Mandag.no

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
God formiddag damer!
Hjemmedag på meg i dag, og mest sannsynlig i morgen også!
Så her er sofaen inntatt etter å ha sovet til kl 12 og jeg prøver å kose meg med litt saltstenger og biola [8D]
Gubben skal til legen og skal handle og hente Teo på vei hjem.
Ellers blir det nok en veeeldig rolig dag for min del, savner å være ute med gutta! Det er så fint vær i dag og så jeg kunne ønske vi hadde kommet oss ut en tur før sola går ned. Men det blir nok ikke i dag.
Skikkelig påskevær, håper det holder en stund!
Sola sto så veldig på kontoret vårt i 2. etg at refleksjonen i ett eller annet fikk røykvarsleren til å gå [:-] Da våknet jeg hvertfall!!
[:D]

God ettermiddag [:)] - enig med deg at det er kjiiipt å ikke få nyte det flotte været vi har hatt i dag!!

Kjei dag her, Mathilde er enda ikke i form - begynte torsdag, bedre i helga men spydd en gang pr dag, 1 gang så langt i dag og.. slapp, nå sover hun, er blek., frykter det kommer mer oppkast i dag.. skjønner ikke at det varer så lenge..

Og formen min er dritkjei, har trodd jeg har blitt smitta, vært dritkvalm, men fått i meg litt mat som sitter, så jeg tror muligens syk unge over tid har slitt meg ut og fått fram igjen svangerskapskvalmen.. Drittlei sykdom og å klage - men vi må da være en dag nærmere frisk form!!!

Uff, føler virkelig med dere Tuttelure, håper dere slipper mer sykdom nå!

Her har det vært jobb og barnehage på oss [:)]

Mannen tok med seg Thai-mat hjem fra jobb, så vi har kost oss med det. Deilig å slippe å lage middag [:D]

heisann..
har nå satt meg for kvelden med en gooood deilig salat og skal se litt tv og sitte på pcn.. sambo er oppe hos snuppa som enda ikke har sovna, har vært superflink siste mnd med å legge seg fint. som en drøm, faktisk[:D] men nå har vi hatt 5 fridager, hun har fått mye oppmerksomhet og sovet mellom oss (vært hos mamma)..så nå var det sutring og kaving osv...satser på han kommer ned snart og joiner meg, ellers får jeg gå opp.
har i grunn hatt en liten dritt-dag, eller et finere ord: P M S [:(] har begynt å kjenne pms på kroppen nå, omtrent ikke vært plaga med det før. men alt har vært dritt i dag, kaos i hodet og sur som pokker, nesten så jeg har hatt lyst å GRINE for ALT[&:]... kom seg litt på ettermiddagen nå da, vi gikk oss en tur på butikken og handla, fått litt orden på et rotete hus og slappet av litt. skulle vaska tøy, men eeeeh, det har jeg visst glemt. da blir det i morgen.. skal få litt mer orden her da. skulle virkelig hatt større hus kjenner jeg, lyst på eget vaske/"rote"rom, et par boder og stort kjøkken....drømme-drømme[:)]

har heldigvis seinvakt i morgen, dvs. jeg begynner 09.45..må gå hjemmefra ca 09.20..så snuppa kan hvertfall sove til 08. ei veninne skal hente henne i 15 tiden (sammen med sin datter), så da blir det ikke så lang dag på henne og jeg får middag når jeg er ferdig på jobb, supert[:)]

Håper morgendagen blir bedre babytutta!

Her er formen bedre, men fortsatt uggen. Skulle jobbe i bhg i morgen, men holder meg hjemme gitt. De har slitt nok med sykdom blant både voksne og barn nå..

Huff, føler med dere Fru H og Tuttelure!
Alma kastet jo opp natta før fødselen her i forrige uke, men det ble med den ene gangen, heldigvis. Hun hadde litt løs bæsj dagen etter, men det var det, så vi var visst heldige.

Vi har vært på Rikshospitalet i dag på barnelegeundersøkelse. Alt bra med Luna:)

Etterpå hentet vi Alma i bhg, hun hadde snakket om Luna hele dagen og ble veldig glad da vi kom. Men henting i bhg er generelt vanskelig- hun vil stort sett ingenting, ikke sitte i vogna, ikke gå selv. Som høygravid var det vanskelig nok å hente (vi må ta t-banen OG gå et stykke); nå som jeg har Luna i tillegg, ser det ut til at det blir enda verre. Eller kanskje hun bare spilte på at vi var to stykker som hentet i dag, så hun kunne gjøre mer som hun ville.
Utrolig hvor mye hun forstår, for i det siste har hun sagt "mamma ikke stor mage, mamma bære meg". Argumentet mitt tidligere har jo vært at jeg har hatt stor mage, så jeg ikke kunne bære henne noe særlig.
I dag bar jeg Luna i sjal, heldigvis sov hun og var helt rolig, for det var IKKE Alma. Vi har ikke kjøpt tvillingvogn, for jeg trodde det skulle gå bra å bære Luna og ha Alma i vogn, men nå vet jeg neimen ikke.. Gruer meg litt til hentesituasjonene framover som jeg må ta alene med to så små barn....!

Hm.. Tror du Alma ville stÅtt på ståbrett om lillesøster lå i vogn da f.eks?

Takk!! Nå har diaren kommet til meg.. Jiiippi - flott så sent på kvelden da - blir sikkert ei fin natt - for å være positiv lissom[8D]

Lurt å holde seg hjemme en dag til Fru H - greit å komme seg ordentlig.

PMS høres forferdelig ut[&:] 

Søt Alma er det almara, men ser at det kan bli problematisk med henting.. Håper det går seg til forholdsvis kjapt!!! [:)]

ORIGINAL: Fru H

Hm.. Tror du Alma ville stÅtt på ståbrett om lillesøster lå i vogn da f.eks?

Vi kjøpte ståbrett til Luna sin vogn her for en stund siden.. Hun var rett og slett litt liten til det. Det gikk greit, men hun ville ikke stå på det mer enn noen meter. Så ville hun gå av, og så på, så av, så på- nesten mer slitsomt enn uten. Men kanskje om vi bruker det mer, at hun blir mer vant til det. JEg skal prøve å hente henne i bhg i dag alene og se hvordan det går, tror kanskje at hun forstår bedre at hun må sitte i vogna når hun kun har meg å forholde seg til. Hun var stort sett veldig flink da jeg var gravid, og hadde tydeligvis forstått at jeg ikke kunne bære så mye siden hun poengterer at jeg kan gjøre det nå:)

Får håpe det går greit da, eller så må du bare begynne å øve på dobbeltbæring [:D]

ORIGINAL: Fru H

Får håpe det går greit da, eller så må du bare begynne å øve på dobbeltbæring [:D]

Ja, det hadde vært noe.. Men Alma nekter å la seg bære.. Sånn har det vært i flere måneder. Nå i de siste dagene, etter at vi kom hjem med Luna, har hun båret dokkene sine i "meitai", dvs. et langt skjerf som vi knyter på som sjal eller kanga. Hun kaller det for meitai:) Er en veldig ivrig dokkebærer[:)]

Så koselig med dukkebæring!

Jeg fikk faktisk båret T litt i går. Vi gikk en tur på ettermiddagen, og i siste liten tok jeg med meg Dingelen i en pose da vi gikk.
Vi hadde med Snowracer'en så han satt på den stort sett, og gikk et stykke selv. Nesten hjemme ville han hverken sitte der, dra den selv eller gå. Så da spurte jeg om han ville sitte på ryggen, og det var helt greit!
Skjev, slakk og dårlig knyting med masse yttertøy, men det funket! [:D]

Back
Topp