått gjort mye! Og du er attpåtil gravid i den tyngste perioden (for meg i alle fall). 

Her sitter jeg med Luna sovende på ryggen min. Jeg hadde bestemt meg for å trene, for det fikk jeg ikke gjort i går. Men hun har nektet å være på gulvet i mer enn to sekunder uten å henge i buksebeinet mitt, så da ser jeg at det ikke lar seg gjøre (noen ganger kan jeg holde på med mitt i den ene delen av rommet mens hun leker med lekene sine eller krabber inn i skoskapet og drar ut alle skoene, for eksempel. Eller drar ut alle bøkene i de nederste hyllene av bokhylla i stua. 
Så i dag har jeg bare fått handlet og ryddet litt, og nå er det snart tid for å hente Alma. 
Jeg er litt der nå at det stresser meg ikke å få trent. Men når jentene har lagt seg kan jeg i alle fall ta et nivå av 30 days shred. 

Ha en fin dag videre! :=)

idag har jeg hatt min første dag på skole :) kjempemoro, og gleder meg til å komme skikkelig igang. Har vært hjemme så lenge nå, at det er deilig å ha noe å fylle dagene med. UTEN barn :P kunne være noe annet enn bare mamma noen timer om dagen. :)

Så spennende med studier!! :) fint at du har funnet noe du ønsker å drive med da, helg fantastisk!

Full fart i heimen her, kjøre storebror til skole og lillemann til bhg før jobb. Fikk gjort unna en del før lunsj og har nå endelig påsketurnusen under kontroll yeah så møte fra fra 12 til halv 4 for så å hente barna så middag før fotballtrening på storebror! Nå endelig kvelden og slapp of for meg. Ønsker dere en riktig god uke damer og lykke til med jobb søknad, nattevaktsjobbing og studier :))

Hørtes ut som en travel, men fin dag! =)

Jaja, da har vi flyttet inn på gjesterommet hos farmor. Vi bor i en 4-mannsbolig, og naboene under oss fikk en vannlekkasje i kveld. Ikke bare rant det ned i vår bod, men det viste seg at vi har felles stoppekran. Takk og pris for hyggelig slekt i nærheten, så slipper vi å prøve å klare oss uten vann.

Fru H: Lykke til med nattevaktene! Håper det blir rolig så du får sovet mye. Kan jeg forresten få oppskriften på den torskegryten?

almara: Når ikke en gang skoene holder dem opptatt alene, da er det ikke annet å gjøre enn å finne fram bæretøy. :P Jeg tror de er redde for å ikke få noen søkere til jobben jeg søker på, det er derfor de heller vil gardere seg med noen som i alle fall kan jobbe helger og en og annen kveld. Regner med at de glatt ansetter noen andre hvis de skulle være så heldige at det dukker opp en søker som faktisk kan jobbe fulltid.

2x 24November: Så moro med skolestart. :) Du får ha masse lykke til! :) Har du nevnt hva slags skole det er? Jeg kommer ikke på det. Det er kjempedeilig å ha noe annet enn barn å fylle dagene med innimellom, og mye lettere å sette pris på hverdagen med barna når man har noen timer borte av og til. :)

siggen: Det høres ut som om du har vært veldig effektiv i dag. :)

Huff, så kjedelig med vannlekkasje!! Håper det ordner seg fort. Oppskriften kan du få, jeg må bare våkne litt og huske hva jeg gjorde- for jeg fulgte ikke oppskriften :-p

Skal vi se om jeg husker hva jeg gjorde med maten i går da: 

1 løk kuttet i biter
2-3 ss smør
2-3 ts karri
5-6 gulrøtter i biter
1 purre
1 grønnsaksbuljong
fløteskvett
4-5 ss seterrømme
400 gram torskefilet i blokk

Smelt smøret og fres løken til den blir blank. 
Ha i karri sammen med løken. 
Putt oppi gulrøtter og purre, og fyll gryten med vann til det så vidt dekker grønnsakene. 
La det putre under lokk i 10 minutter. 
(det var her jeg forstod at det kanskje var anderledes med karri-krydder og karri-pulver, for det ble veldig svak karrismak, så da improviserte jeg resten)
I løpet av koketiden hadde jeg oppi en skvett fløte (0,5-1 dl kanskje) og seterrømme samt grønnsaksbuljong. Hadde også litt ekstra karri. 
Torsken hadde jeg i til slutt og lot det trekke til den var ferdig!
Den ble mer som en suppe, enn en gryte, men det var kjempegodt!
Jeg hadde også oppi bittelitt johannesbrødkjernemel for å tykne den litt, men det er kanskje ikke noe de fleste har liggende

Tusen takk! Den må prøves. 

Stor hit her hvertfall =) 

Back
Topp