Man skal liksom nyte denne tida..

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Andre trimester er vel rett rundt hjørne, begynner vel i uke 14 etter boka?
Vel kvalmen har gitt seg, matlysten er tilbake, energien er der og jeg føler meg ganske pigg. Egentlig burde jeg tenke Jippi! Å nyte vært sekund, men istede føler jeg meg usikker. Fordi jeg ikke føler meg særlig gravid lenger.
Å siden baby har flytta langt oppi magen og jeg har godt med polstring, kan jeg ikke finne den særlig godt med doppleren.
Jeg blir stressa!!

Men jeg har jo ømme pupper, såre brystvorter, jeg er blitt solbrent og har fått soleksem av 2 timer i sola. Noe jeg normalt aldri ville blitt eller fått. Av og til er magen ganske hard når jeg tar på den, under alt fetter da så klart. Jeg brekker meg sykt lett og enkelte ting er bare ekkelt fremdeles.

Men føler meg likevel ikke gravid nok! Bare en liten klage tråd. Fra en små redd førstegangs gravid :-:

Desember 2014

Bruker App

Jeg merka ikke noe til graviditeten med første etter kvalmen i uke 6-8.. Begynte å kjenne spark i uke 14 da, og var på ultralyd i uke 13, så jeg visste jo at noen bodde der inne. Her helt vanlig å føle seg tipp topp nå :) kroppen har begynt å venne seg til å være gravid :) men hvis du er veldig bekymret, vil du ikke bestille deg en ul, hvis du føler det er lenge til oul? Jeg tenker sånn at det er jo lov å unne seg noe :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg merka ikke noe til graviditeten med første etter kvalmen i uke 6-8.. Begynte å kjenne spark i uke 14 da, og var på ultralyd i uke 13, så jeg visste jo at noen bodde der inne. Her helt vanlig å føle seg tipp topp nå :) kroppen har begynt å venne seg til å være gravid :) men hvis du er veldig bekymret, vil du ikke bestille deg en ul, hvis du føler det er lenge til oul? Jeg tenker sånn at det er jo lov å unne seg noe :)

Jeg var jo på ultralyd i uke 12 det er jo bare halvanne uke siden. Så en sprell levende frisk liten baby inni der. Så det skal jo være bra alt. Kvalmen gav seg for ei uke siden ca. Er vel bare veldig rart å brått kroppen blir bedre og man føler seg så pigg. Skjedde ikke gradvis.

Desember 2014

Bruker App

Vet du, føler meg lite gravid selv.. har egentlig følt det slik siden dag en.. det hjalp med en ul i uke 11.. og jordmor hørte hjertelyd i uke 13. Er 15 nå.. men men bare ømme pupper og at magen vokser så merker eg lite.. trur følelsen kjem mer når sparka kjem..

Men kan du ikke ta deg en tur til jordmor eller lege? Jordmor sa at hjetelyd e vanligere å finne etter uke 14 enn 13, men ho fant den tilslutt på meg.. så du e jo akkurat der hvor de begynner å finne lyden.. ville ikke bruka den doppleren så mye på en stund.. vent heller litt nå så du ikke lager deg masse falsk utrygghet... for e flere som sliter med den der selv.. er selv ikke fan av slik pga av at man blir redd og stressa når en ikke finner den :-( men en tur til lege eller ta en ul kan nok hjelpe mye.. ikke bra å gå stressa og usikker :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg var jo på ultralyd i uke 12 det er jo bare halvanne uke siden. Så en sprell levende frisk liten baby inni der. Så det skal jo være bra alt. Kvalmen gav seg for ei uke siden ca. Er vel bare veldig rart å brått kroppen blir bedre og man føler seg så pigg. Skjedde ikke gradvis.

Desember 2014

Bruker App
Alt er nok i skjønneste orden, og du er helt sikker ikke alene om å bekymre deg i denne perioden ;) nyt det før halsbrannen tar deg med storm eller babyen presser på blære og ribbein :p

Du er absolutt ikke alene;) Jeg føler meg ikke gravid i d hele tatt..Her merkes bare at magen vokser å super vonde brystvorter og denne trøttheten på kvelden som ikke vil forsvinne..Ellers så føler jeg meg ikke gravid i d hele tatt..Dette svangerskapet er helt noe anett enn de andre

Æsj, er i uke 13 nå og har det helt på samme måte. Føler meg mer pigg nå enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid :) Så jeg er bekymret hele tiden over at noe er galt. Var hos legen på torsdag på kontroll, og alt virket fint. Men så tenker jeg "hva hvis..."
Slitsomt å bekymre seg hele tiden! :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Du kan få litt av mitt trøtthet, så kan jeg få litt energi av deg? ;) Neida, skjønner at du tenker på det, men prøv å nyt det. :)

Av og til er vi mennesker rare.. Vi klager når vi har det jævlig for man er sliten og lei.
Så klager vi når vi har det bra og føler oss friske fordi vi føler at noe er galt :P

Men jeg klarer ikke lavære, selv om hue mitt sier at alt sikkert er fint. Skriker hjerte mitt i full panikk for at noe skal være galt med skatten jeg har ønsket så lenge!

Desember 2014

Bruker App

Av og til er vi mennesker rare.. Vi klager når vi har det jævlig for man er sliten og lei.
Så klager vi når vi har det bra og føler oss friske fordi vi føler at noe er galt :P

Men jeg klarer ikke lavære, selv om hue mitt sier at alt sikkert er fint. Skriker hjerte mitt i full panikk for at noe skal være galt med skatten jeg har ønsket så lenge!

Desember 2014

Bruker App
Vi gravide har lov å klage på sånne ting. :)

Andre trimester er vel rett rundt hjørne, begynner vel i uke 14 etter boka?
Vel kvalmen har gitt seg, matlysten er tilbake, energien er der og jeg føler meg ganske pigg. Egentlig burde jeg tenke Jippi! Å nyte vært sekund, men istede føler jeg meg usikker. Fordi jeg ikke føler meg særlig gravid lenger.
Å siden baby har flytta langt oppi magen og jeg har godt med polstring, kan jeg ikke finne den særlig godt med doppleren.
Jeg blir stressa!!

Men jeg har jo ømme pupper, såre brystvorter, jeg er blitt solbrent og har fått soleksem av 2 timer i sola. Noe jeg normalt aldri ville blitt eller fått. Av og til er magen ganske hard når jeg tar på den, under alt fetter da så klart. Jeg brekker meg sykt lett og enkelte ting er bare ekkelt fremdeles.

Men føler meg likevel ikke gravid nok! Bare en liten klage tråd. Fra en små redd førstegangs gravid :-:

Desember 2014

Bruker App

Jeg har det på akkurat samme måte! Er 12 + 5 i dag og har heller ikke hatt noe super symptomer på graviditet. Nå har jeg vært så heldig og hatt en del innvendig UL'er og det har jo selvfølgelig gitt meg en mager trøst til jeg skulle bikke over 12 uker. Men av og til dukker disse urolige tankene om alt er bra med den lille!:)

Husker jeg også var redd og bekymmret for alt mulig når jeg gikk med første. Tror egentlig det er helt normalt. Alt er nytt å man vet liksom ikke helt hvordan man skal forholde seg til det som skjer. Pluss at alt forandres så fort.

Er mye mer avslappet nå ( er nr 3 på vei ) men tenker jo litt ennå. Hva, hvis, om, at.

Forstår følelsen kjenner på den selv, at jeg ikke er dårlig nok. Får vel bare nyte det så lenge det vare;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg føler meg heldig som klarer å nyte de gode dagene :Heartpink

Back
Topp