Mammaklær

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Når begynner man å bruke mammaklær (husker ikke fra sist)? Tenker da spesielt på bukser. Skjønner at det er lenge til jeg får mage, selv om den kanskje vil komme litt fortere siden dette er 2.svangerskap. Første gang kom den i uke 18. Kjenner at magen er øm og oppblåst, så det er ganske ubehagelig med vanlige bukser allerede:confused:

Begynte rundt oul sist. Nå vet jeg ikke. Skal handle brukt på finn.no er tanken.

Det er jo ingenting i veien for å bruke mammaklær allerede, om det er oppblåsthet eller babymage som gjør at det er ubehagelig å bruke vanlige bukser, er jo ikke relevant. Du kan jo evt. skjule det med litt vide gensere eller liknende.

Magen min er som normalt nå (4+6), men i første svangerskap brukte jeg mammaklær tidlig. Fra jeg var 12-13 uker på vei. Jeg er veldig liten og fikk synlig mage tidlig. Regner med det blir det samme nå.

Jeg slutter med vanlige jeans allerede. Er så oppblåst. Kanskje spesielt pga Lutinusen.

Satser på romslige kjoler i begynnelsen og løse bukser, før gravidbuksene kommer på plass.

Begynte vel halvveis med begge, brukte hårstrikk i bukseknappen til da ;)

Kjøpte en stor klespakke i forrige svangerskap. Mistet i uke 16. Hadde begynt å bruke dem da rundt uke 12.

Men problemet er at jeg hadde egentlig termin i oktober, så i den pakken er det mest sommerklær: linbukser, kapribukser, shortser og singlet.

Må nok kjøpe mer etter hvert. Men nå ønsker jeg å vente så lenge som mulig. Veldig sårt, med spesielt klærne, når det gikk galt. Var så konkret bevis på at det som hadde skjedd.

Kjøpte en stor klespakke i forrige svangerskap. Mistet i uke 16. Hadde begynt å bruke dem da rundt uke 12.

Men problemet er at jeg hadde egentlig termin i oktober, så i den pakken er det mest sommerklær: linbukser, kapribukser, shortser og singlet.

Må nok kjøpe mer etter hvert. Men nå ønsker jeg å vente så lenge som mulig. Veldig sårt, med spesielt klærne, når det gikk galt. Var så konkret bevis på at det som hadde skjedd.
Så leit, skjønner veldig godt at det var sårt:Heartred Jeg tenker jo fortsatt at det er veldig tidlig og at ting kan skje, men krysser fingrene for at det går bra (med oss alle sammen). Det blir nok med den ene pakken enn så lenge;)

Jeg har vært så sensitiv i ks-arret etter forrigemann at jeg aldri har sluttet med mammabukser...

Jeg går nesten aldri i bukser.
Bruker mest kjoler og skjørt så jeg kommer til å kjøpe gravidtruser og gravidstrømper tidlig.
Ser ikke pent ut med vanlige truser og strømper Som klemmer inn, ubehagelig er det også.

Dette er nr 4 og minste er bare 1 år så regner med magen kommer ganske raskt denne gangen.
Er høy og slank så er mye å fordele magen på, hehe :)

Er jo super behagelig med mammabukser, så det er jo bare å begynne å bruke når de vanlige buksene blir ubehagelig å gå i

Jeg brukte mammabukser fra uke 7/8 sist fordi jeg var så oppblåst, og oppblåstmagen gikk rett over til skikkelig babymage fra uke 11/12! Nå er jeg i uke 7, og må nok finne dem fram! Er like oppblåst nå og regner ikke med at det blir babymage noe senere denne gangen!:wacky::wacky::wacky: Olabuksene mine er allerede altfor ubehagelige å gå med!

Jeg har tatt i bruk noe mammaklær allerede. Er så fryktelig oppblåst og syns det er ubehagelig hvis klærne strammer :)

Ved første begynte jeg rundt uke 8,ikke fordi jeg Hadde så mye mage, men fordi jeg ikke taklet ting som strammet. Da var det bedre med gravidbukser :)

Når begynner man å bruke mammaklær (husker ikke fra sist)? Tenker da spesielt på bukser. Skjønner at det er lenge til jeg får mage, selv om den kanskje vil komme litt fortere siden dette er 2.svangerskap. Første gang kom den i uke 18. Kjenner at magen er øm og oppblåst, så det er ganske ubehagelig med vanlige bukser allerede:confused:

Back
Topp