Mammaklær

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Har dere begynt å kjøpe mammaklær? Jeg har ikke mage enda, men tipper den kommer snart. Også skal jeg i to bryllup i juni og et i september så jeg må prøve å finne kjole...

Hvordan fungerer det med kjøp av slike klær; skilles det mellom "litt mage" og "stor mage"? Det er jo forskjell på hva slags klær vi trenger i juni og i oktober, f.eks. Kan jeg i det hele tar kjøpe klær på forhånd eller bør jeg vente og kjøpe når jeg oppdager at jeg trenger?

Har dere begynt å kjøpe mammaklær? Jeg har ikke mage enda, men tipper den kommer snart. Også skal jeg i to bryllup i juni og et i september så jeg må prøve å finne kjole...

Hvordan fungerer det med kjøp av slike klær; skilles det mellom "litt mage" og "stor mage"? Det er jo forskjell på hva slags klær vi trenger i juni og i oktober, f.eks. Kan jeg i det hele tar kjøpe klær på forhånd eller bør jeg vente og kjøpe når jeg oppdager at jeg trenger?

Jeg ville kanskje ventet til nærmere juni når kanskje du begynner å få mage? Jeg må nok snart kjøpe mammaklær selv for jeg tror jeg har fått litt mage men har mage fra før så det er ikke godt å si :-/

Jeg har kjøpt bittelitt. To tightser (en kort, en lang), disse kjøpte jeg fordi det meste sitter for trangt nå :p Og så har jeg kjøpt en kjole, skal i konfirmasjon i mai og dåp i både juli og oktober. Har ikke fått noen av klærne enda da, bestilt på nett rett før helga. Regner med de kommer i løpet av uka :)
Tror nok ikke det er noen forskjell på liten mage, stor mage. Mammaklær er som regel veldig stretchy, så de tilpasser seg kroppen og magen din :) Men en kjole du har på i juni og oktober vil sitte forskjellig ja. De fleste gravide liker jo å vise frem magen med tettsittende klær når de kommer lengre ut i sv.skapet, så kjolen vil bare sitte tettere og tettere :)

Edit: Weeee! Alt passet kjempebra! Og jeg har likevel god plass å vokse i :laughing002

Last edited:
Jeg ville kanskje ventet til nærmere juni når kanskje du begynner å få mage? Jeg må nok snart kjøpe mammaklær selv for jeg tror jeg har fått litt mage men har mage fra før så det er ikke godt å si :-/
Det blir vel ikke så lenge til du må kjøpe deg klær, tenker jeg ;) Din mage vil mest sannsynlig vokse fortere siden du bærer på to :)
Og uansett, som jeg sa over, så er mammaklær stretchy. Så selv om man kanskje ikke har så stor mage enda, så tenker jeg de fleste mammaklær vil sitte greit nå også.

Jeg har liggende fra sist så tror ikke jeg kommer til å kjøpe så mye nytt, heller prøve å finne plagg jeg kan bruke senere også. Sist trengte jeg ikke mammabuksene før jeg var halvveis, og kunne bruke en del av overdelene mine fra før hele veien men kjøpte inn litt overdeler når jeg kom over noe jeg syntes var fint, men orket ikke legge de store summene i plagg som kun skulle bli brukt en gang, og plutselig nå igjen :p

Men jeg ville ventet til du faktisk har behovet for det og du ser hva du trenger.

Mamma jeansene satt forøvrig ikke godt på før magen var ordentlig synlig, det samme med en del av disse gravidtoppene, noe med passformen dems som gjorde at de satt noget rart når magen ikke var så stor, og en kjole måtte leveres i retur da magen min ikke var stor nok i det hele tatt for den :p

Jeg kjøpte en helt vanlig fotsid kjole til bryllup, der skjørtet starter under puppene. Har både brukt den uten å være gravid og i 8.mnd :-)

Jeg kommer til å vente med å kjøpe mammaklær til jeg begynner å få mage, det gjorde jeg også sist gang og fungerte veldig greit :-)

Jeg har fått kjempe-mage de siste dagene, selv om vekta har stått stille. Når jeg i tillegg er kvalm, orker jeg ikke bukser med høye liv som strammer. Jeg har kjøpt en tights og to strømpebukser, samt noen vanlige kjoler med stretch. Håper å slippe unna mammabukser. De blir så lite brukt, og synes de er ubehagelige på slutten uansett.

Jeg har brukt mammabukser lenge allerede. Synes vanlige bukser strammer for mye...

Jeg handler etter behov. Har til nå kjøpt en jeans og en treningsbukse for gravide Kommer sikkert til å legge på meg, så må nok opp en str ilø de neste månedene, så da handler jeg litt og litt

De fleste merkene sier at klærne skal passe gjennom hele graviditeten, så det er jo bare å begynne å kikke og se om du finner noe du liker :) Det er nå fremover det er mest utvalg! :) Men kjoler med høyt liv og løse skjørt kan jo også brukes. Jeg har en liggende fra et bryllup for noen år siden, og den tenker jeg å bruke i konfirmasjon i september hvis jeg er så heldig å fortsatt ha den lille der inne :)

Har handlet noen strømpebukser, men venter lit litt etter uke 12 med å kjøpe mer. Skal prøve å kjøpe minst mulig. Sist klarte jeg meg fint med et par gravidbukser og noen strømpebukser. Ellers brukte jeg vanlige gensre og kjoler.

Har vært hos søstera mi og hentet noen klær fra henne. Ikke alt som passa siden hun er mindre enn meg, men ble Noen tights og topper :)

Kjøpte min første mammabukse i går! Sååå behagelig på!:D
Gikk for en lys bukse på HM til 299,- :)

Jeg klarer ikke å bruke de vanlige dongribuksene mine lenger så i dag må jeg sende mannen opp på loftet på leit etter gravid-/ammeklær esken :p

Kjøpte to kjoler på nett i dag. Spent på om de er like fine i virkeligheten som de så ut på bildet!:p

Håper jeg slipper det på leeenge!Jeg skal gifte meg tidlig i juni SKAL passe i kjolen min :p

Ja jeg måtte ut å kjøpe et par tights og en bukse. Jeg er skikkelig oppblåst og klarer ikke noe press mot magen.

Jeg klarer å presse magen inn i buksene fortsatt, men er så utrolig oppblås. Blir også mere kvalm av at det strammer så vurderer å kjøpe noen nye bukser, men da blir det nye bukser pga oppblåsthet, he he. Er kun 9 uker på vei så har jo ikke fått noe baby mage enda.
Ser det er flere som har kjøpt tights og strømpebukser, det skal jeg gjøre i morgen:)

Har kjøpt 2 gravidbukser og to vanlige men litt store tights. Anbefaler gravidbukse selv om magen ikke har kommet skikkelig enda, veldig godt å ha på og at det ikke klemmer noen steder :)

Back
Topp