MammaMø!!!!

Mollå

Gift med forumet
Aaah [:)] ..nå fikk også jeg lyst å sy igjen.. [8D]
Vet ikke egentlig hva jeg skal svare? Hva tips du vil ha? ..men prøver, så får du bare spørre mer om det er noe jeg ikke kommer innpå...

Når jeg lagde sånne hetter på MT'ene jeg sydde, så tok jeg rett og slett utgangspunkt i en hette på et av snuppa sine plagg som jeg likte formen (der den skal sitte rundt hodet) på, og så justerte jeg i toppen slik at den ble som jeg ville... Sånn at du da bare forlenger toppen på hetta i ditt tilfelle, sånn at du får en lang, spiss hette [:)]

Med tanke på ekle sømkanter og sånt, så sydde jeg doble hetter - altså med for [:)] Og for at hetta skal passe over lengre tid så lagde jeg den stor, men brettet helt enkelt en fold på hver side i fremkant (ved øye/øre -høyde omtrentlig) og festet foldene med et par sting for hånd... Brukte den slik til hetten var for liten, og da løsnet jeg stingene så hetten brettet seg ut til full størrelse [:)] Vurderte å lage foldeordning med knapp/trykknapp, men tenkte at det kanskje ville bli vondt når hetten skulle være "utslått" til full størrelse? [:)]

Festet hetten med trykknapper til panelet, men kan jo bare lage vanlige knapphull i panelet og knapper i hetten (eller omvendt), blir nok fint [:)] Knapper kan jo pynte veldig opp de [:)]

Hmmh... ja, så brukte jeg anorakksnorer i fremkant på hver side av hetten til å feste i hemper på skulderstroppene.. Hempene festet jeg i den ytre sidesømmen på skulderstroppene når jeg sydde de to delene og foret mellom sammen. Dette fordi jeg sydde toveis /vendbare MT'er som skulle kunne brukes med begge sider ut, alt etter som, og da er det gjerne ubehagelig med en hempe oppå selve skulderstroppen - fordi denne gjerne føles som en klump mellom stropp og skulder om du skjønner hva jeg mener? [:)]

Håper forresten at du deler bilder når du er ferdig å sy [:)]
Alltid gøy med resultatbilder!!! [:D]

Åååå, tusen tusen tusen takk!!! Denne skal jeg følge!!

*kopierer over til word og lagrer*

Tusen takk!! Lover å komme med bilder, men vet ikke heelt når det vil bli gjort. Aller først må jeg finne noe fint stoff[8D][:)]

Jeg ser hetta godt[;)] Tusen takk!! Er noe slikt jeg ser for meg, bare lage hetta litt spissere og lengre. Gleder meg til å begynne nå!

Vi bor jo ikke i samme by, men har du noe tips om plasser hvor de selger fine stoff? [:)]

ORIGINAL: Mollå

Jeg ser hetta godt[;)] Tusen takk!! Er noe slikt jeg ser for meg, bare lage hetta litt spissere og lengre. Gleder meg til å begynne nå!

Vi bor jo ikke i samme by, men har du noe tips om plasser hvor de selger fine stoff? [:)]

Ja, var det jeg så for meg når du nevnte alvehette [;)] [:)] De er veldig skjønne [:D]

Vel, ang stoffer så har de vel stoff og stil mange plasser + nettbutikk. Men sånn som stoffene jeg brukte på den over, som er solide og gode stoffer, er kjøpt på Jysk [:)] ..nå er det en stund siden da, men de har nok stoff der enda i samme kvalitet? [:)] Ellers er ikke IKEA så verst med tanke på kvalitet, om man bare velger de grovere, solide stoffene, så sant man finner et design man liker der da... [:)]

....meeen, nå kom jeg på at du nevnte noe om babycord i den forrige tråden? Da er stoff og stil det eneste stedet jeg kommer på [8D] [:)] Dette er sikkert andre flinkere på å ha oversikt over enn hva jeg er, med andre ord [;)] [8D] [:)]

De har kjempefine stoffbutikker i Haugesund!!!!![:D][:D]

Det ligger en butikk i Strandgata tror jeg. Den var vel ny i 2009 tror jeg. Husker ikke hva den heter. Så ligger det en "Bernina" butikk opp fra Haraldsgata mot Flotmyr. Skal ta et søk og se om jeg finner noen link!![:D]

http://symedoss.no/

Fant ikke den andre, husker ikke hva den heter. Men dersom du føler Haraldsgata nordovver til parken og turistinfoen, så tar du gata oppover mot flotmyr. Du passerer parkeringshuset på høyre siden, forbi en asiatisk butikk ligger den![;)]
Kan kjøpe både i metervis og i små lapper. Masse fint![:D]

Lykke til!!

Tusen takk begge to!![:D] Nå gleder jeg meg! Håper jeg får det til![;)]

Tenkte noe slikt som dette:

[:D][:D][:D]

Den er jo lett å få til?? Rektangelt stykke. Mål bredden så den passer Mei-teien. Brett den andre sida i sammen og sy.
Skjønte du??[&:][8D]

ORIGINAL: *MissMe*

Den er jo lett å få til?? Rektangelt stykke. Mål bredden så den passer Mei-teien. Brett den andre sida i sammen og sy.
Skjønte du??[&:][8D]

Ja, jeg skjønte[:)] Men jeg er ikke så dyktig, så det blir uansett ikke sånn kjempe lett[8D] Hehe. Men SKAL få det til!!!!!!![:D]

Back
Topp