Mandag

Olive76

Forumet er livet
Her er det omtrent sommer, så alle har tross åpne vinduer hatt det varmt i natt med påfølgende våkenrunder. Så ble ikke mye søvn på mor.
Er siste dag hjemm på noen dager for min del. Skal innlegges i kveld.
Ellers kom omsider kjøkkeninnredningen fredag og de har så smått begynt å bære opp og stille på rette plassene. Regner med at det blir full fres idag. Men noe stort håp om ferdig kjøkken innen 17. mai har jeg altså ikke.
Ellers ingen plane for dagen annet enn å ta det med ro og få pakket det jeg skal ha med meg. Og må¨nok ut og nyte været mens jeg kan!

I dag var jeg i alle fall sikker på å være førstemann inn her, men du slo meg Olive. Ungene har fått i seg frokost, i dag var det ingen matlyst å spore så det ble bare en drikkeyoghurt hver. Johanna står og danser til musikkvideoer på tv mens August kjører bil.

Jeg har bilen min på verkstedet nede i gata i dag for å få nye dekk - når det er gjort (som sikkert er ganske snart, jeg hadde "time" klokka åtte) skal jeg se om jeg får ryddet litt søppel ut av kjelleren - vi har jo container ute i huset, så jeg skal fylle bilen og få slengt litt... blant annet en gammel vogn, noen markiser, og litt diverse

Ellers må jeg se an kontoen min litt.. jeg innser smått om senn at mine nye pensko ikke kan brukes en hel kveld allerede på lørdag, jeg biter i det sure eplet og ser om jeg finner meg noen fine sandaler som kan være backup... føttene min egner seg bare ikke for sko, og fikk jeg bestemme hadde alle gått barbeint

Knallvær her i dag også (og i natt.. rimelig varmt å legge seg i går kveld, da var det 17 grader ute, mens huset hadde blitt varmet opp i sola hele dagen og holdt en god del mer varmegrader)

Lykke til med innleggelse og operasjon, Olive, håper du spretter opp og er sprek som ei fole i løpet av kort tid!

God dag!

Jeg var i utdrikningslag på lørdag og Tusenfryd i 6,5 timer igår,

så stemmen min er mer eller mindre borte.. De lydene jeg presser

frem, er rimelige hese..

Her er det også sommer! Deilig! Men litt for varmt og lyst for

Rasmus, så han våkner tiiidlig.. Får håpe på litt god dagsøvn idag..

Vi skal snart gå til bhg, det er turdag, så de vil gjerne at man er

der til 9.. Vi sliter jo vanligvis med å rekke det til 10..  :P

Ingen store planer idag tror jeg, men hvis Rasmus sover, så tror jeg

jammen at jeg skal sole meg, og kanskje duppe av litt! Da skal jeg

ligge på magen, for det fikk jeg ikke gjort ifjor....  ;o)

Middagsforslag???

Ha en strålende dag alle sammen!

God morgen!!

Her er det knallvær og blir nok varmt i løpet av dagen:)
Vi gikk til bhg og Mina var i storform. Hjalp å droppe Zyrtecmedisinen på morgen og heller gi den på kvelden, siden hun ble så trøtt av den. Gledet seg til å komme i bhg.
I ettermiddag er det dansing igjen og det er stas:)

Jeg venter på at legen skal ringe oss tilbake. Har litt spm rundt resultater fra prøver. Har i hvertfall fått svar på hvorfor Mina er så liten av vekst. Hun har forsinket skjelettmodning og ligger på 2 år og 9mnd.

Forsinket skjelettmodning, vil det si at hun vil vokse til "normal" størrelse (beklager ordvalget, jeg vet ikke helt hva annet jeg skal bruke), bare at det vil ta lenger tid, eller vil hun bli kortvokst?

Her er det tid for en pust i bakken - jeg driver og rydder kjelleren, der var det litt av hvert kan man si... og noe var både tungt og uhåndterlig. Bilen har jeg ikke peiling på - de ringte meg klokka ni og lurte på om det var riktige bolter... jeg svarte at det var dem som skiftet dekk sist, og da var det ingen spørsmål, så jeg håper jo de finner ut av det.

Jeg er tom for middagsforslag - jeg heller mot grilling her, men så er grillen vår nærmest gått i oppløsning, den er skikkelig rusten og fæl.. kanskje jeg skal slenge den i containeren også?

lenemor skrev:
Forsinket skjelettmodning, vil det si at hun vil vokse til "normal" størrelse (beklager ordvalget, jeg vet ikke helt hva annet jeg skal bruke), bare at det vil ta lenger tid, eller vil hun bli kortvokst?

Her er det tid for en pust i bakken - jeg driver og rydder kjelleren, der var det litt av hvert kan man si... og noe var både tungt og uhåndterlig. Bilen har jeg ikke peiling på - de ringte meg klokka ni og lurte på om det var riktige bolter... jeg svarte at det var dem som skiftet dekk sist, og da var det ingen spørsmål, så jeg håper jo de finner ut av det.

Jeg er tom for middagsforslag - jeg heller mot grilling her, men så er grillen vår nærmest gått i oppløsning, den er skikkelig rusten og fæl.. kanskje jeg skal slenge den i containeren også?

Da ringte legen opp igjen og jeg fikk spurt litt rundt dette med skjelettmodning. Hun vil vokse seg større, men at det vil ta litt lenger tid. Han ville ta nye prøver om ca 2 år, men teste litt mer i forhold til veksten. Fikk en time i september. Jeg er så glad for at jeg ble tipset om han. For han er fantastisk:):) Teste henne for pollenallergi ville han også:) Det ville ikke fastlegen gjøre. Men medisiner fikk hun av han da..

God mandag jenter
Sitter å jobber og spier litt.
Venter spendt på K skal komme hjem, han har avsluttene eksamen for å bli takstmann i dag.
Ellers så er planen å bake kake og lage kort med chr i dag k har bursdag i morgen. Gavene har han fått plukke ut selv i år. Så ble lnye sommerklær.

Lykke til Olive med operasjonen  dette kommer til å gå kjempe bra.og krysser fingrer for at kjøkkenet blir ferdig til 17 mai.

Lenemor så kjipt at skoene ikker er noen gode å gå i, håper du finner noen gode sandaler.

Oslojente 1980 så godt å høre at du får noen svar og at dere har funnet en lege som er der for dere.

Jeg pleier å plastre meg i nye sko jeg lenemor! Vanlige norgesplaster.. De er hudfarga og viser ikke SÅ godt.. :-P Gå med plaster på hæl eller tå eller hva som gnages på.. Helt til skoene er inngått.. Helt supert.. Funker hver gang.. Hehehe..
Vi er straks i gang med å pakke, for i morgen kl 14.50 drar vi fra Svalbard.. Men det er IKKE for siste gang, for vi har bestemt oss for å prøve å ta noen år til her.. Ikke bestemt når, men vi tenker når barna er begynt på skolen.. Hehe.. Så får vi nå se da om det blir noe av.. :-P Er noen år igjen enda.. 

Ellers så har ferien vert helt fantastisk! 

Så kjekt med nytt kjøkken Olive! Det fortjener dere virkelig!

Jeg så denne på en status på face i dag

Ta deg tid til å være lykkelig, og husk: støvdottene under senga er englene sine tøfler.

Det er kanskje noe med det?? Jeg har vert hos en soneterapaut i dag. Ryktene sier at han ser tvers gjennom folk. Utrolig spennende! Håper at han klarer å få orden på kroppen min!

Her har mange engler parkert tøflene sine gitt emoticon . Spennende med denne soneterapeuten da, Actrine, håper du oppnår resultater, gjerne raskt også!

Her har det vært en steikvarm dag - jeg hentet hjem ungene, og vi skulle leke på plattingen, men der var det så varmt at det gikk ikke an å være der - målte det til 35 grader. I skyggen var det også varmt - 26 grader gitt.. så jeg hentet frem den store balja, fylte den med vann, og så fikk ungene leke seg i en times tid.. den sto selvsagt i skyggen, så da slapp jeg å bekymre meg for solbrente skuldre og stumper også. Middagen spiste vi inne.

G har selvsagt vært ute i huset i kveld, så jeg har kost meg med ungene. Nå er de i seng og jeg sløver på sofaen - har vært en travel dag, så jeg er sliten i kroppen - og fredagens lemping merkes veldig godt på bekken og rygg... nå er det kveldsmat!

Back
Topp