Man får foreldrepenger selv om man får feriepenger?

Grønnkommode

Betatt av forumet
Jeg så på nav nå at jeg får 6000,- i feriepenger av sykepenger og fødselspenger fra 2011.
Men jeg får vanlig "lønn" (foreldrepenger) for mai også?

Jeg var nemlig i permisjon, og var sykemeldt i hele fjor, var bare ute i jobb i 2mnd. Men jeg må vel ikke leve bare på de 6000,- i hele juni?   Jeg er i ny permisjon nå, så har ikke lønn fra arbeidsgiver.

Grunnen til at jeg spør er at det ikke sto noen flere utbetalinger på nav. Og utbetalingen for foreldrepenger er vel til uka, men kanskje det er for tidlig enda?

Ser at dette ble veldig rotete, men kanskje noen vet :P

Joda, hvis du ikke har meldt til NAV at du skal ha ferie nå så vil du få vanlig foreldrepengeutbetaling i tillegg til feriepenger. Men hvis du tar ferie senere så vil du da ikke få noenting.

Lykke-Li skrev:
Joda, hvis du ikke har meldt til NAV at du skal ha ferie nå så vil du få vanlig foreldrepengeutbetaling i tillegg til feriepenger. Men hvis du tar ferie senere så vil du da ikke få noenting.

Jupp 

Jeg fikk både foreldrepenger og feriepenger,meldte ikke ferie da :)

Men da får dere 1 mnd kortere med foreldrepenger da eller??
Jeg får feriepenger i juni, men ingen foreldrepenger.
Permisjonen min er slutt 11. oktober, men jeg får siste utbetalte foreldrepenger 20. november istede for 20. oktober.
Er det forskjell når man får utbetalt fra nav enn fra arbeidsgiver?

Gutt2009/Jente2012 skrev:
Men da får dere 1 mnd kortere med foreldrepenger da eller??
Jeg får feriepenger i juni, men ingen foreldrepenger.
Permisjonen min er slutt 11. oktober, men jeg får siste utbetalte foreldrepenger 20. november istede for 20. oktober.
Er det forskjell når man får utbetalt fra nav enn fra arbeidsgiver?

ja det er forskjell om du får fra nav eller arbeidsgiver. nav betaler bare for oppspart feriepenger de første 12/15 uker pr år mens arbeidsgiver betaer for 47 uker :)

Hva penger får jeg denne mnd da? Var sykemeldt de siste 2 mnd av 2011 og gikk ut i perm nå i januar... Har ikke skrevet at jeg skal ha noe ferie iår..

Back
Topp