Mammaperm når far er utenlandsk og bor/jobber i utlandet

Gullhår

Andre møte med forumet
Er det noen som vet eller har erfaring med dette?

Jeg kommer til å jobbe 100% frem til barnet kommer. Faren er svensk og både bor og jobber i Sverige. Jeg kommer til å ha adresse i Norge og dra litt frem og tilbake Norge/Sverige. Noen som vet om jeg får hele permisjonen?

Søstra mi har britisk mann som ikke har fått jobb i Norge enda. Han bor med ho her i Norge, men siden han ikke har fått jobb siden han flytta hit har han ikke rett til foreldrepenger. Søstra mi har derfor fått innvilga hele kvoten. Mulig det kan bli noe lignende for dere?

Dersom du ikkje bor saman med far meiner eg du får heile permisjonen sjølv. Iallefall om far ikkje bor i same land.

Er det noen som vet eller har erfaring med dette?

Jeg kommer til å jobbe 100% frem til barnet kommer. Faren er svensk og både bor og jobber i Sverige. Jeg kommer til å ha adresse i Norge og dra litt frem og tilbake Norge/Sverige. Noen som vet om jeg får hele permisjonen?
Mest sannsynligvis får du hele permisjonen, da far ikke har opparbeidet seg rettigheter i Norge. Endog regnes du ikke som enslig forsørger om du og barnefar har et forhold.

Mest sannsynligvis får du hele permisjonen, da far ikke har opparbeidet seg rettigheter i Norge. Endog regnes du ikke som enslig forsørger om du og barnefar har et forhold.
Takk for svar! Er ikke enslig forsørger nei. Derfor jeg var usikker på om jeg får hele permisjonen.

Søstra mi har britisk mann som ikke har fått jobb i Norge enda. Han bor med ho her i Norge, men siden han ikke har fått jobb siden han flytta hit har han ikke rett til foreldrepenger. Søstra mi har derfor fått innvilga hele kvoten. Mulig det kan bli noe lignende for dere?
Takk for svar. Tipper det da!☺️

Takk for svar! Er ikke enslig forsørger nei. Derfor jeg var usikker på om jeg får hele permisjonen.
Man trenger absolutt ikke være enslig for å få hele permisjonen. Hvis far ikke har opparbeidet seg rettigheter til permisjon, eller f. Eks er for syk, er det mulig for mor å søke om å få hele. Du kan høre med NAV utland ang at dette gjelder Sverige. En del ting går på tvers av Norden, men tviler på at han har rettigheter til permisjon i Norge så lenge han ikke skal flytte hit mens permisjonen pågår. Hadde han skulle det, hadde det muligens vært mulig å få brukt inntekt fra Sverige til utregning her.

Back
Topp