Mammaklær

BollerErDigg

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Skuddårsspirene 2024
Hei!

Jeg har begynt å se litt på mammaklær. Mine vanlige klær går egentlig fint å bruke sånn størrelsesmessig, men er veldig var på ting som sitter godt over magen pga kvalme. Lurer på om noen av dere har kjøpt noe/sett på noe som dere kan tipse om? Tenker da gjerne basic singletter, t-Skjorter og evt kjole. Gjerne de som kan brukes både som gravid og til amming etterpå!

I tillegg driver jeg og ser litt på vinterjakke og regnjakk. For det kommer jeg til å trenge etterhvert. :) Har feks sett at Stormberg har en del, men ser også i kommentarfeltet der at mange synes de er små si str, og må gjerne gå opp to str. For en som bruker L/XL blir det vanskelig. Og aller helst skulle jeg uansett hatt en vinterjakke som tålte litt regn, så jeg får 2 i 1. :)

Så ja tips mottas med takk! Også ser jeg for meg at flere har ting de lurer på eller tips å dele på dette temaet!
 
Henger meg på behovet for jakke, då helst noko som kan brukast ved bæring når ungen er utsida :) Og som ikkje kosta skjorta :rolleyes:

Ellers har eg kjøpt eitpar bukser og eitpar singlettar på HM (på nett). Heilt greit. Har eindel ammevennlige greier frå sist, likte best det frå Mamalicious. Lindex/Kappalh sine med spagettistroppar var gnagete i stroppane og litt for korte for min smak. Men kjem sjølvsagt an på kva ein er vandt med/likar.

Ellers kan eg anbefale omslagskjolar som ammevennlig sommarbekledning :thumleft
 
Jeg har bestilt litt fra zolando. Fant noen tights fra Anna Field mama som foreløpig er ganske løse og gode over magen. Bestilte i samme str som jeg bruker nå.
Jakke har jeg ennå ikke funnet. Har veldig lyst på en som også kan funke som bærejakke neste år. Men mulig jeg bare bruker en vanlig jakke i vinter. Har to vinterjakker som egentlig er altfor store hengende som sikkert passer bra over magen.
 
Jeg kjøpte noen gode langermede gensere fra Anna Field mama (Zalando), var en 2-pk, veldig behagelig både for liten og større mage. Har også vært veldig fornøyd med strømpebukse 2pk fra Hm, spesielt den med fleece-fór inni, den er normal i størrelsen og sitter kjempefint på min middels store mage, strammer ikke!:) Synes alt av bukser er ubehagelig, så går mest i strømpebukse, lang kjole og cardigan. Vil forøvrig anbefalte å kjøpe noen cardigans, kan jo brukes i ettertid også :)

Kommer også til å trenge jakke, med bæremulighet, så håper noen kommer med tips!
 
Hei!

Jeg har begynt å se litt på mammaklær. Mine vanlige klær går egentlig fint å bruke sånn størrelsesmessig, men er veldig var på ting som sitter godt over magen pga kvalme. Lurer på om noen av dere har kjøpt noe/sett på noe som dere kan tipse om? Tenker da gjerne basic singletter, t-Skjorter og evt kjole. Gjerne de som kan brukes både som gravid og til amming etterpå!

I tillegg driver jeg og ser litt på vinterjakke og regnjakk. For det kommer jeg til å trenge etterhvert. :) Har feks sett at Stormberg har en del, men ser også i kommentarfeltet der at mange synes de er små si str, og må gjerne gå opp to str. For en som bruker L/XL blir det vanskelig. Og aller helst skulle jeg uansett hatt en vinterjakke som tålte litt regn, så jeg får 2 i 1. :)

Så ja tips mottas med takk! Også ser jeg for meg at flere har ting de lurer på eller tips å dele på dette temaet!
Sniker. Jeg er xl og har hatt stormberg sin skalljakke ,syns den har funka.
 
Noen som har anbefalinger på jeans? Syntes det er vanskelig å finne noen som ser fine ut o_OTenker det blir mye kjoler fremover, men greit å ha et par bukser til forskjellige anledninger.
 
Noen som har anbefalinger på jeans? Syntes det er vanskelig å finne noen som ser fine ut o_OTenker det blir mye kjoler fremover, men greit å ha et par bukser til forskjellige anledninger.
Synes jeans fra h&m er gode! Slimfit. Ingen stramming over magen.
 
Sniker. Jeg er xl og har hatt stormberg sin skalljakke ,syns den har funka.


Du har brukt mammaversjonen? Vurderer å bestille og avgjøre selv hva jeg synes. I verste fall er det jo bare å returnere..
 
Noen som har anbefalinger på jeans? Syntes det er vanskelig å finne noen som ser fine ut o_OTenker det blir mye kjoler fremover, men greit å ha et par bukser til forskjellige anledninger.

Jeg bestilte meg sorte jeans fra Kappahl. Sitter fint på, skikkelig stretchy og behagelige :)
 
Du har brukt mammaversjonen? Vurderer å bestille og avgjøre selv hva jeg synes. I verste fall er det jo bare å returnere..
Ja, kjøpte den billig brukt. Riktignok bare brukt den i sommerhalvåret.
 
Da må jeg inn og prøve dem også, takk for tipset :love7

De selges dog ikke i butikk og må bestilles på nett. Kan bestille det til butikk da, dersom du har en i nærheten, prøve der og evt levere tilbake i butikk dersom du ikke vil ha den.
 
Jeg har også kjøpt mamma bukse fra H&M, er super fornøyd med de. Så behagelig og strechy bukse. Tenker det er sikkert delig å gå med de litt til etter fødselen som overgang.
 
Back
Topp