Mandag

Olive76

Forumet er livet
Og jeg har meldt inn til teknisk dette med hovedinnleggene som forsvinner fra enkelte brukere. Superberta og nøste vet jeg nå er 'problembarn'. Er det andre vi opplever dette ved? Blir så lei når ting ikke fungerer. Suuuk.

Fikk dette til svar(men vet så ikke om it-sandviks har rettet signaturene....): Hei Takk for tips om lenker!! Det er signaturen til de personene der innlegget ikke vises som har en feil. I dette tilfellet manglet det to ´er :-) Igjen takk for tips. Og vær OBS når en klipper og limer inn signaturer!!

Yesss. Nå virker superberta og nøste igjen. Hurra. Så kan det kanskje bli meningsfullt å skriver herinne igjen. Føler jeg snakker med meg selv nå, altså. Men ellers går det bra med deg, Olive? Ja da. Glimrende. Felix sover og det er ild i vedovnen. Og dagsorden til ekstraordinært foreldrerådsmøte er grei. Møte? Ja, kommunen hadde plutselig glemt å telle antal barn i barnehagene og manglet 11,5 millioner, så nå kutter de stillinger istedet. Kutte stillinger når det er fler barn? Ja. Det er jo ganske ulogisk da. Og ikke så behagelig å tenke på. Dere må nok si noe da! Ja, det er akkurat det vi må finne ut. Lykke til med det. Jo takk for det.

Merket at jeg savnet babyverden litt når du skrev om det inne på FB gruppen vår, så tenkte jeg måtte komme meg inn hit igjen :) Kanskje man blir skikkelig aktiv igjen :) Er forresten Leah sin mamma, Råsa Muffin - men det var vel ikke så vanskelig å tenke seg :)

Koselig å se deg igjen. Går det bra med deg og dine?

Takk for det, hyggelig å komme inn igjen også :) Oss går det veldig bra med, er en del som skjer for tiden :)) Skal i møte med ppt, barnehage og helsesøster på torsdag for å snakke litt om William og en evt utredelse. Føler at han er annerledes, og har fått det jeg merker bekreftet. Hva det er vet jeg ikke, men vi har vært inne på asbergers og barneautisme. Selv tror jeg ikke det er autisme, men uff.. Det blir godt å få funnet ut av ting. Minste lille på snart 5 mnd har vært litt på sykehus osv pga hissig atopisk eksem, de tror også at hun har allergi, så ammer ikke lenger og vi skal på allergiklinikken - også på torsdag for å ta tester. Også Leah som gleder seg sånn til å begynne på skolen, og som er verdens herligste storesøster for de begge <3 og bryllup i august :)) hvordan er det med dere? :)>

Føler nesten jeg bryter inn i monologen din her, Olive, men Råsa slo meg så da er det vel greit... Her er det stille formiddag - ungene er levert i barnehagen og det er helt stille... sola skinner og jeg aner ikke hva jeg skal finne på. Jeg kunne helt sikkert gjort noe husarbeid, men jeg gidder rett og slett ikke - jeg har merket en del nye klær til august, og så skal jeg ha det inn i skap, men resten får være. I dag starter min siste uke i vikariat, fra og med neste mandag er jeg tilbake i min 60% stilling og da får jeg masse tid til husarbeid, denne uka skal jeg ha en liten pause

Jeg skal forresten på kveldsvakt, så jeg har ikke helt fri i dag altså. Middag slipper jeg å tenke på, for jeg lagde en nydelig suppe i går som alle spurte om de kunne få til middag i dag også  - så da får G bare varme den opp når de kommer hjem.

Høres ut som om det er litt rot i kommunen din, Olive, hvordan i alle dager kan de få til noe slikt? Og hvordan kan man tro at løsningen er å sparke folk? Nei, politikken ligger ikke for meg, kjenner jeg.

Høres spennende (og skummelt) ut med utredningen til William. Aspbergers er forresten en diagnose innen autismespekteret, så om det er det er det altså en autismediagnose. Håper det viser seg å være ingen av delene, jeg! Jeg forsto ikke helt det med lille - hva har amming med allergien å gjøre? Jeg trodde morsmelk var beste "medisin" mot allergier jeg, med mindre det er snakk om melkeallergi selvsagt. Håper dere finner ut av hva hun er allergisk mot, og at det lar seg unngå/medisinere - ikke noe gøy når de små er dårlige altså!

Emily ble lagt inn i november, da hadde hun fått store infeksjoner i eksemet. Vi lå på isolat, og det ble til at det ble gitt flasker inni mellom, pumpe meg gikk dårlig, ammet litt og stressa fælt med å få det til igjen, men til ingen nytte. Mistet melka. Men etter null amming så man stor bedring på henne ( hun får store væskende "kviser" i hele hodet inni mellom) blandet annet ved havre/hvete grøt. Nå spiser hun kun mme og grøt uten gluten. Men jeg håper for all del at hun ikke skal reagere på det, at det kanskje har vært tilfeldig, eller noe annet som har fremkallet det :) William! Ja, jeg håper veldig på at det ikke er noen av delene. Er veldig spent på hva "fremmede" tenker. Ppt har jo ikke hatt noe med han å gjøre. Hvordan er det med dere da Lenemor? Trives med nye huset? :)

God mandag jenter :-)

I dag er christian hjemme var litt syk i dag mente han og siden det er siste dag han kansje har mamma og pappa for seg selv. Så fikk jan lov å være hjemme. Så han koser seg med cars 2 nå.

Ellers så ser det ikke ut som Sigurd har tenkt å komme av seg selv, har under 24 timer før jeg setter i gang. Blir spennede hvor mye modning jeg må gjennom.

Olive 76 hørest jo helt utrolig ut at en kommune plutselig mangler 11,5 mill og da er løsningen å nedbemanne. Men sørum er ikke noe bedre de har glemt å bet tilskuddet til de private og pengene er brukt opp så blir spennede å se hva som skjer her. Er vel redd det kommer til å gå utoverde de kommunale barnehagene.

September x 3 håper de finner ut hva som feiler på William og den minste snuppa. Har selv vært plaget med atopisk eksem når jeg var liten og det er ikke godt. Blir spennede med bryllup til sommeren. lykke til med planleggingen.

Lenemor kos deg hjemme før kveldsvakta begynner, åssen suppe har du laget?

Jeg sitter her under et pledd og prøver å få varme i kroppen. Det er så utrolig kaldt her etter at huset har stått tomt i helga! Til og med varmekablene på badet er kalde emoticon Men det kommer seg forhåpentligvis i løpet av kvelden.

Så bra at du fikk ordnet opp i klusset Olive  Irriterende at det ikke vises i signaturen sånn at vi bare kunne fått det rett fra begynnelsen av...
Og den kommunen din; det høres ut som noe kommunen vår og kunne funnet på å gjøre emoticon  De er helt moldbo når det kommer til barnehager altså!

Råsa: håper de finner ut at det ikke feiler William noen ting, og at det er noe som bare vil forsvinne av seg selv med tida! Masse lykke til uansett

Kan tenke det blir deilig å komme inn i de faste rutinene igjen når du er tilbake i din vante stilling, Lenemor.

Får vel komme meg i dusjen jeg. Skal på jobb i kveld...

Ha en strålende dag alle sammen

jeg har bare laget grønnsakssuppe, men den var veldig god. Lyst å høre:

En liten løk og noen fedd (tre-fire) surres i baconfett (vi hadde bacon til frokost, og jeg stekte like godt opp masse og sparte fettet og litt bacon til suppa) til mykt. Sleng oppi litt paprika oa dette surre littegrann før du har oppi buljong (jeg hadde vel kanskje halvannen liter vann og tre kyllingbuljongterninger tror jeg). Nå er det tid for å tilsette finhakkede soltørkede tomater - en neve eller to, samt det ferdigstekte baconet. Så lot jeg dette stå og putre en liten stund før jeg hadde oppi en pose med lapskausblanding. Når grønnsakene er varme har jeg oppi røkte pølser - jeg brukte en stor pakke (Gilde). Og rett før servering hadde jeg oppi persille og pizzakrydder (det er oregano, meriam og timian tror jeg).

Suppa serveres med varme rundstykker med smør

Tjoho!

Kanskje jeg skal være flink til å lage tråder igjen nå da? Tusen takk, Olive!

Råsa: Blir spennende med utredning, det er så mye lettere for han å få den hjelpen han har krav på og trenger hvis man vet om det er noe.. Hørtes ikke godt ut for lille Emily stakkars, håper det fortsetter å bli bedre.

Lenemor: Kan nok hende at den suppa må prøves her også ja, er så ensporet når det gjelder middag for tida..

Silje: Nå er det uansett ikke lenge før lille Sigurd er ute i den store verden! Lykke til!

Her har jeg og Rasmus hatt fri idag, imens Bertine har vært på ake-/skitur med bhg.

Lillebror er ikke helt i form stakkar, målte han istad, da var tempen 39.9. Men nå før han la seg, var den på 39.5, så satser på at den går nedover etterhvert.. Den eneste fordelen er at jeg må være hjemme imorgen også..

lenemor skrev:
jeg har bare laget grønnsakssuppe, men den var veldig god. Lyst å høre:

En liten løk og noen fedd (tre-fire) surres i baconfett (vi hadde bacon til frokost, og jeg stekte like godt opp masse og sparte fettet og litt bacon til suppa) til mykt. Sleng oppi litt paprika oa dette surre littegrann før du har oppi buljong (jeg hadde vel kanskje halvannen liter vann og tre kyllingbuljongterninger tror jeg). Nå er det tid for å tilsette finhakkede soltørkede tomater - en neve eller to, samt det ferdigstekte baconet. Så lot jeg dette stå og putre en liten stund før jeg hadde oppi en pose med lapskausblanding. Når grønnsakene er varme har jeg oppi røkte pølser - jeg brukte en stor pakke (Gilde). Og rett før servering hadde jeg oppi persille og pizzakrydder (det er oregano, meriam og timian tror jeg).

Suppa serveres med varme rundstykker med smør

Dennne må jeg teste ut til uka, er veldig glad i supper, k lager en kjempe god suppe på strimletsvinekjøtt og kari/ kyllingkrydder med grønnskaer

Back
Topp