Mammaklær

Realisten

Elsker forumet
Hei, jeg vet jeg er tidlig ute, men jeg kan ikke få planlagt nok.
Jeg har ikke tegn til å få noe mage enda med mine små 6+1 uker, men har sett meg ut noen mammajakker på bonprix.no. Er det noen som har erfaring med de? Jeg har handlet der selv, og trusene var små i størrelsen syns jeg. Men ellers hører jeg at klær derfra er store i størrelsen.
Jeg vet liksom ikke hvor mye jeg skal gå opp i jakken, for jeg tenkte at det er greit at den er romslig, så jeg evt. kan ta en fleecejakke under på vinteren. Men dumt hvis den blir supertelt også. Er så kjipt med steder hvor man må betale for returen selv...

Så må jeg som alltid understreke (for min egen skyld) at jeg håper knerten henger fast, så jeg kan få gleden av å kjøpe mammaklær. :Heartred

Jeg henger meg på, litt i undring, må på jakt etterhvert jeg også. Her er jeg så "heldig" at jeg er skikkelig oppblåst om dagen, de vanlige olabuksene mine er rett og slett vonde å ha på... Syntes det er litt vel tidlig å handle gravidbukser, men er kanskje bedre det enn å gå å ha vondt...

Hører også gjerne andres erfaring med klær fra Bon Prix :)

Jeg henger meg på, litt i undring, må på jakt etterhvert jeg også. Her er jeg så "heldig" at jeg er skikkelig oppblåst om dagen, de vanlige olabuksene mine er rett og slett vonde å ha på... Syntes det er litt vel tidlig å handle gravidbukser, men er kanskje bedre det enn å gå å ha vondt...

Hører også gjerne andres erfaring med klær fra Bon Prix :)
Jeg har kjøpt noen litt tykke tights på cubus med to glidelåser på hvert lår, så de ser liksom ikke slaskete ut selv om det er tights. Funker med en genser eller bluse til på en måte. Men kan ikke bo i de heller, så må inn i olabuksa innimellom på jobb. Men det er ganske digg med med tights når man er småkvalm stadig vekk.

Jeg har vårbarn fra sist også, og siden jeg var i så dårlig form så trengte jeg aldri noen gravidjakke. Holdt fint med mine egne, eventuelt låne mannens de få turene jeg skulle ut. I tillegg var ikke magen så stor den tiden jeg trengte jakke, og jeg er generelt veldig varm i svangerskapet.

Siden vi alle legger på oss ulikt, og vokser forskjellig gjennom svangerskapet så er mitt tips å vente med å kjøpe til man trenger. Så slipper man mye bomkjøp. Det er også mange fine "bruktpakker" på FINN o.l. Det er vanskelig å beregne størrelse, for plutselig legger man på seg væske i ben og armer, og pupper og hofte kan vokse urytmisk også. :rolleyes:

Jeg klarte meg veldig lenge med et par løse topper og løse kjoler som jeg har fra ikke-gravid tilstand. Og så fikk jeg etter hvert noen brukte gravidklær fra venninner da vi offentliggjorde svangerskapet. Jeg tror jeg bare kjøpte 2-3 gravidplagg selv.

Jeg har vårbarn fra sist også, og siden jeg var i så dårlig form så trengte jeg aldri noen gravidjakke. Holdt fint med mine egne, eventuelt låne mannens de få turene jeg skulle ut. I tillegg var ikke magen så stor den tiden jeg trengte jakke, og jeg er generelt veldig varm i svangerskapet.

Siden vi alle legger på oss ulikt, og vokser forskjellig gjennom svangerskapet så er mitt tips å vente med å kjøpe til man trenger. Så slipper man mye bomkjøp. Det er også mange fine "bruktpakker" på FINN o.l. Det er vanskelig å beregne størrelse, for plutselig legger man på seg væske i ben og armer, og pupper og hofte kan vokse urytmisk også. :rolleyes:

Jeg klarte meg veldig lenge med et par løse topper og løse kjoler som jeg har fra ikke-gravid tilstand. Og så fikk jeg etter hvert noen brukte gravidklær fra venninner da vi offentliggjorde svangerskapet. Jeg tror jeg bare kjøpte 2-3 gravidplagg selv.
Jeg vet at mange bare kjøper litt større klær, men den muligheten er ikke så lett for min del, siden jeg allerede ligger i toppsjiktet på de fleste kjedebutikker. Så tenker at en graviditetsjakke med mulighet for å vide ut er gull. Mannens klær passer meg idag, men ikke med noen kg til :hilarious: Er den største av venninne mine, og bare én har barn, så blir nok minimalt å arve... Så derfor jeg har sett meg ut en jakke foreløpig som jeg fint kan bruke ellers også, gidder ikke å kjøpe dunjakke eller noe sånt med mindre jeg mååå :hilarious:

Jeg vet at mange bare kjøper litt større klær, men den muligheten er ikke så lett for min del, siden jeg allerede ligger i toppsjiktet på de fleste kjedebutikker. Så tenker at en graviditetsjakke med mulighet for å vide ut er gull. Mannens klær passer meg idag, men ikke med noen kg til :hilarious: Er den største av venninne mine, og bare én har barn, så blir nok minimalt å arve... Så derfor jeg har sett meg ut en jakke foreløpig som jeg fint kan bruke ellers også, gidder ikke å kjøpe dunjakke eller noe sånt med mindre jeg mååå :hilarious:

Jeg skjønner den. Men størrelsesmessig er det likevel vanskelig å si hva du vil trenge når den tid kommer. :p Magen er jo også ulik hos oss alle, så plutselig trenger man ikke noe ekstra plass til den før helt på slutten. Og om du er uheldig og får skikkelig gravidplager orker du kanskje ikke å bruke jakken uansett. :bag: Jeg krysser fingrene for at du slipper det, men jeg ville likevel ventet til den siste jakken til mannen er blitt for liten - så du er helt sikker på både størrelse og behov. :hilarious:

(Ja, og pga. indre varme+kvalme likte jeg ikke å ha ting på magen, så jeg foretrakk å ha glidelåsen oppe og magen ut (genser på da, ikke helt fri mage). :p Det hjalp også på jakkestørrelse.)

Last edited:

Som om jeg skulle sagt det selv! Størst i gjengen = ingen å arve av. Større enn mannen = kan ikke bruke hans klær.
Tighst og genser skal prøves ved neste anledning... Godt det er høst og lov med litt store (ull)gensere :)

Anbefaler også å vente med å kjøpe til det trengs! Her passet egne jakker til uke 40, så hadde aldri gravidjakke. Lett å ende opp med mer enn man trenger i iveren :)

Ingen erfaring med jakker fra Bonprix, kjøpte kun en gravidbukse ved forrige graviditet. Og det var ikke før i uke 35-36 jeg ikke fikk igjen jakken min lengre, men da var vi jo kommet til april, så klarte meg med et par litt store gensere :)

Som om jeg skulle sagt det selv! Størst i gjengen = ingen å arve av. Større enn mannen = kan ikke bruke hans klær.
Tighst og genser skal prøves ved neste anledning... Godt det er høst og lov med litt store (ull)gensere :)
Haha, godt vi er flere. Mannens jakke passer nuh, men med en gang jeg legger på meg, så passer ikke de, bare mine egne. Derfor jeg tenkte det er greit med en som kan funke nå til vanlig, og ved graviditet (sånne glidelåser i siden). :happy: Ullgensere er den store planen fremover haha

Anbefaler også å vente med å kjøpe til det trengs! Her passet egne jakker til uke 40, så hadde aldri gravidjakke. Lett å ende opp med mer enn man trenger i iveren :)
Hehe, skjønner hva dere mener, men genetisk så ser det ut som jeg får ordentlige mage snart :rolleyes: Og dette er en jakke jeg kan bruke utenom graviditet også, bare ikke åpne glidelåsene i siden :happy:

Back
Topp