Mammaklær

Kråka

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Ja jeg vet det er tidlig å tenke på det
Men av erfaring så har jeg behov for romsligere bukser alt i uke 12.
Jeg var derfor å tittet litt på senteret i dag for å se hva utvalget var. Fant kun en butikk som førte mammaklær, og ALLE buksene de hadde å by på var «SUPERSKINNY» og ikke minst, jeg fant ikke en størrelse større en L.
Jeg er nå en L/XL og av erfaring går jeg opp en størrelse i 2 trimester og en til i 3 trimester. Jeg har prøvd «skinny» bukse i tidligere graviditeter og det er én ting å få den på og noe helt annet å få den av seg igjen, så SUPER skinny er ikke noe jeg vil ha på meg.
Et annet problem er at alle buksene rakk meg til godt over ankelen og noen rakk meg til midt på leggen... Jeg har veldig lange bein og syntes ikke høyvannsbukser midtvinters er helt innafor

Noen som har erfaring med mammabukser som IKKE er H&M, som er vide og romslige, samt LANGE, gjerne som selges i fysiske butikker sånn at man få prøvd dem?
 
Jeg har det litt motsatt igjen. Jeg er så lita og rund fra før av, så jeg har lært meg å legge opp bukser. Med storesøster måtte jeg opp i 2XL i HM-buksene. Jeg hadde lagt de opp så jeg hadde ankelen opp mot kneet.
 
Jeg har ingen tips, men må bare si det irriterer meg når mammaklær skal følge moten og alle skal være like. Noen mødre er kanskje mest opptatt av mote, men personlig så er jeg mest opptatt av at det skal være behagelig å ha på. Jeg vil ikke være mest mulig sexy, velkledd eller moteriktig som gravid. Jeg vil ha løse, ledige og behagelige klær. Jeg legger for øvrig alltid på meg mest i løpet av første trimester. Standarden min er 10 kg opp fra uke 4 til uke 13.
 
Jeg har ingen tips, men må bare si det irriterer meg når mammaklær skal følge moten og alle skal være like. Noen mødre er kanskje mest opptatt av mote, men personlig så er jeg mest opptatt av at det skal være behagelig å ha på. Jeg vil ikke være mest mulig sexy, velkledd eller moteriktig som gravid. Jeg vil ha løse, ledige og behagelige klær. Jeg legger for øvrig alltid på meg mest i løpet av første trimester. Standarden min er 10 kg opp fra uke 4 til uke 13.

Ja jeg og. Å trykke seg inn i noe som er superskinny er ikke akkurat hva jeg forbinder med komfort. Jeg legger på meg en del i mine svangerskap, både med mye vann i kroppen og store babyer, så jeg vil ha det så løst, mykt og komfortabelt som mulig.
Ikke minst jeg vil klare å kle av meg på egenhånd:laughing002
 
Sist jeg var gravid i 2017/2018 nåtte jeg begynner med gravidbukse i 4+4 pga oppblåst mage :shy: har tatt vare på alt fra da og :D men ja, super skinny. Liker bukser med rom til å bevege seg i:p
 
Det er et problem å finne gode, romslogere bukser.

Jeg opplevde det samme som TS, da jeg tok en titt på senteret i går.
Jeg har store lår, ellers slank, men kan ikke bruke skinny bukser. Håpløst.

Tips mottas med takk!
Er så oppblåst, trenger snart noen nye bukser
#frustrert
 
Back
Topp