Mandag- ny uke

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
God morgen[:)]

Her var Mina oppe i litt over 6 og det er for tidelig assa[&:] Hun har vært hos pappaen sin i helgen og blitt sååå solbrent i ansiktet[&o]. Hun plages ikke da, men det ser jo helt grusomt ut.

Mina skal straks i bhg og jeg skal rydde + vaske her. Ferdig på skolen, men har eksamner igjen. Første eksamen er 31 mai og 8 juni.

Litt godt å ha litt tid i mellom.

Hva skal dere idag??

Stakkars Mina - det er jo så vondt å bli solbrent. Smør henne med rikelig med aftersun på kvelden, og skikkelig solkrem på dagen så går det nok bra. Johanna ble ordentlig solbrent første dagen i Spania hun - G skulle smøre, og hadde klart å bomme på begge skuldrene så de er fremdeles røde (hun har fått huden til faren sin ja...). Hun har aldri sagt at de er vonde, og det flasser ikke, men det så jo så vondt ut.

Her har jeg huset for meg selv, og det er vidunderlig. Ja, August er jo her, men han ligger fornøyd på gulvet og pludrer og kryper - det er bare godt at G og Johanna er tilbake i barnehage og jobb.. to uker oppå hverandre er litt slitsomt. Nå kan jeg heller glede meg til de kommer hjem igjen i ettermiddag (Johanna spurte om August og jeg kunne hente henne i dag, og det kan vi gjerne)

I dag skal jeg på en liten handlerunde - Johanna trenger bunadsko, for svigermor møtte her dagen før vi reiste på ferie med bunad til henne... og så trenger jeg nytt tørkestativ, for det jeg har synger på siste verset... og August må ha 17-mai-antrekk. Jeg skal bruke skohornet og vri meg inn i bunaden min har jeg tenkt [8D]

Huff stakar Mina!!![&:]

Nå er Solveig levert i bhg og vi andre har laget brød. Det står til heving på benken! [:D]
Vi må vaske noen maskiner med klær også i dag. MEN har fått ny vaskemaskin og den tar 8 kg!! Den forrige tok bare 5kg.. så det er ikke sikkert at jeg trenger å vaske så mange maskiner![:D]

Ellers skal vi ha bollefrikasè til middag! mmm[:D]

Stakkars Mina - det høres ikke så godt ut[&o]

Selv er jeg ufattelig glad for at det er mandag igjen - trengte å få barna utav huset igjen (for å si det litt stygt). Amalie har vært så styrete disse dagene - og skal skifte antrekk sånn ca 10 ganger daglig....Og så akkuart nå når jeg ikke er i form. Vel nå sitter jeg her og nyter freden.

Jeg har hatt ei urolig natt, veldig vondt i halsen og klarte ikke finne roen. Var sikkert oppe på do 10 ganger[&:] Det blir heldigvis en litt kort arbeidsdag - det vil si jeg skal være litt på jobb og så er det arbeidsmøte med PPT på skolen til jenta mi. Er spent på hva svarene på testen hun tok blir - tipper hun ikke scorer så veldig bra[&o] Men, når det er sagt, så er det jo et viktig "verktøy" når 4 klasse straks står for tur og de skal legge opp nivået på lærematerialet og leksene videre[:)] Uansett - jenta mi er kjempeflink[:)][:)]

Kvelden blir rolig og det blir nok tidlig i seng. I morgen skal jeg jobbe hele dagen - men deretter har jeg fri resten av uka[:)]

Ha en flott dag!![:)]

God morgen!

Da er hverdagen i gang etter en koselig helg med bursdagsfeiringer.
Tok opp en trøtt maja kl. 07.00 og så var det barnehage og jobb. Skal være her en god stund til, og så blir det hjem. Haer planer om en treningsøkt i skoegn i kveld, ellers ikke stort. Mandager er min treningsdag, så det er digg! Litt ivrig om dagen merker jeg!

Ønsker dere en god dag, alle sammen!

ORIGINAL: *SuperBerta*

God dag![:)]

Vi har hatt over 1 uke med dårlige netter, Bertine våkner mange ganger, og når jeg da må opp, så våkner ofte lillebror også, og da holder han det gående en stund, og det er jo så deilig å kjenne bevegelsene hans.. får ikke sove da vet dere.. 

Poenget mitt her, var egentlig at vi hadde en veldig god natt i natt![:D] Og det var så deilig å våkne uthvilt!

Bertine ble levert i bhg, hun gråt og holdt meg fast, ville være med hjem igjen.. [:-] Det er så kjipt for hormonelle meg når hun oppfører seg sånn, det er ytterst sjelden da, men det er ikke noe gøy å måtte gi henne til en annen voksen imens hun gråter sånn..[&o] Men jeg vet det gir seg etter noen minutter..[;)]

Jeg var på kontroll hos jordmor, alt så bra ut og hjertet til lillebror dunker som det skal![:)] Også er det ikke så rart at jeg er ekstra trøtt for tida, for blodprosenten min har sunket en del, så nå blir det jerntabletter for å få den opp igjen...

Nå har jeg malt siste strøk på veggene i dukkestua, første strøk på taket og et strøk på stolene.. Det blir jo sååå fint der inne![:)]  Bertine får ikke se før jeg er helt ferdig, med møbler, gardiner og alt. Gleder meg til å se reaksjonen hennes..[:D]

Nå skal jeg straks ta meg en liten lur, før jeg handler middag og henter snuppelure ved 15-tida, da blir det ansiktsmaling når vi kommer hjem.[:)]

Så koselig med dukestue!! kan tenke meg at det er stor stas for Bertine når det er ferdig!!

ORIGINAL: *SuperBerta*

ORIGINAL: monicabebe

Så koselig med dukestue!! kan tenke meg at det er stor stas for Bertine når det er ferdig!!

Ja, hun liker godt å leke der inne, men den har vært brukt som bod i 15 år, så det er bare å se for seg hvordan det så ut der inne.. Jeg har jo glemt å ta før-bilder da, men etter-bilder kommer snart![;)]

Hun synes det er såå spennende å ikke få se der inne.. jeg låser døra, og da blir det enda mer spennende..[:D]

Hehe...herlig med hemmeligheter! Det digger de jo nå i denne alderen! leder meg til å se bilder av hvordan det har blitt

God mandag jenter.
Christian er hjemme i dag feber og vondt i halsen. Og han er sikkelig mamma gutt.
Pappaen har bursdag i dag så vi har laget kort og pakket inn gave.
Så har jeg bakt kake og middag skal vi ha svinefile

Idag har jeg bestemt meg for å ikke gjøre annet enn å vaske
tøy og legge bort noe tøy [;)]
Og så har jeg forandra kontonummer på alle avtalegiroene, og jeg skal si det tok tid [&:]
Måtte ta en om ganga... Og så regna jeg sammen alle utgifter pr. måned (de på regning),
og de øker jo bare [:@] Aldri noe som minker jo [&o]....

Har vært hos tannlegen med Linnea idag, og det gikk strålende [:D][:D][:D]
Forrige gang så nekta ho å åpne munnen, så det er derfor vi måtta tilbake idag [;)]
Ho heiv seg oppi stolen og begynte å masse og gnåle med ei gang; hva er det? Hva er det?....
Og ho gapte så en skulle tro ho ikke hadde gjort annet [:D]
Og så valgte ho seg en liten rosa sprettball med smil på i premie [;)]
Etterpå bar det i bhg.
Jeg skal på jobb i kveld, så mamma og lillesøss skal hente snuppa.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen [:D]

Back
Topp