Mammaklær

Når de vanlige klærne ikke passer lengre! Blir ikke lenge før jeg må over i mammabukser....

Var svær som en elefant sist gang jeg var gravid. Og jeg må ærlig innrømme at den magen har vokst litt allerede. Er jo bare mine aller nærmeste som vet om graviditeten, så kommer ikke til å ta på meg noen klær som skriker "mammaklær", med d første ;-) Joggebukse og tights here we go :-p Føler ikke d er behagelig med jeans lengre..

*kremt*

Fikk en sekk med mamma klær for et par dager siden, å må inrømme at jeg sitter i mamma kosebukse nå :D D HÆRLIG!!!!!!!!!!!!!1

Ingen ting som strammer over maven... Lykke...

Det er vel ok når man føler andre klær starmmer eller blir for små eller man bare synes det er behagelig å gå i.

sist gang fikk jeg ganske liten gravidmage og den syntes sent, så begynte ikke veldig tidlig, men begynte med det før det syntes noe særlig for andre for de andre klærne mine begynte å bli ubehagelig.

Får se når magen begynner å vokse denne gangen. jeg gikk ned 2-3 kg nå i starten etter alt det styret med blødninger så klærne mine er heller for store enn for små i øyeblikket hehe

Begynner også når de andre blir trange.. Men tights er jo knall å gå i da, med tunika til :) Gleder meg til å handle mamma klær, det er så koselig!!

Haha, jeg har måttet begynne allerede! :-) Magen er så stor at jeg er synlig gravid allerede, sukk, hvor skal dette ende :-) Men ja, det er ok å begynne med mammaklær når de andre klærne blir ubehagelige.

Så lenge de vanlige klærne passer, så bruker jeg de :) 
Sist gang tok det lang tid før jeg gikk over i mammaklær, jeg fikk ikke mage før nærmere 6 mnd, og da gikk jeg nesten bare i tunika og tights uansett. Herlig :)

Når klærne en har begynner å bli for trange, da er det naturlig å begynne med mammaklær. :)

Folk er forskjellige, og magen vokser forskjellig fra person til person. Så det er ikke en fasit på det. Man begynner ved behov.

Buksene mine passer enda, men fy så ubehagelige de er på rundt magen nå. :S Spesielt ola-bukser, også har jeg noen md høyt liv. Så jeg kjøpte meg en mammabukse her om dagen som jeg kan bruke når ikke joggebuksene er godkjente. hehe.

Har allerede brukt ene mamma tigtsen jeg.. Var så kvalm og skulle ut av huset.., så orket ikke ha noe som stramma på magen... Så lenge en har noe over så ikke ekstrastykket på buksene syntes er det vel ikke noen klær som virkelig skriker gravid vel?? Mamma tunikaene mine ser ut som vanlige tunikaer når ikke magen fyller den ut...

Her vil jeg gjerne holde det hemmelig fremdeles, så jeg prøver å vente med typiske mammaklær... Hadde på meg en mammabukse i dag - i cord, med sånt stort stoffstykke øverst. Deilig å ha på, men følte at magen poppet enda mer ut da! Så jeg bruker heller tights og strømpiser med tunika eller kjole over en stund til...

Jeg synes det er ok når man selv vil jeg :) Ikke noe fasit på det.
Selv så brukte jeg veldig lite av det forrige gang, og det blir nok ikke noe mere nå. Synes det er like deilig å gå med tights/tunikaer/kjoler, og slippe å kjøpe så mye nye klær som bare brukes noen måneder :)

Jeg har kjøpt en bukse.. .fordi jeg følte meg veldig oppblåst.. men syntes den er rar å ha på ;) hihi.. så jeg har gått tilbake til 2 bukser med masse stratch... de funker fint!

Ellers lurer jeg på hvilke fysiske butikker (ikke nettbutikk) som har mammaklær.. eneste jeg har sett er H&M..

Jeg brukte ikke et eneste mamma-plagg i forrige graviditet og tviler på eg kjøper noe nå, i så fall må det være en bukse.

Håper på at klærne min skal passe frem til uke 12 i hvert fall:) Men det vil tiden vise! Bruker ikke mammaklær før de andre ikke passer/er ubehagelige...

Julekulaa skrev:
Jeg har kjøpt en bukse.. .fordi jeg følte meg veldig oppblåst.. men syntes den er rar å ha på ;) hihi.. så jeg har gått tilbake til 2 bukser med masse stratch... de funker fint!

Ellers lurer jeg på hvilke fysiske butikker (ikke nettbutikk) som har mammaklær.. eneste jeg har sett er H&M..

De jeg vet om i Oslo-området er: Den kule mage og Svangerskapet. Ellers tror jeg kanskje at Kappahl har..

Jeg bestilte en kjole, en bukse og en ullkåpe (som passer uten å være gravid og) på ellos.no i går. Spent på de når de kommer! Ellers har jeg tatt frem en del tøy, men ikke begynt med de enda, litt tidlig og litt for liten mage enda. Men magen vokser fortere denne gangen!

Back
Topp