Mandag formiddag

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og hå! Her er det vinterferieuke, men vi har ingen planer og Teodor ville gjerne i bhg. Så der er han, og her sitter jeg! Litt greit med tid til å ordne litt her hjemme :-) Planene deres i dag da?

Kveldsvakt på meg i dag. Pusla med litt hjemme på dagen, å er på ålass på jobb nå.
Venter på svar ang helgen og Hunderfossen, må bare vite at vi har et sted å campe når vi drar oppover. :)

God vakt!! :-) Jeg fikk nettopp vite at jeg har fri hele denne uken og neste, da jeg er gradert sykemeldt og ikke skal jobbe helger.. Så da bør jeg få gjort endel hjemme på den tiden :-p

Jeg har hatt en dårlig natt. Eveline, som vanligvis sover mellom ammingene, har vært mye våken og urolig i natt. Ble ikke mange timer søvn på meg, og når hun endelig sovnet godt på morrakvisten, kom Amelia inn til oss litt over 7. Hun pleier å sove mye lenger....

Så litt trøtt ja emoticon

Mannen min ringte mora si fra jobben da, og spurte om hun ville hente Amelia og kjøre henne til barnehagen, så hun ringte meg og fikk selvfølgelig komme og hente.

Det var deilig og slippe og stresse ut i barnehagen ihvertfall :)

Fru H: så deilig at han vil i bhg. Godt å få litt tid og ordne litt hjemme alene noen ganger :)

Ann-Helen: ha en fin kveld på jobb :)

Så snill hun er som hjalp til!! Håper det blir mer søvn på deg i natt da :)

Deilig med langfri, da, Fru H! :) Håper du får sove bedre i natt, *trinemor*. Godt du fikk litt hjelp til levering i bhg! Får du sove noe på dagtid når Eveline sover?

Her skulle jeg egentlig gå trilletur med barselgruppe-venninne, men det snødde sånn at vi avlyste. Alma og pappaen falt på vei til bhg i dag fordi det var så glatt, og flere barn og foreldre hadde falt i dag tidlig, så det var nok bra vi ikke tok den turen. 

I stedet trillet jeg Luna i søvn ute på terrassen, og der sov hun i to timer!! Dette må jeg gjøre oftere..:) Hun var så blid da hun våknet og, sikkert godt å få sove så lenge. Imens trente jeg 30 day shred, både nivå 1 og 3. Første gang jeg har trent to nivåer etter hverandre, og det gikk veldig bra, jeg føler meg i god form nå og veldig stolt av meg selv som har nådd dit:)

Etterpå "hjalp" Luna meg med å rydde i alle hennes og Almas leker. I morgen kommer en fotograf som er med i et prosjekt om barn og leker/lekerom. Vi vil få noen bilder som takk for hjelpen, og jeg tror det blir gøy. Alma blir derfor hjemme fra bhg i morgen. Det er barn fra 2-12 år hun er mest interessert i å ta bilder av. Hun skal og ta lydopptak. Prosjektet er i regi av Høgskolen i Oslo og Akershus. Ikke sikkert Alma kommer med på utstillingen som skal være, men vi får uansett noen bilder. Blir spennende!

DU er så flink til å trene du, jeg er helt imponert! =) 
Og så spennende med de bildene!

Ja, det er godt med familie som stiller opp når det trengs :)

Almara: har foreløpig ikke hatt så mye behov for å sove på dagtid. Og det hadde nok ikke vært så lett å få til heller. Hun sover ikke noen faste, lange lurer enda, så vet liksom ikke når hun kommer til å sove 5 min eller 2 timer :) Har jo også Amelia hjemme noen dager....

I natt sov Eveline igjen, så mye mer søvn på meg ja :) Men etter mannen hadde dratt på jobb rundt 6.30 våknet jeg av at Amelia ropte, og hun hadde hostet opp slim i senga. Hun var litt tuss, fikk komme inn i senga vår etter en vask og vi sov videre der.

Bestemte meg for å holde henne hjemme i dag, siden hun var litt forkjøla, og nå har hun visst fått feber også. På`n igjen etter at hun ble frisk for under 2 uker siden :(

Takk, Fru H! :)
*trinemor*, så godt du fikk sovet ut!

Dagen i dag ble ganske intens. Da vi endelig var i rute før fotografen skulle komme (følte jo jeg burde støvsuge og rydde litt ekstra), så jeg Alma snike seg inn på badet. Jeg gikk etter. Hun hadde RØD TUSJ på og rundt hele munnen. Det var ikke lite hun hadde smurt på. Jeg ble rimelig stressa og reagerte selvfølgelig helt feil- ble irritert og begynte iherdig å vaske og gni. Hun stakkars, ville jo bare prøve og se om det ble som leppestift. Det gikk imidlertid ikke helt bort, hun hadde fortsatt svake røde merker da jeg var ferdig. Prøvde med olivenolje, våtservietter, såpe og vann, alt. 

Da fotografen kom, var alt bra igjen og hun i superskravlehumør. Så håper det ble noen bra bilder. Hun skravlet og lekte inne på rommet sitt, og slo seg helt vrang da fotografen var ferdig og skulle snakke med meg. Da sa jeg at jeg kunne leke mer med henne etter at vi hadde snakket ferdig, men hun mente noe annet, vi skulle leke videre NÅ. Så hun dro meg i armen og skrek og det ene med det andre. 

Senere gikk vi på butikken, og jeg lagde klar avtale om hvordan det skulle gå for seg (vi skulle bare kjøpe det som var planlagt, osv.). Det første hun gjorde var å gå rett til kanelgiflene. Jeg sa nei, hun tok ned to-tre poser og  ga seg ikke. Det endte med at jeg bar henne ut av butikken og vi gikk hjem igjen. 
For en dag! Alt gikk galt i dag. Likevel var vi enige om på slutten av dagen at vi hadde hatt mange fine stunder og.. men tror hun gledet seg til bhg i morgen... å være hjemme med mamma er ikke bare, bare. I tillegg til dette var det ørten situasjoner der hun tok fra Luna det Luna ville leke med, eller tviholdt i Luna sine leker så Luna ikke skulle få tak i dem. 
Jeg er utslitt... 

Back
Topp