mandag morgen!

lenemor

Forumet er livet
Håper alle har en strålende morgen!

Her startet dagen halv sju, og August rakk å få seg litt pupp før storesøster kom tuslende inn i senga til oss for kos oglek. Først da barna var ferdig stelt, kledd og hadde fått i seg frokost hørte vi pappa røre seg i andre etasje - han fikk det visst litt travelt, og plutselig var alle ute av døra.

Nå har jeg fått støvsugd andreetasjen, snart klart for vasking, men jeg er så forbaska irritert over mannen min som slenger alle klær på gulvet ved siden av senga si, sammen med pocketbøker og tegneserier... et sabla rot som det irriterer meg å måtte rydde opp i [:@]

Så, før jeg vasker noe som helst skal jeg sette meg og strikke ferdig halsen jeg holder på med til Johanna, så kan den bli med opp og navnemerkes etterpå, sammen med noe ulltøy August har arvet fra Siljea (vel, strengt tatt fra Christian da...)

Jammen er du effektiv en mandags morgen, lenemor[:D] Her tar jeg livet litt med ro, etter en liten leveringsrunde av barnehagejente og skolejente. Frokost er inntatt og kaffien er satt på. Det er superduper deilig å få noen timer for seg selv før jobb. Det har vært så travelt å gå 100% i to uker - men gøy har det vært! Når jeg får ladet batteriene litt, så er jeg igjen klar for nye utfordringer[:)]

Idag har jeg ingen planer annet enn å jobbe noen timer. Det blir en rolig kveld på meg, det er helt sikkert[:)]

Og når det gjelder rot, lenemor, så må jeg jo si at jeg kjenner meg godt igjen! Det er mye som havner på gulvet av klær o.l. her også - og ja, det kan irritere en småstein[>:]

Her startet dagen kl 0700. Mina sovnet ikke før kl 22 igår kveld[&:], da hun sovnet på vei til meg igår. Vært hos pappaen sin i helga. Idag måtte vi være i bhg kl 0830, siden ergoterapeuten skal jobbe med Mina[:)]

I ettermiddag skal både jeg og pappaen i møte med pedleder.

Så er det dans på Mina kl 17[;)] Det har blitt satt opp ekstra timer nå før jul og det er jo midt i blinken for henne som elsker dans[:D]

Lukas har skrikt masse i natt[:(], vet ikke om det er forkjølelse eller tennene som plager han. Nå har han endelig sovna i vogna, håper han sover en stund nå..

Nathalie er i bhg. Så i dag skal jeg slappe av så lenge lukas sover hvertfall. Han er helt turbo, krabber overalt, reiser seg, full fres opp trappa osv. full i blåmerker i pannen er han også, blir litt knall og fall[X(][:D].

Elers er planen en pasta og brokkoligrateng til middag. fant en oppskrift  i et ukeblad som skal testes[8D].

God Morgen [:)]

Merker hvor mye jeg savner å være mamma annenhver uke [&o] Jeg vet de har det bra hos pappa'n og alt det, men jeg savner virkelig å være mamma, og jeg savner veldig mye å ha barna her. Uansett om de er snille, om de krangler, eller er trassete. Blir liksom så tom [&:]

Kos dere masse med skjønningene deres i dag [:D]

Jeje.. Ikke en super start på uken her gitt.. Men men.. Man får bare komme seg på jobb i ettermiddag.. [&o]
Ellers så har jeg gitt opp at det vi holder på å pusse opp skal bli ferdig til sambo reiser.. Kjekt å sitte igjen i rot og drit.. Jada..
Vel.. Får heller rette det sure humøret mitt mot strikketøyet tror jeg..

Håper dere alle har en fin dag iallefall.. [:)]

I dag var dagen Aslak skulle få Gastroskopi i narkose!!! Jeg så frem til dagen og forberedt på at de ikke skulle finne noe! Slik har det vert med det meste... [&:] Fikk en reaksjon i går kveld da det gikk opp for meg at mannen ikke fikk fri til å bli med. Natta var så der... og morgenen var bra! Aslak takler det å faste utrolig godt. Solveig ble levert blid og fornøyd[:D]

På sykehuset ble Aslak veid og målt, temperaturen ble tatt og da startet det.. det viser seg at gutten har feber.. neeeh ikke noe vi hjemme hadde kunne oppdage! Allmenntilstanden var som den pleier, Aslak har snue (som han pleier) og surkler litt (som han pleier).. og en barnelege ble tilkalt. Vi fikk leke masse før legen kom. Hun vurderte allmenntilstanden som bra og at det som kom var ting som normalt var der. Aslak hadde rennende øre i dag (typisk) og det skulle bli opp til anestesifolkene om de ville legge han i narkose. Og det ville de ikke siden vi ikke visste om dette var starten på noe som skulle stige! Altså at dette var starten på en kraftig infeksjon. Vi gikk til øre-nese-hals for å se på ørene. Barnelegen mente at drenet ikke satt på plass. Fikk komme inn med en gang og alt var i orden der bortsett fra en ørebetendelse på begge sider. Jupp.. helt sikkert begynnende betendelse. Så vi kjørte hjem med antibiotika i stede!

Er glad for at de ikke ville legge han i narkose når han ikke er frisk, men likevel så hadde jeg forberedt meg.. jaja så får jeg forberede meg nok en gang senere! Man blir kanskje flinkere og flinkere til å forberede seg på slike ting når man får tørrtrene?

Aslak har vert i ulage hele dagen og ser nå ut til å ha kommet seg. Solveig er happy-Solveig og danser rundt på gulvet! Jeg så FRIKAR i går og hører musikken i dag. Solveig glir lett over gulvet![:D] Hun gleder seg til turnen om en times tid.

Back
Topp